X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 24.04.2024 р. № 2331/ІПК/99-00-21-03-02 ІПК

Державна податкова служба України розглянула звернення щодо податкових наслідків у разі отримання послуг від нерезидента – члена наглядової ради Товариства та, керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі – Кодекс), повідомляє.

Як зазначено у зверненні, члениНаглядової ради Банку, які є нерезидентами, та з якими укладені цивільно-правові договори, в межах виконання своїх функцій не надають Банку консультаційні, юридичні, бухгалтерські або інші послуги, що передбачені пунктом 186.3 статті 186 розділу V Кодексу.

Враховуючи наведене, Банквважає, що не є об’єктом оподаткування ПДВ оплата винагороди таким членам Наглядової ради Банку за виконання їх посадових обов’язків члена колегіального органу Банку, та просить надати індивідуальну податкову консультацію з такого питання.

Відповідно до пункту 1.1 статті 1 розділу І Кодексу відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами Кодексу.

Правові основи оподаткування ПДВ встановлено розділом V та підрозділом 2 розділу XX Кодексу.

Згідно з підпунктами «а» і «б» пункту 185.1 статті 185 розділу V Кодексу об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких відповідно до статті 186 розділу V Кодексу розташоване на митній території України.

Правила оподаткування ПДВ у разі постачання особою – нерезидентом послуг, місце надання яких розташоване на митній території України, особі, яку зареєстровано як платник податку, чи будь-якій іншій особі-резиденту – суб'єкту господарювання, чи постійному представництву нерезидента в Україні, визначені статтею 208 розділу V Кодексу.

Отримувач послуг, що постачаються нерезидентами, місце постачання яких розташоване на митній території України, нараховує податок за основною ставкою податку або за ставкою 7 відсотків для послуг, визначених абзацами четвертим - шостим підпункту «в» пункту 193.1 статті 193 розділу V Кодексу, на базу оподаткування, визначену згідно з пунктом 190.2 статті 190 розділу V Кодексу (пункт 208.2 статті 208 розділу V Кодексу).

При цьому отримувач послуг - платник податку у порядку, визначеному статтею 201 розділу V Кодексу, складає податкову накладну із зазначенням суми нарахованого ним податку, яка є підставою для віднесення сум податку до податкового кредиту у встановленому порядку.

Така податкова накладна підлягає обов'язковій реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Сума нарахованого податку включається до складу податкових зобов'язань декларації за відповідний звітний період (пункт 208.3 статті 208 розділу V Кодексу).

Пунктами 186.2 – 186.4 статті 186 розділу V Кодексу визначено категорії послуг, місце постачання яких визначається по місцю реєстрації постачальника або отримувача відповідних послуг або по місцю фактичного надання відповідних послуг.

Місцем постачання послуг, зазначених у пункті 186.3 статті 186 розділу V Кодексу, вважається місце, в якому отримувач послуг зареєстрований як суб'єкт господарювання або – у разі відсутності такого місця – місце постійного чи переважного його проживання.

Місцем постачання послуг, крім операцій, зазначених у пунктах 186.2, 186.3 і 186.31 розділу V Кодексу, є місце реєстрації постачальника (пункт 186.4 статті 186 розділу V Кодексу).

Отже, порядок оподаткування ПДВ операцій з постачання послуг безпосередньо залежить від місця їх постачання.

Таким чином, з метою застосування правил оподаткування ПДВ до операції нерезидента з постачання послуг резиденту, необхідно чітко ідентифікувати фактичну сутність здійснюваної операції та встановити належність послуг, що отримуються резидентом, до відповідної категорії послуг, визначених пунктами 186.2 - 186.4 статті 186 розділу V Кодексу.

В той же час, наявної у зверненні інформації недостатньо для надання детальної та повної відповіді по суті порушеного питання (відсутній опис договірних умов), а тому, у разі необхідності, Банк має право повторно звернутися до контролюючого органу із відповідним зверненням, яке міститиме розширений опис (у тому числі, опис договірних умов) та відповідні матеріали, що стосуються такої операції.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 глави 3 розділу ІІ ПКУ).