X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 16.04.2024 р. № 2070/ІПК/99-00-09-04-03 ІПК

Державна податкова служба України за результатами розгляду зверненняТовариствана отримання індивідуальної податкової консультації щодо практичного застосування окремих норм законодавства стосовно обігу пального, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

У своєму зверненніТовариство повідомило, що є платником акцизного податку з реалізації пального, має діючу ліцензію на оптову торгівлю пальним за відсутності місць оптової торгівлі, уклало договори про надання транспортних послуг по перевезенню зернових з юридичними особами - неплатниками акцизного податку.

Товариство для проведення власної господарської діяльності з трейдінгу зерновими культурами планує здійснювати заправку пальним автомобілів, які належать, або право користування якими належать іншим юридичним особам -  перевізникам - у наступному порядку:

пальне для заправки знаходиться у паливній цистерні власного автомобіля-паливозаправника, обладнаного належним чином для здійснення заправок пальним, та, за наявності дозвільних документів, передбачених чинним законодавством для перевезень такого виду (далі– Паливозаправник);

паливозаправник буде в місці розташування (завантаження) транспортних засобів перевізників здійснювати заправку пальним безпосередньо в паливні баки автомобілів черезпаливороздавальну колонку;

Товариство у день фізичної заправки пальним буде складати та реєструвати в Системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (далі – СЕАРП та СЕ) акцизні накладні неплатнику податку і зазначати ознаку напряму використання пального «6» - реалізаціяпального з акцизного складу пересувного у паливний бак транспортного засобу або обладнання, пристрою.

Розрахунки за пальне будуть відбуватись по окремому договору купівлі-продажу пального,в безготівковому порядку на підставі видаткових накладних.

Враховуючи викладене вище,  платник  податків  запитує:

1. Чи достатньо Товариству ліцензії на оптову торгівлю пальним за відсутності місць оптової торгівлі, чи потрібна ліцензія на роздрібну торгівлю пальним?

2. Чи має право Товариство зазначати в акцизнихнакладних ознаку  напряму використання пального «6»?Якщо ознака напряму використання пального «6»є невірною, якуознаку треба зазначати в такому випадку?

Щодо питання 1

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, спиртовими дистилятами, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального на території України визначає Закон України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 481).

Відповідно до ст. 1 Закону №  481:

ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ, що засвідчує право суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) на провадження одного із зазначених у Законі № 481 видів діяльності протягом визначеного строку;

оптова торгівля пальним – діяльність із придбання та подальшої реалізації пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик суб’єктам господарювання (у тому числі іноземним суб’єктам господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) роздрібної та/або оптової торгівлі та/або іншим особам;

роздрібна торгівля пальним – діяльність із придбання або отримання та подальшого продажу або відпуску пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик з автозаправної станції/автогазозаправної станції/газонаповнювальної станції/газонаповнювального пункту та інших місць роздрібної торгівлі через паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки та/або реалізація скрапленого вуглеводневого газу в балонах для побутових потреб населення та інших споживачів;

місце оптової торгівлі пальним – місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для здійснення оптової торгівлі та/або зберігання пального на праві власності або користування;
         місце роздрібної торгівлі пальним – місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для роздрібної торгівлі та/або зберігання пального на праві власності або користування.
         Згідно із частиною першою статті 15 Закону № 481 оптова торгівля пальним та зберігання пального здійснюються суб’єктами господарювання (у тому числі іноземними суб’єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності за наявності ліцензії.

Відповідно до частини двадцять третьої статі 15 Закону № 481 роздрібна торгівля, зокрема, пальним може здійснюватися суб’єктами господарювання (у тому числі іноземними суб’єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.

Суб’єкти господарювання (у тому числі іноземні суб’єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензії на право оптової торгівлі пальним на кожне місце оптової торгівлі пальним, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним - одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) або місцезнаходженням постійного представництва (частина дев’ята статті 15 Закону № 481).

Суб’єкти господарювання (у тому числі іноземні суб’єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на кожне місце роздрібної торгівлі пальним (частина тридцять восьма статті 15 Закону № 481).

Таким чином, враховуючи викладене вище, діяльність із заправлення автомобілів з цистерни паливозаправника не підпадає під визначення роздрібної торгівлі пальним, не потребує отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, а може здійснюватися на підставі ліцензії на оптову торгівлю пальним за відсутності місць оптової торгівлі пальним.

Щодо питання 2

Порядок заповнення акцизної накладної затверджено наказом Міністерства фінансів України від 27.11.2020 № 729 «Про затвердження форм заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового та/або акцизних складів, акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового, Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового» (далі – Порядок № 729).

Пунктом 4 розділу ІІ Порядку № 729 передбачено зазначення в акцизній накладній:

цифрового коду операції для складання в 1 примірнику «3» - при реалізації пального суб'єкту господарювання, який не є платником;

ознаки щодо напряму використання пального «6» - при реалізації пального з акцизного складу пересувного у паливний бак транспортного засобу або обладнання, або пристрою.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватись виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 Кодексу).

_____________________________________________________________________________

Дана індивідуальна податкова консультація діє до зміни/втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію.