X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 25.04.2024 р. № 2341/ІПК/99-00-21-02-02 ІПК

Державна податкова служба України розглянула лист щодо оподаткування операцій із отримання поворотної фінансової допомоги і, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), повідомляє.

Відповідно до інформації, наданої платником, у 2023 році товариство було платником єдиного податку 3 групи і отримало поворотну фінансову допомогу за договором, який не передбачає нарахування процентів або надання інших видів компенсацій у вигляді плати за користування наданими коштами. За умовами договору сума отриманих коштів є обов’язковою до повернення у 2024 році, не пізніше 12 місяців з дня її отримання.

З 01 січня 2024 року товариство є платником податку на прибуток на загальних підставах, без сплати ПДВ.

У 2024 році товариство уклало додаткову угоду з надавачем фінансової допомоги, відповідно до якої термін повернення такої допомоги складає 5 років.

Заявник запитує:

Чи повинно товариство у 2024 році у період перебування на загальній системі оподаткування, врахувати у склад доходу фінансову допомогу, за якою було укладено додаткову угоду з терміном повернення 5 років яка була отримана у 2023 році – період перебування підприємства платником єдиного податку?

Поворотна фінансова допомога –це сума коштів, що надійшла платнику податків у користування за договором, який не передбачає нарахування процентів або надання інших видів компенсацій у вигляді плати за користування такими коштами, та є обов'язковою до повернення(п.п. 14.1.257 п. 14.1
ст. 14 Кодексу).

Згідно з п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Кодексу об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які визначені відповідними положеннями цього Кодексу.

Положеннями Кодексу не передбачено різниць щодо коригування фінансового результату до оподаткування за операціями із отримання поворотної фінансової допомоги.

Такі операції відображаються згідно з правилами бухгалтерського обліку при визначенні фінансового результату до оподаткування.

Водночас зазначаємо, що регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері бухгалтерського обліку та аудиту, затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку в державному секторі, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності (частина друга ст. 6 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»).

Таким чином, питання відображення в бухгалтерському обліку операцій із отримання поворотної фінансової допомоги, належить до компетенції Міністерства фінансів України.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).