X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДПС У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 02.05.2024 р. № 2523/ІПК/02-32-07-05-14

Головне управління ДПС у Вінницькій області за результатами розгляду звернення фізичної особи – підприємця      (далі – Підприємець) вхідний №   від   про надання індивідуальної податкової консультації щодо застосування реєстратора розрахункових операцій, та керуючись статтею 52  глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі  Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

Відповідно до звернення Підприємець перебуває на спрощеній системі оподаткування (платник єдиного податку другої групи), не є платником ПДВ.  В своїй роботі використовує ПРРО.

Для більшої зручності та читабельності Підприємець має необхідність використовувати деякі символи Юнікода при написанні назв товарів у фіскальних чеках (рядок 10), а також розділові знаки, такі як крапки, коми, дефіси, двокрапки, крапки з комою, тощо.

У зв’язку із практичною необхідності Підприємець звернувся з запитанням щодо допустимості використання в назві товару (рядок 10 фіскального чека) спеціальних символів (символи Юнікода) та розділових знаків, наприклад: коса риска /, зірочка *, мінус -, плюс +, символу №, символ %, дужки ( ), лапк подвійні “”, лапки одинарні ‘’, крапка . , кома , , двокрапка :, крапка з комою ; , дефіс -.

Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО/ПРРО) у сфері торгівлі,   громадського   харчування  та  послуг  встановлені  Законом  України 

від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265) та нормативно-правовими актами, прийнятими на його виконання.

Дія Закону №265 поширюється на усіх суб’єктів господарювання (далі – СГ), їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) СГ, які здійснюють розрахунки у готівковій та/або безготівковій формі у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а порядок проведення таких розрахунків встановлено статтею 3 такого Закону.

Законом №265 та іншими нормативно-правовими актами, якими врегульовано питання порядку проведення розрахунків у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, встановлено обов’язок продавця передати товар покупцеві разом з відповідним розрахунковим документом встановленої форми та змісту.

Форма та зміст фіскального касового чека на товари (послуги) (далі – фіскальний чек) та інших розрахункових документів, надання покупцю яких є обов’язковим, встановлені Положенням про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13.

Пунктом 2 розділу II Положення № 13 передбачено, що при реалізації товарів (послуг) обов’язковим реквізитом у фіскальному чеку є, зокрема, назва товару (послуги).

Тобто, фіскальний касовий чек на товари (послуги) вважається відповідним (у частині ідентифікації товару), якщо в ньому зазначена назва товару (послуги).

Звертаємо увагу, що чинним законодавством не передбачено порядок  використання спеціальних символів та розділових знаків в назві товару у фіскальному чеку, допустимість їх використання регламентується лише технічними можливостями та програмним забезпеченням реєстратора розрахункових операцій та/або програмного РРО, що використовується Підприємецем.

Враховуючи викладене та як відповідь на питання повідомляємо, що назва товару в фіскальному чеку реєстратора розрахункових операцій та/або програмного РРО повинна зазначатися так, щоб виконувались одночасно дві умови: назва має відображати споживчі ознаки товару та однозначно ідентифікувати товар чи послугу в документообігу суб’єкта господарювання.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватись виключно тим платником податків, якому надано таку консультацію та діє в межах законодавства яке було чинним на момент надання такої консультації.