X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 19.04.2024 р. № 2156/ІПК/99-00-24-03-03 ІПК

Державна податкова служба України, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), розглянула звернення щодо практичного застосування окремих норм чинного законодавства та у межах компетенції повідомляє.

У своєму зверненні платник податків зазначає, що практична необхідність отримання індивідуальної податкової консультації пов’язана із визначенням правильності застосування положень статті 392 Кодексу в частині заповнення та подання платником податків податкової звітності про контрольовані іноземні компанії, а також щодо оподаткування та подання податкової декларації про майновий стан і доходи, та Додатку КІК.

Враховуючи зазначене, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань:

1.Чи правильно розумію, що у разі якщо прибуток контрольованої іноземної компанії звільняється від оподаткування за наявності умов, визначених пунктом 392.4 статті 392 Кодексу, Графи 25, 26, 29-34 Звіту про контрольовані іноземні компанії не заповнюється (або в них проставляється нуль)?

2.Якщо обов’язок заповнювати Графи 31-33 виникає, у мене постають наступні питання:

2.1. Як відображаються у Графах 31-33 Звіту про контрольовані іноземні компанії операції контрольованої іноземної компанії які мають «складну» структуру, тобто такі, що передбачають вчинення ряду окремих дій, які в сукупності становлять одну господарську операцію?

2.2. Наскільки детально слід відображати операції, наприклад операції
з постачання товарів/послуг?

2.3. Відображати у Звіті про контрольовані іноземні компанії в одному рядку як одна операція, чи в різних рядках окремо постачання товарів/послуг та окремо їх оплату?

2.4. Чи потрібно зазначати які конкретно товари/послуги надавалися,
чи достатньо надати посилання на Договір постачання таких товарів/послуг?

3.Чи правильно розумію, що у разі якщо прибуток контрольованої іноземної компанії звільняється від оподаткування за наявності умов, визначених пунктом 392.4 статті 392 Кодексу Додаток К, Додаток ТЦ та Додаток ЦП до Звіту про контрольовані іноземні компанії не подаються?

4.Чи правильно розумію, що у разі якщо прибуток контрольованої іноземної компанії звільняється від оподаткування за наявності умов, визначених пунктом 392.4 статті 392 Кодексу підстави для притягнення до відповідальності такої контролюючої особи за не відображення інформації, визначеної підпунктами «ґ», «е», «є», «ж» підпункту 392.5.3 пункту 392.5 статті 392 Кодексу щодо наявних контрольованих іноземних компаній відсутні?

Щодо питань першого-четвертого

Контрольованою іноземною компанією визнається будь-яка юридична особа, зареєстрована в іноземній державі або території, яка визнається такою, що знаходиться під контролем фізичної особи – резидентаУкраїни або юридичної особи – резидентаУкраїни (підпункт 392.1.1 пункт 392.1 статті 392 Кодексу).

Порядок складання та подання Звіту про контрольовані іноземні компанії передбачений пунктом 392.5 статті 392 Кодексу.

Відповідно до підпункту 392.5.1 пункту 392.5 статті 392 Кодексу, що для цілей податкового контролю за оподаткуванням прибутку контрольованої іноземної компанії звітним (податковим) періодом є календарний рік або інший звітний період контрольованої іноземної компанії, що закінчується протягом календарного року.

Пунктом 392.2 статті 392 Кодексу визначено особливості оподаткування прибутку контрольованої іноземної компанії. Так, об'єктом оподаткування для податку на доходи фізичних осіб (податку на прибуток підприємств) контролюючої особи є частина скоригованого прибутку контрольованої іноземної компанії, пропорційна частці, якою володіє або яку контролює така фізична (юридична) особа на останній день відповідного звітного періоду, щодо якого розраховується скоригований прибуток контрольованої іноземної компанії, що обчислюється відповідно до правил, визначених цією статтею. Зазначена частина прибутку контрольованої іноземної компанії включається до складу загального річного оподатковуваного доходу контролюючої особи в порядку, визначеному пункті 170.13 статті 170 Кодексу, або за результатами звітного податкового року збільшує об’єкт оподаткування податком на прибуток підприємств контролюючої особи в порядку, визначеному розділом ІІІ Кодексу (підпункт 392.2.2пункту 392.2 статті 392Кодексу).

Пунктом 392.5 статті 392 Кодексу встановлені вимоги щодо складання та подання Звіту про контрольовані іноземні компанії. Зокрема, підпунктом 392.5.2 пункту 392.5 статті 392 Кодексу передбачено, що контролюючі особи зобов’язані подавати Звіт про контрольовані іноземні компанії до контролюючого органу одночасно з поданням річної декларації про майновий стан і доходи або податкової декларації з податку на прибуток підприємств за відповідний календарний рік засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги».

