X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 01.05.2024 р. № 2503/ІПК/99-00-24-03-03 ІПК

Державна податкова служба України, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), розглянула звернення щодо практичного застосування норм чинного законодавства та в межах компетенції повідомляє.

Як зазначено у зверненні, Товариство має намір набути статус резидента Дія Сіті та укласти в подальшому зі своїми спеціалістами гіг-контракти.

Платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з питань:

1. Оподаткування окремих видів виплат, що згідно з гіг-контрактом входять до складу винагороди гіг-спеціалістів:

1.1. Яку ставку податку на доходи фізичних осіб 5 відсотків чи 18 відсотків  слід застосовувати до нарахованої Товариством додаткової винагороди гіг-спеціаліста, яка, за домовленістю сторін, на підставі гіг-контракту та у відповідності до положень пункту 2 статті 19 Закону України від 15 липня 2021 року № 1667-IX «Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні» (далі – Закон № 1667), сплачується Товариством гіг-спеціалісту у випадку досягнення гіг-спеціалістом встановлених Товариством показників якості послуг (KPI), інших характеристик наданих послуг, дострокового надання таких послуг тощо?

1.2. Яку ставку податку на доходи фізичних осіб 5 відсотків чи 18 відсотків  слід застосовувати Товариству до нарахованої винагороди гіг-спеціаліста за дні щорічної оплачуваної перерви, у розмірі узгодженому сторонами в гіг-контракті у вигляді поденної винагороди гіг-спеціаліста за кожний робочий день такої перерви?

1.3. Яку ставку податку на доходи фізичних осіб 5 відсотків чи 18 відсотків  слід застосовувати Товариству до нарахованої винагороди гіг-спеціаліста за дні додаткової оплачуваної перерви (у зв’язку із народженням дитини, власного весілля, поховання родича і т.д.) у розмірі узгодженому сторонами в гіг-контракті, як поденної винагороди гіг-спеціаліста за кожний робочий день такої оплачуваної додаткової перерви?

1.4. Яку ставку податку на доходи фізичних осіб 5 відсотків чи 18 відсотків слід застосовувати Товариству до нарахованої додаткової винагороди гіг-спеціаліста, яка виплачується Товариством при припиненні/розірванні гіг-контракту та за наявності невикористаних днів щорічної оплачуваної перерви, виходячи із узгодженого сторонами розміру поденної винагороди гіг-спеціаліста, за кожний робочий день невикористаної щорічної оплачуваної перерви?

1.5. Яку ставку податку на доходи фізичних осіб 5 відсотків чи 18 відсотків слід застосовувати Товариству до нарахованої винагороди гіг-спеціаліста, яка, за домовленістю сторін та на підставі гіг-контракту, сплачується Товариством за дні оплачуваної перерви у зв’язку із хворобою гіг­-спеціаліста та у розмірі узгодженої сторонами поденної винагороди гіг-спеціаліста за кожний робочий день такої оплачуваної перерви? (уточнення – не допомога по тимчасовій втраті працездатності згідно лікарняного листа).

1.6. Яку ставку податку на доходи фізичних осіб 5 відсотків чи 18 відсотків слід застосовувати Товариству з додаткової винагороди гіг-спеціаліста, яка, за домовленістю сторін та на підставі гіг-контракту, сплачується Товариством у випадку понесення гіг-спеціалістом витрат, необхідних для надання послуг за гіг-контрактом (придбання техніки, іншого обладнання, витратних матеріалів, ліцензій, програмного забезпечення тощо.)?

1.7. Яку ставку податку на доходи фізичних осіб 5 відсотків чи 18 відсотків слід застосовувати Товариству при оподаткуванні додаткової винагороди гіг-спеціаліста, яка, за домовленістю сторін, на підставі гіг-­контракту та у відповідності до умов пункту 5 статті 20 Закону № 1667, сплачується Товариством у випадку тимчасового надання послуг гіг-спеціалістом за межами населеного пункту в якому розташоване погоджене сторонами у гіг-контракті місце надання послуг, а також у випадку понесення витрат гіг-спеціалістом пов’язаних із переїздом та проживанням до такого населеного пункту?

1.8. Яку ставку податку на доходи фізичних осіб 5 відсотків чи 18 відсотків слід застосовувати Товариству при оподаткуванні з додаткової винагороди гіг-спеціаліста, яка, за домовленістю сторін, на підставі гіг-контракту та у відповідності до умов пункту 6 статті 20 Закону № 1667, сплачується Товариством у разі використання гіг-спеціалістом особистого обладнання для надання послуг за гіг-контрактом?

2. Оподаткування окремих видів виплат гіг-спеціалістам, що передбачені в гіг-контрактах, та які не входять до складу винагороди:

2.1. Яку ставку податку на доходи фізичних осіб 5 відсотків чи 18 відсотків слід застосовувати Товариству до оподаткування одноразової фінансової допомоги у зв’язку з вагітністю та пологами, у випадку загибелі (смерті) родича тощо в розмірі, що погоджено сторонами в гіг-контракті та на підставі гіг-контракту?

2.2. Чи оподатковується податком на доходи фізичних осіб та військовим збором компенсація витрат гіг-спеціалісту вартості добровільного медичного страхування, а також страхування від нещасних випадків та страхування життя?

3. Що є базою для нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) у розмірі 22 відсотки для всіх вище зазначених виплат – мінімальна заробітна плата, що діє в місяці нарахування виплат, чи сума фактичних нарахувань в межах максимальної бази оподаткування?

4. Чи виникає у Товариства обов’язок по нарахуванню та оплаті податку на доходи фізичних осіб та військового збору у випадку, якщо умовами гіг-контракту передбачено обов’язок Товариства забезпечити гіг-спеціаліста (передати у тимчасове користування без компенсації вартості такого користування) технікою та іншим обладнанням для надання послуг за гіг-контрактом без переходу права власності на таку техніку? Чи виникає об’єкт оподаткування податком на додану вартість 20 відсотків на операцію з передачі такого обладнання гіг-спеціалісту у тимчасове безоплатне користування, а також на вартість користування таким обладнання протягом дії гіг-контракту, виходячи із звичайної (ринкової) ціни?

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами Кодексу (пункт 1.1 статті 1 Кодексу).

Відповідно до пунктів 5.1 – 5.3 статті 5 Кодексу поняття, правила та положення, установлені Кодексом та законами з питань митної справи, застосовуються виключно для регулювання відносин, передбачених статтею 1 Кодексу. У разі якщо поняття, терміни, правила та положення інших актів суперечать поняттям, термінам, правилам та положенням Кодексу, для регулювання відносин оподаткування застосовуються поняття, терміни, правила та положення Кодексу. Інші терміни, що застосовуються у Кодексу і не визначаються ним, використовуються у значенні, встановленому іншими законами.

Організаційні, правові та фінансові засади функціонування правового режиму Дія Сіті визначаються Законом № 1667.

Юридична особа набуває статусу резидента Дія Сіті з дня внесення відповідного запису до реєстру Дія Сіті з урахуванням положень частини сьомої статті 2 Закону № 1667 (частина друга статті 4 Закону № 1667).

Згідно з частиною першою статті 5 Закону № 1667 резидентом Дія Сіті може бути юридична особа, зареєстрована на території України в установленому законодавством України порядку, незалежно від її місцезнаходження та місця провадження господарської діяльності, яка відповідає всім вимогам, визначеним частиною першою статті 5 Закону № 1667.

Відповідно до пунктів 1, 2 та 11 частини першої статті 1 Закону № 1667:

гіг-контракт – цивільно-правовий договір, за яким гіг-спеціаліст зобов’язується виконувати роботи та/або надавати послуги відповідно до завдань резидента Дія Сіті як замовника, а резидент Дія Сіті зобов’язується оплачувати виконані роботи та/або надані послуги і забезпечувати гіг-спеціалісту належні умови для виконання робіт та/або надання послуг, а також соціальні гарантії, передбачені розділом V Закону № 1667;

гіг-спеціаліст – фізична особа, яка за гіг-контрактом є підрядником та/або виконавцем;

резидент Дія Сіті – юридична особа, яка відповідно до Закону № 1667 набула статусу резидента Дія Сіті та згідно з інформацією, що міститься у реєстрі Дія Сіті, перебуває у зазначеному статусі.

Особливості застосування до резидента Дія Сіті спеціальних умов оподаткування, день початку і день припинення застосування таких умов визначаються Кодексом (частина сьома статті 2 Закону № 1667).

Відповідно до підпункту 14.1.283 пункту 14.1 статті 14 Кодексу спеціалісти резидента Дія Сіті – це гіг-спеціалісти, що виконують роботу (надають послуги) на замовлення та на користь (в інтересах) резидента Дія Сіті на підставі гіг-контракту, укладеного в порядку, передбаченому Законом № 1667, та/або особи, які перебувають із резидентом Дія Сіті у трудових відносинах.

Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV Кодексу, згідно з підпунктом 163.1.1 пункту 163.1 статті 163 якого об’єктом оподаткування резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.

Доходи, які включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку, визначені у пункті 164.2 статті 164 Кодексу.

Також доходи, визначені статтею 163 Кодексу, є об’єктом оподаткування військовим збором (підпункт 1.2 пункту 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу).

Ставка військового збору становить 1,5 відс. об’єкта оподаткування, визначеного підпунктом 1.2 пункту 16підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу (підпункт 1.3 пункту 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу).

Водночас статтею 165 Кодексу встановлено перелік доходів, які не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку.

Підпунктом 1.7 пункту 161 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу передбачено, що звільняються від оподаткування військовим збором доходи, які згідно з розділом IV Кодексу та підрозділом 1 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу не включаються до загального оподатковуваного доходу фізичних осіб (не підлягають оподаткуванню, оподатковуються за нульовою ставкою), крім доходів, зазначених у пунктах 3 і 4 пункту 170.131 статті 170 Кодексу та пункту 14 підрозділу 1 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу.

Особливості оподаткування доходів спеціалістів резидента Дія Сіті передбачені пунктом 170.141 статті 170 Кодексу.

Відповідно до підпункту 170.141.1 пункту 170.141 статті 170 Кодексу податковим агентом платника податку – спеціаліста резидента Дія Сіті під час нарахування (виплати) на його користь доходів у вигляді заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику податку у зв’язку з трудовими відносинами чи у зв’язку з виконанням гіг-контракту, укладеного у порядку, передбаченому Законом № 1667, є резиденти Дія Сіті.

Згідно з підпунктом 170.141.2 пункту 170. 141 статті 170 Кодексу за ставкою 5 відсотків, визначеною пунктом 167.2 статті 167 Кодексу, оподатковуються доходи платника податку – спеціаліста резидента Дія Сіті, що виплачуються на його користь резидентом Дія Сіті у вигляді:

а) заробітної плати;

б) винагороди за гіг-контрактом, укладеним у порядку, передбаченому Законом № 1667, у тому числі винагороди за створення та перехід прав на твори, створені за замовленням;

в) авторської винагороди за створення службового твору та перехід прав на службові твори.

Водночас згідно з підпунктом 170.141.5 пункту 170.141 статті 170 Кодексу у разі якщо податковий агент – резидент Дія Сіті у відповідний календарний місяць не відповідав вимогам, визначеним пунктами 2, 3 частини першої статті 5 Закону № 1667, такий податковий агент зобов’язаний у межах податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску самостійно нарахувати податок за ставкою 18 відсотків, встановленою пунктом 167.1 статті 167 Кодексу, щодо доходів спеціалістів резидента Дія Сіті, передбачених у підпунктах «а» – «б» підпункту 170.141.2 пункту 170.141 статті 170 Кодексу, що були виплачені протягом такого календарного місяця, та сплатити його до подання Розрахунку.

При цьому сума такого сплаченого податку податковим агентом не включається до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу спеціалістів резидента Дія Сіті.

Відповідно до підпункту 168.1.1 пункту 168.1 статті 168 Кодексу податковий агент, визначення якого наведено у підпункті 14.1.180 пункту 14.1 статті 14 Кодексу, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок на доходи фізичних осіб і військовий збір із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену статтею 167 Кодексу, та ставку військового збору, встановлену підпунктом 1.3 пункту 16 1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу.

Щодо першого та другого питань

Частиною першою статті 19 Закону № 1667 встановлено, що за виконані протягом місяця роботи (надані послуги) гіг-спеціалісту виплачується винагорода у розмірі, порядку та строки, визначені сторонами в гіг-контракті з урахуванням положень Закону№ 1667. Розмір винагороди за гіг-контрактом може встановлюватися за період або розраховуватися залежно від обсягу виконаних робіт (наданих послуг) чи кількості часу, витраченого на їх виконання (надання).

При цьому гіг-контракт може передбачати збільшення розміру винагороди за гіг-контрактом, за умови досягнення певних показників якості та інших характеристик виконаних робіт (наданих послуг), їх дострокового виконання (надання) тощо (частина друга статті 19 Закону № 1667).

Згідно з частинами четвертою та сьомою статті 21 Закону № 1667 гіг-спеціаліст має право на щорічну оплачувану перерву у виконанні робіт (наданні послуг) тривалістю 17 робочих днів, якщо гіг-контрактом не визначено більшу тривалість такої перерви.

Витрати, пов’язані з оплатою щорічної оплачуваної перерви у виконанні робіт (наданні послуг), здійснюються за рахунок коштів резидента Дія Сіті у порядку, визначеному гіг-контрактом.

Частиною шостою статті 20 Закону № 1667 передбачено, що у разі використання гіг-спеціалістом особистого обладнання для виконання робіт (надання послуг) гіг-контрактом можуть передбачатися відповідні компенсаційні виплати.

Відповідно до підпункту 165.1.1 пункту 165.1 статті 165 Кодексу до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються такі доходи: сума державної та соціальної матеріальної допомоги, державної допомоги, компенсацій, вартість соціальних послуг та реабілітаційної допомоги (включаючи грошові компенсації особам з інвалідністю, на дітей з інвалідністю при реалізації індивідуальних програм реабілітації осіб з інвалідністю, суми допомоги по вагітності та пологах), винагород і страхових виплат, які отримує платник податку з бюджетів та фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування та у формі фінансової допомоги особам з інвалідністю з Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю згідно
із законом, а також вартість соціальної допомоги в натуральній формі малозабезпеченим сім’ям, що отримана від надавачів соціальних послуг відповідно до Закону України від 17 січня 2019 року № 2671-VIII «Про соціальні послуги».

Винятки, передбачені підпунктом 165.1.1 пункту 165.1 статті 165 Кодексу, не поширюються на виплату заробітної плати, грошової (вихідної) допомоги при виході на пенсію (у відставку) та виплату, пов’язану з тимчасовою втратою працездатності.

До загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються, зокрема:

страхові платежі (страхові внески, страхові премії), у тому числі, за договорами добровільного медичного страхування, сплачена будь-якою особою – резидентом за платника податку чи на його користь, крім сум, що сплачуються резидентом Дія Сіті за свій рахунок за договорами недержавного пенсійного забезпечення та/або за договорами добровільного медичного страхування платника податку – гіг-спеціаліста в межах 30 відсотків нарахованої винагороди такому гіг-спеціалісту (підпункт «г» підпункту 164.2.16 пункту 164.2 статті 164 Кодексу);

інші доходи, крім зазначених у статті 165 Кодексу (підпункт 164.2.20 пункту 164.2 статті 164 Кодексу).

Враховуючи викладене, якщо юридична особа – резидент Дія Сіті відповідає вимогам, визначеним пунктами 2, 3 частини першої статті 5 Закону № 1667, та відповідно до умов гіг-контракту нараховує винагороду (до складу якої входять додаткові винагороди та компенсаційні виплати), то сума такої винагороди оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 5 відсотків, незалежно від того, що сума такої винагороди буде збільшуватися.

У разі якщо сума коштів, яка виплачується юридичною особою – резидентом Дія Сіті не входить до складу винагороди відповідно до умов гіг-контракту (страхові платежі), то оподаткування такого доходу здійснюється у загальному порядку, визначеному розділом IV Кодексу, тобто за ставкою податку на доходи фізичних осіб 18 відсотків та  військовим збором 1,5 відсотка.

При цьому суми допомоги по вагітності та пологах, що виплачуються з фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування, відповідно до підпункту 165.1.1 пункту 165.1 статті 165 Кодексу не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку.

Одночасно зауважуємо, що відповідно до пункту 1 Положення про Міністерство економіки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 459, Міністерство економіки України є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику, зокрема, у сфері праці, трудових відносин.

Крім того, відповідно до пункту 1 Положення про Міністерство цифрової трансформації України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 вересня 2019 року № 856, Міністерство цифрової трансформації України є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику, зокрема, у сфері цифрового розвитку, цифрової економіки, у сфері розвитку та функціонування правового режиму Дія Сіті.

Таким чином, питання віднесення наведених у вашому зверненні видів виплат гіг-спеціалістам до винагороди за гіг-контрактами, укладеними у порядку, передбаченому 3аконом № 1667, не належить до компетенції Державної податкової служби України.

Щодо третього питання

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску, умови та порядок нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, визначає Закон України від 08 липня  2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464).

Відповідно до частини першої статті 4 Закону № 2464 платниками єдиного внеску є роботодавці, зокрема, підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами, у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Базою нарахування єдиного внеску для роботодавців є сума нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України від 24 березня 1995 року № 108/95-ВР «Про оплату праці» (далі – Закон № 108), та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами (стаття 7 Закону № 2464).

Згідно з частиною п’ятою статті 8 Закону № 2464 єдиний внесок для роботодавців, встановлюється у розмірі 22 відсотки до визначеної статтею 7 Закону № 2464 бази нарахування єдиного внеску.

Разом з тим, відповідно до частини 141 статті 8 Закону № 2464 єдиний внесок для платника – резидента Дія Сіті, який у календарному місяці відповідав вимогам, визначеним пунктами 2 та 3 частини першої, пунктом 10 частини другої статті 5 Закону № 1667 встановлюється:

а) на суму нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону № 108, – у розмірі мінімального страхового внеску;

б) на суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за гіг-контрактами, укладеними у порядку, передбаченому Законом № 1667, – у розмірі мінімального страхового внеску.

