X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДПС У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 16.04.2024 р. № 2071/ІПК/02-32-07-05-14

Головне управління ДПС у Вінницькій області за результатами розгляду звернення фізичної особи – підприємця (далі – Підприємець) про надання індивідуальної податкової консультації щодо застосування реєстратора розрахункових операцій, та керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

Відповідно до звернення Підприємець перебуває на спрощеній системі оподаткування (платник єдиного податку другої групи), в своїй роботі використовує ПРРО. Практична необхідність отримання податкової консультації пов’язана з складністю визначення, чи допустимо при роботі з ПРРО не вносити готівку в касу перед початком продажу, у тому випадку, якщо під час відкритої зміни планується продавати товари тільки у безготівковій формі. З наведеної практичної ситуації підприємець просить роз’яснити, чи допустимо при відкритті зміни не вносити готівкові кошти в касу (службове внесення), якщо під час відкритої зміни не планується продавати товари за готівку.

Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО/ПРРО) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг встановлені Законом України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265) та нормативно-правовими актами, прийнятими на його виконання.

Звертаємо увагу, що встановлення норм щодо незастосування РРО/ПРРО у інших законах, крім Кодексу, не допускається.

Дія Закону № 265 поширюється на усіх суб’єктів господарювання (далі – СГ), їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) СГ, які здійснюють розрахунки у готівковій та/або безготівковій формі у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а порядок проведення таких розрахунків встановлено статтею 3 такого Закону.

Статтею 3 Закону № 265, зокрема, передбачено, що суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для виконання платіжної операції зобов'язані застосовувати реєстратори розрахункових операцій, що включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій, та/або програмні реєстратори розрахункових операцій з додержанням встановленого порядку їх застосування. Порядок реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій затверджено Наказом Міністерства фінансів України 23 червня 2020 року N 317 (далі Порядок).

Пунктом 9 розділу IV Порядку застосування ПРРО передбачено наступне.

Внесення чи видача готівки з місця проведення розрахунків повинні реєструватися через ПРРО з використанням операцій "службове внесення" та "службова видача", якщо такі внесення чи видача не пов'язані з проведенням розрахункових операцій:

- операція "службове внесення" використовується для реєстрації суми готівки, яка зберігається на місці проведення розрахунків на момент реєстрації першої розрахункової операції, що проводиться після виконання Z-звіту;

- операція "службова видача" використовується для реєстрації суми готівки, яка вилучається з місця проведення розрахунків та/або видається держателям електронних платіжних засобів.

Таким чином операції "службове внесення" та "службова видача" використовуються виключно у разі руху готівкових коштів не пов’язаного з проведенням розрахункових операцій, та у разі відсутності такого готівкового руху коштів проводити операції  "службове внесення" та "службова видача" не потрібно.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватись виключно тим платником податків, якому надано таку консультацію та діє в межах законодавства яке було чинним на момент надання такої консультації.