До Звіту про контрольовані іноземні компанії в обов’язковому порядку додаються завірені належним чином копії фінансової звітності контрольованої іноземної компанії, що підтверджують розмір прибутку контрольованої іноземної компанії за звітний (податковий) рік. Якщо граничні строки підготовки фінансової звітності у відповідній іноземній юрисдикції спливають пізніше граничних строків подання річної декларації про майновий стан і доходи або податкової декларації з податку на прибуток підприємств, такі копії фінансової звітності контрольованої іноземної компанії подаються разом із річною декларацією про майновий стан і доходи або податковою декларацією
з податку на прибуток підприємств за наступний звітний (податковий) період.

Отже, контролююча особа зобов’язана подати Звіт про контрольовані іноземні компанії до контролюючого органу одночасно з поданням річної декларації про майновий стан і доходи за відповідний календарний рік.

Підпунктом 392.5.4 пункту 392.5 статті 392 Кодексу, у разі якщо контролююча особа не має можливості забезпечити складання фінансової звітності контрольованої іноземної компанії та/або здійснення розрахунку скоригованого прибутку контрольованої іноземної компанії до дати граничного строку подання річної декларації про майновий стан і доходи або податкової декларації з податку на прибуток підприємств, така контролююча особа подає звіт про контрольовані іноземні компанії за скороченою формою, який
містить лише відомості, передбачені підпунктами «а» - «в» підпункту 392.5.3 пункту392.5статті 392 Кодексу.

У випадку подання Звіту про контрольовані іноземної компанії за скороченою формою контролююча особа зобов’язана подати повний звіт про контрольовані іноземні компанії до кінця календарного року, наступного за звітним (податковим) роком.

При цьому, якщо відповідно до такого звіту загальний оподатковуваний дохід, об’єкт оподаткування податком на прибуток підприємств контролюючої особи збільшується, така особа до кінця календарного року, наступного за звітним (податковим) роком, подає уточнюючу річну декларацію про майновий стан і доходи.

В той же час, норми пункту 392.4 статті 392 Кодексу передбачають перелік умов, у разі дотримання яких, скоригований прибуток контрольованої іноземної компанії не включається до бази оподаткування контролюючої особи.

Однак при звільненні від оподаткування прибуткуконтрольованої іноземної компаніїв обов’язковому порядку подається Звіт про контрольовані іноземні компанії (повний) з відображенням умов такого звільнення.

Наказом Міністерства фінансів України від 25.08.2022 № 254 затверджено форму Звіту про контрольовані іноземні компанії, скорочену форму Звіту про контрольовані іноземні компанії (далі – Звіт) та Порядок заповнення Звіту про контрольовані іноземні компанії, скороченої форми Звіту про контрольовані іноземні компанії і подання до контролюючого органу (далі – Порядок).

У Звіті та в Порядку його заповнення чітко прописані назви граф та порядок їх заповнення. Отже, графи Звіту, в яких є показники для декларування підлягають заповненню.

Умови, на підставі яких/якої оподаткований прибуток контрольованої іноземної компанії звільняється від оподаткування, платник податку – контролююча особавідображає у графі 28 Звіту, а у графах 25.1.-25.3. та 26 Звіту в такому випадку проставляється нуль та відповідно не подаються додатки до Звіту К, ЦП та ТЦ. Також не підлягають заповненню рядки 31-33 Звіту.

При цьому пунктом 120.7 статті 120 розділу ІІ Кодексу передбачено,що невідображення контролюючою особою у звіті про контрольовані іноземні компанії відомостей щодо наявних контрольованих іноземних компаній та/або невідображення інформації, визначеної підпунктами «г» - «з» підпункту 392.5.3 пункту 392.5 статті 392 Кодексу, щодо наявних контрольованих іноземних компаній тягне за собою накладення штрафу в розмірі 3 відсотки суми доходу контрольованих іноземних компаній або 25 відсотків скоригованого прибутку контрольованої іноземної компанії за відповідний рік, не відображених у звіті про контрольовані іноземні компанії, залежно від того, яке з таких значень є більшим, але не більше 1000 розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року, за кожен факт невідображення контрольованої іноземної компанії та/або за всі невідображені суми.

Проте, якщо скоригований прибуток контрольованої іноземної компанії не включається до бази оподаткування контролюючої особи відповідно до умов, визначених пунктом 392.4 статті 392 Кодексу,то підстави для притягнення до відповідальності такої особи за не відображення інформації, визначеної підпунктами «ґ», «е», «є», «ж» підпункту 392.5.3 пункту 392.5 статті 392 Кодексу щодо наявних контрольованих іноземних компаній відсутні.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

_____________________________________________________________________________

Дана індивідуальна податкова консультація діє до зміни/втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію.