X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 01.05.2024 р. № 2518/ІПК/99-00-21-03-02 ІПК

Державна податкова служба України розглянула звернення щодо порядку складання первинних документів та відображення витрат у бухгалтерському обліку при формуванні первісної вартості будівлі та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), повідомляє.

Як зазначено у зверненні, Товариство (платник ПДВ) здійснює будівництво автомайстерні, гаражу та автостоянки з метою подальшого використання цих будівель у своїй господарській діяльності.

Товариство уклало з підрядником  – платником єдиного податку 3 групи договір, згідно з яким підрядник виконує будівельні роботи з використанням будівельних матеріалів Товариства.

Інформуючи про викладене, Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань:

1) яким первинним документом оформлюється факт передачі будівельних матеріалів  підряднику без передачі права власності?;

2) чи потрібно в акті прийому-передачі зазначати, що будівельні матеріали є власністю Товариства?;

3) - 4) чи потрібно в акті прийому-передачі (видатковій накладній) відображати вартість будівельних матеріалів з урахуванням ПДВ чи без урахування ПДВ?;

5) чи потрібно відображати суми ПДВ по переданих будівельних матеріалах в первинних документах, що складаються в процесі виконання будівельних робот (Форми КБ-2В, КБ-3, М-29)?;

6) які витрати Товариство має право включити у первісну вартість будівлі та якими документами підтверджуються ці витрати?

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами ПКУ (пункт 1.1 статті 1 ПКУ).

Відповідно до пункту 5.3 статті 5 ПКУ інші терміни, що застосовуються у ПКУ і не визначаються ним, використовуються у значенні, встановленому іншими законами.

Пунктом 44.1 статті 44 ПКУ встановлено, що для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань,  на підставі  первинних  документів,  регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, інформації, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим пункту 44.1 статті 44 ПКУ.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим пункту 44.1 статті 44 ПКУ.

Правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні визначено Законом України  від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 996).

Відповідно до частини другої статті 3 Закону № 996 фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Згідно з частиною першою статті 9 Закону № 996 підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи.

Первинні документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати обов'язкові реквізити, визначені частиною другою статті 9 Закону № 996.

Порядок створення, прийняття і відображення у бухгалтерському обліку, а також зберігання первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, бухгалтерської та іншої звітності, що ґрунтується на даних бухгалтерського обліку, встановлено Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05.06.1995 за        № 168/704, зі змінами та доповненнями.

Щодо включення витрат у первісну вартість будівлі (питання 6)

Для обрахунку об’єкта оподаткування платник податку на прибуток підприємств використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування.

Таким чином, формування первісної вартості будівлі здійснюється згідно з правилами бухгалтерського обліку на підставі первинних документів.

Щодо визначення та оформлення первинних (бухгалтерських) документів (питання 1 – 6)

Регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері бухгалтерського обліку та аудиту, затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності (частина друга статті 6 Закону № 996).

Отже, з питань щодо визначення та оформлення первинних (бухгалтерських) документів, які складаються при здійсненні замовником операції з передачі будівельних матеріалів підряднику без переходу права власності на такі будівельні матеріали, щодо оформлення первинних (бухгалтерських) документів, які складаються в процесі виконання будівельних робот, та щодо порядку відображення у бухгалтерському обліку  вартості будівлі, платнику податку доцільно звернутись до Міністерства фінансів України.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 ПКУ).