Головне управління ДПС у м. Києві за результатами розгляду звернення щодо подання неприбутковою організацією Фінансової звітності мікропідприємства за підсумками 2023 року за формою S0111003 та, керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755–VI (із змінами і доповненнями) (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.
Як зазначено у зверненні, заявник (далі – Неприбуткова організація) подає Звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації та Баланс (Форма № 1–ДС), Звіт про фінансові результати (Форма № 2–ДС), Звіт про рух грошових коштів (Форма № 3–ДС), Звіт про власний капітал (Форма № 4–ДС) та Примітки до річної фінансової звітності (Форма № 5–ДС).
В електронний кабінет платника податків Неприбуткової організації надходять повідомлення про необхідність подання Фінансової звітності мікропідприємства за 2023 рік за формою S0111003.
Враховуючи вищезазначене, Неприбуткова організація просить надати індивідуальну податкову консультацію з питання необхідності подання Фінансової звітності мікропідприємства за 2023 рік за формою S0111003.
У своєму зверненні Неприбуткова організація зазначає, що разом із Звітом про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації подає Баланс (Форма № 1–ДС), Звіт про фінансові результати (Форма № 2–ДС), Звіт про рух грошових коштів (Форма № 3–ДС), Звіт про власний капітал (Форма № 4–ДС) та Примітки до річної фінансової звітності (Форма № 5–ДС).
Форми Балансу (Форма № 1–ДС), Звіту про фінансові результати (Форма № 2–ДС), Звіту про рух грошових коштів (Форма № 3–ДС), Звіту про власний капітал (Форма № 4–ДС) затверджені наказом Міністерства фінансів України від 28.12.2009 № 1541 «Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку в державному секторі 101 «Подання фінансової звітності»» (із змінами і доповненнями) (далі – Наказ № 1541).
Примітки до річної фінансової звітності (Форма № 5–ДС), затверджено наказом Міністерства фінансів України від 29.11.2017 № 977 «Про затвердження типової форми № 5–дс «Примітки до річної фінансової звітності» (із змінами і доповненнями).
Зазначені форми звітності подаються підприємствами, які відповідно до законодавства складають фінансову звітність за національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку в державному секторі.
Згідно з інформаційними ресурсами ДПС Неприбуткову організацію внесено контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій та присвоєно ознаку неприбутковості – «бюджетні установи».
Відповідно до підпункту 133.4.6 пункту 133.4 статті 134 Кодексу до неприбуткових організацій, що відповідають вимогам пункту 133.4 статті 134 Кодексу і не є платниками податку, зокрема, можуть бути віднесені бюджетні установи.
Підпунктом 14.1.17 пункту 14.1 статті 14 Кодексу передбачено, що бюджетна установа – у значенні, наведеному у Бюджетному кодексі України.
Згідно з пунктом 12 частини першої статті 1 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 № 2456–VI (із змінами і доповненнями) бюджетні установи – органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевого бюджету. Бюджетні установи є неприбутковими.
Відповідно до підпункту 133.4.7 пункту 133.4 статті 133 Кодексу для неприбуткових організацій, які відповідають вимогам пункту 133.4 статті 133 Кодексу та внесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій, встановлюється річний податковий (звітний) період, крім випадків, передбачених підпунктом 133.4.3 пункту 133.4 статті 133 Кодексу.
Пунктом 46.2 статті 46 Кодексу, зокрема, встановлено, що Фінансова звітність або звіт про фінансовий стан (баланс) та звіт про прибутки та збитки та інший сукупний дохід (звіт про фінансові результати), що подаються відповідно до абзаців першого та другого пункту 46.2 статті 46 Кодексу, є додатком до податкової декларації з податку на прибуток підприємств (звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, розрахунку частини чистого прибутку (доходу), дивідендів на державну частку) та її невід’ємною частиною.
Таким чином, для неприбуткових організацій (в тому числі, бюджетних установ), які відповідають вимогам пункту 133.4 статті 133 Кодексу та внесені до Реєстру неприбуткових установ та організацій, встановлюється річний податковий (звітний) період. Фінансова звітність або звіт про фінансовий стан (баланс) та звіт про прибутки та збитки та інший сукупний дохід (звіт про фінансові результати) є додатком до Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації та її невід’ємною частиною.
Правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні визначає Закон України від 16 липня 1999 року № 996–XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі – Закон № 996).
Відповідно до частини другої статті 2 Закону № 996 для цілей Закону № 996 підприємства (крім бюджетних установ) можуть належати до таких категорій підприємств – мікропідприємств, малих, середніх або великих підприємств.
Отже, належність підприємства до категорії мікропідприємств, визначення яких встановлено нормами статті 2 Закону № 996, не поширюється на бюджетні установи.
Крім того, статтею 1 Закону № 996 встановлено, зокрема, що національне положення (стандарт) бухгалтерського обліку – нормативно-правовий акт, яким визначаються принципи та методи ведення бухгалтерського обліку і складання фінансової звітності підприємствами (крім підприємств, які відповідно до законодавства складають фінансову звітність за міжнародними стандартами фінансової звітності та національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку в державному секторі), розроблений на основі міжнародних стандартів фінансової звітності і законодавства Європейського Союзу у сфері бухгалтерського обліку та затверджений центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері бухгалтерського обліку та аудиту.
Національне положення (стандарт) бухгалтерського обліку в державному секторі – нормативно-правовий акт, яким визначаються принципи та методи ведення бухгалтерського обліку і складання фінансової звітності для розпорядників бюджетних коштів, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, та фондів загальнообов’язкового державного соціального і пенсійного страхування, розроблений на основі міжнародних стандартів бухгалтерського обліку для державного сектору та затверджений центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері бухгалтерського обліку та аудиту.
Зміст і форму Фінансової звітності малого підприємства в складі Балансу (форма № 1–м) і Звіту про фінансові результати (форма № 2–м) та порядок її заповнення, а також зміст і форму Фінансової звітності мікропідприємства в складі Балансу (форма № 1–мс) і Звіту про фінансові результати (форма № 2–мс) та порядок її заповнення встановлює Національне положення (стандарт) бухгалтерського обліку 25 «Спрощена фінансова звітність», затверджене наказом Міністерства фінансів України від 25.02.2000 № 39 «Про затвердження Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 25 «Спрощена фінансова звітність»» (із змінами і доповненнями) (далі – Наказ № 39).
Таким чином, у разі якщо підприємство належить до бюджетних установ, то до нього не застосовується визначення мікропідприємства, передбачене статтею 2 Закону № 996 та, відповідно, не застосовується національне положення (стандарт) бухгалтерського обліку, встановлене Наказом № 39, яке передбачає складання Фінансової звітності мікропідприємства в складі Балансу (форма № 1–мс) і Звіту про фінансові результати (форма № 2–мс).
Підприємства, які належать до бюджетних установ, складають та подають фінансову звітність, встановлену національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку в державному секторі (Наказ № 1541).
Ідентифікатор форми документів (в тому числі, фінансової звітності) розміщено на офіційному вебпорталі ДПС за адресою: Головна/Електронна звітність/Платникам податків про електронну звітність/Інформаційно-аналітичне забезпечення/Реєстр електронних форм податкових документів.
Згідно з пунктом 52.2 статті 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |