X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 11.04.2024 р. № 1946/ІПК/99-00-24-03-03 ІПК

Державна податкова служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), розглянула звернення (   ), щодо практичного застосування окремих норм податкового законодавства та в межах компетенції повідомляє.

Платник у зверненні повідомив, що Благодійна організація згідно Статуту має право надавати благодійну (гуманітарну) допомогу військовослужбовцям та членам їх сімей, що загинули чи були поранені у результаті бойових дій.

Таким чином, платник податків просить надатиіндивідуальнуподаткову консультацію з наступнихпитань:

1. Чи підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб та військовим збором благодійна в т.ч. гуманітарна допомога безоплатно надана військовослужбовцю згідно Акта приймання – передачі, в якому зазначені реквізити військового квитка? Якщо не підлягає, то чи є обмеження щодо видів товарів?

2. Чи підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб та військовим збором благодійна (гуманітарна) допомога надана згідно Акта приймання-передачі члену добровольчого формування територіальної громади?

Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV ПКУ, відповідно до п.п. 162.1.1 п. 162.1 ст. 162 якого платником податку на доходи фізичних осіб є фізична особа – резидент.

Згідно з п.п. 163.1.1 п. 163.1 ст. 163 ПКУ об'єктом оподаткування фізичної особи – резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.

Статтею 165 ПКУ визначено доходи, які не включаються до розрахунку загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку, зокрема, сума виплат чи відшкодувань (крім заробітної плати чи інших виплат відшкодувань за цивільно-правовими договорами), що здійснюються з урахуванням п. 170.7 ст. 170 ПКУ іншими неприбутковими організаціями (крім кредитних спілок та інших небанківських фінансових установ) та благодійними фондами України, статус яких визначається відповідно до закону, на користь отримувачів таких виплат, крім будь-яких виплат або відшкодувань членам керівних органів таких організацій або фондів та пов'язаним з ними фізичним особам (п.п. «в» п.п. 165.1.4 п. 165.1 ст. 165 ПКУ).

Особливості оподаткування благодійної допомоги визначено п. 170.7 ст.170 ПКУ, відповідно до п.п. 170.7.1 якого не оподатковується та не включається до загального місячного або річного оподатковуваного доходу платника податку благодійна, у тому числі гуманітарна допомога (далі –благодійна допомога), яка надходить на його користь у вигляді коштів або майна (безоплатно виконаної роботи, наданої послуги) та відповідає вимогам, визначеним цим пунктом.

Для цілей оподаткування благодійна допомога поділяється на цільову та нецільову.

Цільовою є благодійна допомога, що надається під визначені умови та напрями її витрачання, а нецільовою вважається допомога, яка надається без встановлення таких умов або напрямів.

Відповідно до п.п. 170.7.3 п. 170.7 ст. 170 ПКУ не включається до оподатковуваного доходу сума нецільової благодійної допомоги, у тому числі матеріальної, що надається резидентами – юридичними або фізичними особами на користь платника податку протягом звітного податкового року сукупно у розмірі, що не перевищує суми граничного розміру доходу, визначеного згідно з абзацом першим п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ, встановленого на 01 січня такого року.

Благодійник – юридична особа зазначає відомості про надані суми нецільової благодійної допомоги у податковій звітності.

У разі отримання нецільової благодійної допомоги від благодійника – фізичної чи юридичної особи платник податку зобов’язаний подати річну податкову декларацію із зазначенням її суми, якщо загальна сума отриманої нецільової благодійної допомоги протягом звітного податкового року перевищує її граничний розмір, установлений абзацом першим п.п. 169.4.1 п.169.4 ст. 169 ПКУ.

Сума перевищеннядопомоги над вказанимрозміромвключається до загальногомісячного (річного) оподатковуваного доходу платникаподаткузгідно з п.п. 164.2.20 п. 164.2 ст. 164 ПКУ і підлягаєоподаткуванню за ставкою 18 відсотків, встановленою п. 167.1 ст. 167 ПКУ.

Також вказаний дохід є об’єктом оподаткування військовим збором (п.п.1.2 п. 16¹ підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ).

Ставка військового збору становить 1,5 відсотка об’єкта оподаткування, визначеного п.п. 1.2 п. 16¹ підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ (п.п. 1.3 п. 16¹підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення»ПКУ).

Згідно з п.п. 1.7 п. 161 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення»  ПКУ звільняються від оподаткування військовим збором доходи, які згідно з розділом IV ПКУ та підрозділом 1 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ не включаються до загального оподатковуваного доходу фізичних осіб (не підлягають оподаткуванню, оподатковуються за нульовою ставкою), крім доходів, зазначених у пп. 3 і 4 п. 170.131 ст. 170 ПКУ та п. 14 підрозділу 1 розділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ.

Враховуючи викладене, допомога, яка надається благодійним фондом на користь військовослужбовця, який не є учасником бойових дій,або члену добровольчого формування територіальної громади у вигляді благодійної, у тому числігуманітарної, допомоги включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку як нецільова благодійна допомога та оподатковується у відповідності до норм п.п. 170.7.3 п. 170.7 ст. 170 ПКУ.

Водночас наголошуємо, що будь-які висновки щодо оподаткування доходів, отриманих від операцій з надання благодійної допомоги, можуть надаватися за результатами перевірки умов, суттєвих обставин здійснення відповідних господарських операцій та всіх первинних документів, оформленням яких вони супроводжувалися.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 ПКУ індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.