При цьому мінімальний страховий внесок – це сума єдиного внеску, що визначається розрахунково як добуток мінімального розміру заробітної плати на розмір внеску, встановлений законом на місяць, за який нараховується заробітна плата (дохід), та підлягає сплаті щомісяця (пункт 5 частини першої статті 1 Закону № 2464).

Враховуючи зазначене, єдиний внесок для платника – резидента Дія Сіті, який у календарному місяці відповідав вимогам, визначеним пунктами 2, 3 частини першої, пункту 10 частини другої статті 5 Закону № 1667, встановлюється на суму винагороди (до складу якої входять додаткові винагороди та компенсаційні виплати) фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за гіг-контрактами, укладеними у порядку, передбаченому Законом № 1667, у розмірі мінімального страхового внеску, незалежно від того, що сума такої винагороди буде збільшуватися.

Разом з тим, якщо виплата зазначених доходів здійснюється на підставі гіг-контракту, але не пов’язана з виплатою винагороди, то сума таких виплат не є базою нарахування єдиного внеску.

Щодо четвертого питання

Резидент Дія Сіті забезпечує гіг-спеціаліста обладнанням та іншими засобами, необхідними для виконання робіт (надання послуг), якщо інше не передбачено гіг-контрактом (частина шоста статті 20 Закону № 1667).

Так, відповідно до підпункту «а» підпункту 164.2.17 пункту 164.2 статті 164 Кодексу до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий платником податку як додаткове благо (крім випадків, передбачених статті 165 Кодексу) у вигляді вартості використання, зокрема, інших об’єктів матеріального або нематеріального майна, що належать роботодавцю, наданих платнику податку в безоплатне користування, крім випадків, коли таке надання зумовлено виконанням платником податку трудової функції відповідно до трудового договору (контракту) чи передбачено нормами колективного договору або відповідно до закону в установлених ними межах.

Враховуючи зазначене, оскільки Законом № 1667 передбачено, що резидент Дія Сіті зобов’язаний забезпечити гіг-спеціаліста обладнанням та іншими засобами, необхідними для виконання робіт (надання послуг), то дохід у вигляді вартості такого використання не включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податків.

Водночас наголошуємо, що будь-які висновки щодо оподаткування доходів фізичних осіб можуть надаватися за результатами перевірки умов, суттєвих обставин здійснення відповідних господарських операцій та всіх первинних документів, оформленням яких вони супроводжувались.

Правові основи оподаткування податком на додану вартість встановлено розділом V та підрозділом 2 розділу XX Кодексу.

Згідно з підпунктами «а» і «б» пункту 185.1 статті 185 Кодексу об’єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку на додану вартість з постачання товарів/послуг, місце постачання яких відповідно до статті 186 Кодексу розташоване на митній території України.

Під постачанням послуг розуміється будь-яка операція, що не є постачанням товарів, чи інша операція з передачі права на об’єкти права інтелектуальної власності та інші нематеріальні активи чи надання інших майнових прав стосовно таких об’єктів права інтелектуальної власності, а також надання послуг, що споживаються в процесі вчинення певної дії або провадження певної діяльності. При цьому з метою оподаткування податком на додану вартість постачанням послуг, зокрема, є постачання послуг іншій особі на безоплатній основі (підпункт 14.1.185 пункту 14.1 статті 14 Кодексу).

Продаж результатів робіт (послуг) – будь-які операції господарського, цивільно-правового характеру з виконання робіт, надання послуг, надання права на користування або розпоряджання товарами, у тому числі нематеріальними активами та іншими об’єктами власності, що не є товарами, за умови компенсації їх вартості, а також операції з безоплатного надання результатів робіт (послуг) (підпункт 14.1.203 пункту 14.1 статті 14 Кодексу).

Під постачанням товарів розуміється будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду (підпункт 14.1.191 пункту 14.1 статті 14 Кодексу).

При цьому продаж (реалізація) товарів – будь-які операції, що здійснюються згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими господарськими, цивільно-правовими договорами, які передбачають передачу прав власності на такі товари за плату або компенсацію незалежно від строків її надання, а також операції з безоплатного надання товарів (підпункт 14.1.202 пункту 14.1 статті 14 Кодексу).

Відповідно до пункту 188.1 статті 188 розділу V Кодексу база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку, який нараховується відповідно до підпунктів 213.1.9 і 213.1.14 пункту 213.1 статті 213 Кодексу, збору на обов’язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв’язку, податку на додану