X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 29.04.2024 р. № 2425/ІПК/99-00-24-03-03 ІПК

Державна податкова служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), розглянула звернення щодо практичного застосування норм податкового законодавствата в межах компетенції повідомляє.

ТОВ планує надання працівникам додаткового блага у негрошовій формі.

Платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію
з наступних питань:

1. Чи є базою оподаткування військовим збором дохід у негрошовій формі, отриманий працівником ТОВ, як додаткове благо помножений на коефіцієнт, який обчислюється за формулою згідно з п. 164.5 ст. 164 Кодексу?

2. Якщо відповідь на перше питання «Ні», то у разі виплати доходу у негрошовій формі, що визначається базою оподаткування військовим збором та яка сума зазначається у графах 3а «Сума нарахованого доходу» та 3 «Сума виплаченого доходу» розрахунку за формою 4 ДФ – з урахуванням цього коефіцієнту для податку на доходи фізичних осіб чи без його урахування?

3. Якщо відповідь на перше питання «Так», яку ставку податку при розрахунку показника «Сп» необхідно застосовувати при визначенні бази оподаткування для визначення податку на доходи фізичних осіб та військового збору у разі виплати доходу у негрошовій формі згідно з п. 164.5 ст. 164 Кодексу, та яка сума зазначається у графах 3а «Сума нарахованого доходу» та 3 «Сума виплаченого доходу» розрахунку за формою 4 ДФ?

Щодо питання першого-третього

Відповідно до п. 161 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу тимчасово, до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України, встановлюється військовий збір.

При цьомуслідзазначити, щовідповідно до п. 7.1 ст. 7 Кодексу під час встановленняподатку (військовогозбору) обов’язкововизначаютьсятакіелементи як платникиподатку; об’єктоподаткування; база оподаткування; ставка податку; порядок обчисленняподатку; податковийперіод; строк та порядок сплатиподатку; строк та порядок поданнязвітності про обчислення і сплатуподатку.

Згідно з п.п. 1.2 п. 161підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідніположення» Кодексу об’єктомоподаткуваннявійськовимзбором є доходи, визначені ст. 163 Кодексу.

Тобто згідно зі ст. 163 Кодексу встановлено, що об’єктом оподаткування військовим збором платника податку – резидента (нерезидента) є,зокрема, загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.

При цьому ст. 23 Кодексу передбачено, що базою оподаткування визнаються конкретні вартісні, фізичні або інші характеристики певного об’єкта оподаткування.

База оподаткування – це фізичний, вартісний чи інший характерний вираз об’єкта оподаткування, до якого застосовується податкова ставка і який використовується для визначення розміру податкового зобов’язання.

База оподаткування і порядок її визначення встановлюються Кодексом для кожного податку окремо.

При цьому у випадках, передбачених Кодексом, один об’єкт оподаткування може утворювати кілька баз оподаткування для різних податків.

У випадках, передбачених Кодексом, конкретна вартісна, фізична або інша характеристика певного об’єкта оподаткування може бути базою оподаткування для різних податків.

Водночас зауважуємо, що ст. 164 Кодексу встановлено особливості визначення бази оподаткування податком на доходи фізичних осіб для доходів у негрошовій формі, а саме базою оподаткування цим податком є вартість такого доходу, розрахована за звичайними цінами, правила визначення яких встановлені згідно з Кодексом, помножена на коефіцієнт, який обчислюється за формулою, визначеною п. 164.5 ст. 164 Кодексу.

Згідно з п.п. 1.3 п. 161підрозділу 10 розділуXX «Перехідні положення» Кодексу ставка військового збору становить 1,5 відсотка від об’єкта оподаткування, визначеного п.п. 1.2 п. 161підрозділу 10 розділуXX «Перехідні положення» Кодексу.

Враховуючи викладене та зважаючи на те, що положеннями п. 161 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу прямо не встановлено порядок визначення бази оподаткування для військового збору, зокрема, з урахуванням особливостей, встановлених у п. 164.5 ст. 164 розділу IV Кодексу для податку на доходи фізичних осіб, то база оподаткування військовим збором визначається податковими агентами без застосування положень п. 164.5 ст. 164 Кодексу. Тобто відсутні законодавчі підстави для здійснення податковими агентами донарахування військового збору, а також застосування штрафних санкцій у зв’язку із зазначеними змінами.

Одночасно повідомляємо, що зазначена позиція погоджена Міністерством фінансів України.

Наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4, зі змінами та доповненнями, затверджено форму Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску і Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (далі – Порядок).

Згідно з п.п. 2 п. 4 розділу IV Порядку в додатку 4 «Відомості про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору» до Розрахунку заповнюються, зокрема:

у графі 3а «Сума нарахованого доходу» відображається (за звітний період місяць) дохід, який нарахований фізичній особі відповідно до ознаки доходу, наведеній у розділі 1 «Довідник ознак доходів фізичних осіб» (додаток 2 до Порядку).

У разі нарахування доходу його відображення у графі 3а є обов’язковим незалежно від того, виплачені такі доходи чи ні.

у графі 3 «Сума виплаченого доходу» відображається сума фактично виплаченого доходу платнику податку податковим агентом.

Враховуючи викладене, податковий агент у графах 3а «Сума нарахованого доходу» та 3 «Сума виплаченого доходу» рядка 06 розділу I додатка 4ДФ до Розрахунку відображає суми наданих платнику податку доходів у негрошовій формі, з урахуванням коефіцієнту передбаченого п. 164.5 ст. 164 Кодекс.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

_____________________________________________________________________________

Дана індивідуальна податкова консультація діє до зміни/втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію.