Державна податкова служба Україниза результатами розгляду звернення
ПрАТ «» (далі –ПрАТ) щодо оподаткування податком на прибуток суми коштів, яку отримає з бюджету ПрАТ для реалізації житлової політики держави, та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляєнаступне.
Як зазначено у зверненні, у 2024 році отримані кошти, будуть спрямовані на реалізацію ПрАТ житлової політики держави шляхом забезпечення громадян України житлом, зазначені кошти є цільовим фінансуванням ПрАТ.
Реалізація ПрАТ програми доступного іпотечного кредитування громадянам України буде здійснюватися у тому числі і за рахунок отриманих коштів.
Як зазначає платник, надання коштів у позику на умовах фінансового кредиту не призводить до виникнення витрат ПрАТ ні у звітному періоді, ні у майбутніх звітних періодах, а призводить до виникнення дебіторської заборгованості у вигляді виданих кредитів, погашення яких буде здійснюватися відповідно до графіків платежів, що є додатками до кредитних договорів.
ПрАТ просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань:
1.Чи є об’єктом оподаткування сумакоштів, яку отримає ПрАТ для реалізації житлової політики держави шляхом забезпечення громадян України житлом зі спеціального фонду Державного бюджету України на 2024 рік?
2.Чи повинно ПрАТ визнавати дохід на суму коштів, яку воно направить на видачу фінансових кредитів у відповідному звітному періоді для реалізації житлової політики держави?
Щодо питань 1-2
Відповідно до п. 14 ст. 14 Закону України від 09 листопада 2023 року
№ 3460-IX «Про Державний бюджет України на 2024 рік» встановлено, що у 2024 році кошти, отримані до спеціального фонду Державного бюджету України згідно з відповідними пунктами частини третьої ст. 15, частини третьої ст. 29 і частини третьої ст. 30 Бюджетного кодексу України, абзацом четвертим частини першої ст. 42 цього Закону, спрямовуються на реалізацію програм та здійснення заходів, визначених частиною четвертою ст. 30 Бюджетного кодексу України, ст. 43 цього Закону, з урахуванням особливостей, визначених п. 56 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України, а кошти, отримані до спеціального фонду Державного бюджету України згідно з відповідними пунктами статей 11 - 13 цього Закону, спрямовуються зокрема на реалізацію приватним акціонерним товариством «» житлової політики держави шляхом забезпечення громадян України житлом (за рахунок джерел, визначених п. 10 ст. 11 цього Закону).
Механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті за бюджетною програмою «Реалізація приватним акціонерним товариством «» житлової політики держави шляхом забезпечення громадян України житлом» (далі – бюджетні кошти) визначає Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для реалізації приватним акціонерним товариством «» житлової політики держави шляхом забезпечення громадян України житлом, затверджений постановою Кабінету Міністрів Українивід «»№«» (далі – Порядок).
Відповідно до п. 2 Порядку головним розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем бюджетної програми є Мінекономіки.
Бюджетні кошти спрямовуються на надання кредитів, забезпечених предметом іпотеки, безпосередньо чи через уповноважених суб'єктів, які уклали з приватним акціонерним товариством «» генеральну угоду, відповідно до Умов, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від «»№ «»«Деякі питання забезпечення приватним акціонерним товариством «» доступного іпотечного кредитування громадян України»
(п. 3 Порядку).
Згідно з п. 44.1 ст. 44 Кодексу для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим п. 44.1 ст. 44 Кодексу.
Для обрахунку об’єкта оподаткування платник податку на прибуток підприємств використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування (абзац перший п. 44.2 ст. 44 Кодексу).
Згідно з п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Кодексу об’єктом оподаткування податком на прибуток підприємств є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які визначені відповідними положеннями цього Кодексу.
Положеннями Кодексу не передбачено різниць для коригування фінансового результату до оподаткування за операціями з отримання з державного бюджету для цільового використання коштів, які направляються на видачу фінансових кредитів для реалізації житлової політики держави.
Такі операції відображаються за правилами бухгалтерського обліку при визначенні фінансового результату до оподаткування.
Регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері бухгалтерського обліку та аудиту, затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку в державному секторі, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності (абзац перший частини другої ст. 6 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» зі змінами та доповненнями).
Отже питання відображення у бухгалтерського обліку операцій, пов’язаних з отриманням бюджетних коштів дляцільового використання, які направляються на видачу фінансових кредитів для реалізації житлової політики державиналежать до компетенції Міністерства фінансів України.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |