X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 06.05.2024 р. № 2590/ІПК/99-00-21-03-02 ІПК

Державна податкова служба України розглянула звернення  щодо питань, пов’язаних зі здійсненням операцій з надання  благодійної та гуманітарної допомоги, та, керуючись  статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі – ПКУ), повідомляє.

Як викладено у зверненні, Товариство, яке не зареєстровано платником ПДВ, провадить діяльність у сфері бухгалтерського обліку й аудиту, консультування з питань оподаткування, у сфері права.

З метою виконання статутних завдань при наданні послуг клієнтам Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію з питань:

1.1) чи включаються до загального обсягу операцій з постачання товарів/послуг для цілей обов’язкової реєстрації особи як платника ПДВ операції з передачі благодійної допомоги благодійними організаціями (благодійними фондами) набувачам (а саме: іншим неприбутковим організаціям, благодійним організаціям, громадським об’єднанням або Збройним Силам України, добровольчим формуванням територіальних громад, іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, їх з’єднанням,  військовим частинам, підрозділам, установам або організаціям; окремим військовослужбовцям)?;

1.2) чи включаються до загального обсягу операцій з постачання товарів/послуг для цілей обов’язкової реєстрації особи як платника ПДВ операції з передачі гуманітарної допомоги благодійними організаціями (благодійними фондами) набувачам (а саме: іншим неприбутковим організаціям, благодійним організаціям, громадським об’єднанням або Збройним Силам України, добровольчим формуванням територіальних громад, іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, їх з’єднанням,  військовим частинам, підрозділам, установам або організаціям; окремим військовослужбовцям)?;

1.3) чи включаються до загального обсягу операцій з постачання товарів/послуг для цілей обов’язкової реєстрації особи як платника ПДВ операції з передачі благодійної допомоги громадськими об’єднаннями  (громадськими організаціями) набувачам (а саме: іншим неприбутковим організаціям, благодійним організаціям, громадським об’єднанням)?;

1.4) чи включаються до загального обсягу операцій з постачання товарів/послуг для цілей обов’язкової реєстрації особи як платника ПДВ операції з передачі благодійної допомоги громадськими об’єднаннями  (громадськими організаціями) набувачам (а саме: Збройним Силам України, добровольчим формуванням територіальних громад, іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, їх з’єднанням,  військовим частинам, підрозділам, установам або організаціям; окремим військовослужбовцям)?;

1.5) чи включаються до загального обсягу операцій з постачання товарів/послуг для цілей обов’язкової реєстрації особи як платника ПДВ операції з передачі гуманітарної допомоги громадськими об’єднаннями  (громадськими організаціями) набувачам (а саме: іншим неприбутковим організаціям, благодійним організаціям, громадським об’єднанням)?;

1.6) чи включаються до загального обсягу операцій з постачання товарів/послуг для цілей обов’язкової реєстрації особи як платника ПДВ операції з передачі гуманітарної допомоги громадськими об’єднаннями  (громадськими організаціями) набувачам (а саме: Збройним Силам України, добровольчим формуванням територіальних громад, іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, їх з’єднанням,  військовим частинам, підрозділам, установам або організаціям; окремим військовослужбовцям)?;

2.1) чи є наслідком виключення контролюючим органом з Реєстру неприбуткових установ та організацій неприбуткової організації (благодійного фонду, громадської організації) у разі передання та подальшого використання гуманітарної або благодійної допомоги у вигляді транспортного засобу, що передається такою неприбутковою організацією набувачу - військовослужбовцю, за умови, що в установчих документах відповідної неприбуткової організації визначено мету (ціль, завдання) та напрямок діяльності у вигляді надання допомоги окремим військовослужбовцям?;

2.2) чи є наслідком виключення контролюючим органом з Реєстру неприбуткових установ та організацій неприбуткової організації (благодійного фонду, громадської організації) у разі передання та подальшого використання гуманітарної або благодійної допомоги у вигляді транспортного засобу, що передається такою неприбутковою організацією набувачу - військовослужбовцю, за умови, що в установчих документах відповідної неприбуткової організації визначено мету (ціль, завдання) та напрямок діяльності у вигляді надання допомоги тільки Збройним Силам України, добровольчим формуванням територіальних громад, іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, їх з’єднанням, військовим частинам, підрозділам, установам або організаціям?;

2.3) чи є наслідком виключення контролюючим органом з Реєстру неприбуткових установ та організацій неприбуткової організації (благодійного фонду, громадської організації) у разі передання та подальшого використання гуманітарної або благодійної допомоги у вигляді транспортного засобу, що передається такою неприбутковою організацією набувачу - військовослужбовцю, за умови, що в установчих документах відповідної неприбуткової організації визначено мету (ціль, завдання), не пов’язані з наданням допомоги ані Збройним Силам України, добровольчим формуванням територіальних громад, іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, їх з’єднанням, військовим частинам, підрозділам, установам або організаціям, ані окремим військовослужбовцям?;

2.4) чи є наслідком виключення контролюючим органом з Реєстру неприбуткових установ та організацій неприбуткової організації (благодійного фонду, громадської організації) у разі передання та подальшого використання гуманітарної або благодійної допомоги у вигляді будь-яких інших товарів / послуг (не транспортних засобів), що передаються такою неприбутковою організацією набувачу - військовослужбовцю, за умови, що в установчих документах відповідної неприбуткової організації визначено мету (ціль, завдання), не пов’язані з наданням допомоги ані Збройним Силам України, добровольчим формуванням територіальних громад, іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, їх з’єднанням, військовим частинам, підрозділам, установам або організаціям, ані окремим військовослужбовцям?;

3.1) у разі купівлі транспортного засобу неприбутковою організацією (благодійним фондом) за кордоном та ввезення такого товару (транспортного засобу) на митну територію України, задекларованої в якості гуманітарної допомоги, та подальшої передачі такого товару окремому військовослужбовцю (набувачу), яка вартість транспортного засобу вважається базою для оподаткування податком на доходи фізичних осіб та військовим збором?;

3.2) у разі безоплатного отримання транспортного засобу неприбутковою організацією (благодійним фондом), як отримувачем гуманітарної допомоги, від іноземного донора, зареєстрованої в якості гуманітарної допомоги, та подальшої передачі такого товару (транспортного засобу) окремому військовослужбовцю (набувачу), яка вартість вважатиметься базою для оподаткування на доходи фізичних осіб та військовим збором та як вона визначається?;

3.3) у разі передачі товару зазначеного в переліку засобів, товарів (робіт, послуг), сума (вартість) благодійної допомоги для закупівлі або у вигляді яких не включається до оподаткованого доходу платників податку на доходи фізичних осіб, затверджений Кабінетом Міністрів України від 24 лютого 2016 року № 112, військовослужбовцю, який не має статусу учасника бойових дій, отриманого згідно Порядку надання позбавлення статусу учасника бойових дій осіб, які захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України і брали безпосередню участь в антитерористичній операції, забезпеченні її проведення чи у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації в Донецькій та Луганській області, забезпеченні їх здійснення, у заходах, необхідних для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, затверджений Кабінетом Міністрів України від 20 серпня 2014 р. № 413, чи підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб та військовим збором вартість такого переданого товару?;

4.1) у разі безоплатного отримання гуманітарної допомоги від донора отримувачем гуманітарної допомоги (неприбутковою організацією), задекларованої в якості гуманітарної допомоги, та визначення набувачем такої допомоги отримувача (цієї ж неприбуткової організації), чи є наслідком виключення контролюючим органом з Реєстру неприбуткових установ та організацій такої неприбуткової організації за умови зазначення в установчих документах неприбуткової організації права бути отримувачем та набувачем гуманітарної допомоги, а також використання такого товару в статутних цілях неприбуткової організації?;

4.2) чи виникає необхідність сплати акцизного податку (у разі якщо товар підакцизний) та ПДВ у разі здійснення операції з безоплатного отримання від донора ввезеної на митну територію України гуманітарної допомоги отримувачем такої допомоги (неприбутковою організацією).

Разом з тим у зверненні не наведено фактичні обставини господарської діяльності платника податку, настання яких спричинило викладені у зверненні питання, а тому ДПС надає загальне роз’яснення з порушеного питання. 

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами ПКУ (пункт 1.1 статті 1 розділу І ПКУ).

Відповідно до пунктів 5.1-5.3 статті 5 розділу I ПКУ поняття, правила та положення, установлені ПКУ та законами з питань митної справи, застосовуються виключно для регулювання відносин, передбачених статтею 1 розділу I ПКУ. У разі якщо поняття, терміни, правила та положення інших актів суперечать поняттям, термінам, правилам та положенням ПКУ, для регулювання відносин оподаткування застосовуються поняття, терміни, правила та положення ПКУ. Інші терміни, що застосовуються у ПКУ і не визначаються ним, використовуються у значенні, встановленому іншими законами.

Відповідно до підпункту 191.1.28 пункту 191.1 статті 191 розділу І ПКУ до функцій контролюючих органів належить, зокрема, надання індивідуальних податкових консультацій, інформаційно-довідкових послуг із питань податкового та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи, тому питання порядку проведення благодійної діяльності та здійснення операцій із гуманітарною допомогою не належать до компетенції ДПС.

Правове регулювання благодійної та гуманітарної допомоги регламентовано нормами Закону України від 05 липня 2012 року № 5073-VI «Про благодійну діяльність та благодійні організації» (далі – Закон № 5073) та Закону України від 22 жовтня 1999 року № 1192-XIV «Про гуманітарну допомогу» (далі – Закон № 1192).

Згідно з підпунктом 2 частини першої статті 1 Закону № 5073 благодійна діяльність − це добровільна особиста та/або майнова допомога для досягнення визначених Законом № 5073 цілей, що не передбачає одержання благодійником прибутку, а також сплати будь-якої винагороди або компенсації благодійнику від імені або за дорученням бенефіціара.

Відповідно до частини першої статті 4 Закону № 5073 суб’єктами благодійної діяльності є благодійні організації, які утворені та діють відповідно до Закону № 5073, а також інші благодійники та бенефіціари.

Згідно із статтею 1 Закону № 1192 гуманітарна допомога – це цільова адресна безоплатна допомога в грошовій або натуральній формі, у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань, або допомога у вигляді виконання робіт, надання послуг, що надається іноземними та вітчизняними донорами із гуманних мотивів отримувачам гуманітарної допомоги в Україні або за кордоном, які потребують її у зв’язку з соціальною незахищеністю, матеріальною незабезпеченістю, важким фінансовим становищем, виникненням надзвичайного стану, зокрема внаслідок стихійного лиха, аварій, епідемій і епізоотій, екологічних, техногенних та інших катастроф, які створюють загрозу для життя і здоров’я населення, або тяжкою хворобою конкретних фізичних осіб, а також для підготовки до збройного захисту держави та її захисту у разі збройної агресії або збройного конфлікту.

При цьому гуманітарна допомога є різновидом благодійництва і має спрямовуватися відповідно до обставин, об'єктивних потреб, згоди її отримувачів та за умови дотримання вимог статті 3 Закону № 5073.

Отримувачами гуманітарної допомоги є юридичні особи, а також акредитовані представництва іноземних держав, міжнародних та іноземних гуманітарних організацій в Україні (без створення юридичної особи), визначені у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку отримувачами гуманітарної допомоги, у межах переліку відповідно до пункту 5 статті 1 Закону № 1192.

Серед переліку можливих отримувачів гуманітарної допомоги згідно з підпунктів «а» та  «ґ» пункту 5 статті 1 Закону № 1192, зокрема, визначено громадські об’єднання та благодійні організації.

Набувачі гуманітарної допомоги – фізичні та юридичні особи, які потребують допомоги і яким вона безпосередньо надається. Набувачі гуманітарної допомоги із статусом юридичної особи визначаються відповідно до підпунктів «а», «б», «в», «г», «ґ», «д», «е», «є» пункту 5 статті 1 Закону № 1192 (пункт 6 статті 1 Закону № 1192).

Окремі особливості звільнення від оподаткування товарів (робіт, послуг), визнаних гуманітарною допомогою, визначено статтею 6 Закону № 1192.

До спеціально уповноважених державних органів із питань гуманітарної допомоги згідно зі статтею 4 Закону № 1192 належить, зокрема, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері соціального захисту населення.

Міністерство соціальної політики України (далі – Мінсоцполітики) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України і який забезпечує формування та реалізацію державної політики, зокрема, у сфері соціального захисту населення (абзац перший пункту 1 Положення про Міністерство соціальної політики України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року  № 423).

Відповідно до абзацу третього частини другої статті 6 Закону № 1192 не відносяться до гуманітарної допомоги підакцизні товари, крім, зокрема, транспортних засобів, що надходять у період проведення антитерористичної операції, здійснення заходів, необхідних для забезпечення оборони України, безпеки населення та захисту інтересів держави у зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України, для отримання і використання Збройними Силами України, Міністерством внутрішніх справ України, Державною спеціальною службою транспорту, Національною поліцією України, Національною гвардією України, Державною прикордонною службою України, Державною службою України з надзвичайних ситуацій, Державною міграційною службою України, Державною службою спеціального зв’язку та захисту інформації України, іншими державними органами, які входять до складу сектору безпеки і оборони України, а також для використання військовослужбовцями з метою забезпечення проведення антитерористичної операції, здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації. У такому випадку державні органи, які входять до складу сектору безпеки і оборони України, мають статус отримувача гуманітарної допомоги, а з моменту використання таких транспортних засобів – статус набувача гуманітарної допомоги.

Як установлено частиною сьомою статті 15 Закону № 1192, на період дії воєнного стану Кабінет Міністрів України має право визнавати окремі категорії товарів, у тому числі підакцизні, не визначені у статті 6 Закону№  1192, гуманітарною допомогою без здійснення процедури визнання таких товарів гуманітарною допомогою у кожному конкретному випадку.

Щодо питань 1.1 – 1.6 та питання 4.2 в частині ПДВ

Правові основи оподаткування ПДВ встановлено розділом V та підрозділом 2 розділу XX ПКУ.

Згідно з підпунктами «а» «г» пункту 185.1 статті 185 розділу V ПКУ об'єктом оподаткування ПДВ є операції платників ПДВ з:

постачання товарів/послуг, місце постачання яких відповідно до статті 186 розділу V ПКУ розташоване на митній території України, у тому числі операції з безоплатної передачі:

ввезення товарів на митну територію України;

вивезення товарів за межі митної території України.

Під постачанням товарів розуміється будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду. Постачанням товарів також вважається передача права власності на матеріальні активи за рішенням органу державної влади або органу місцевого самоврядування чи відповідно до законодавства (підпункт 14.1.191 пункту 14.1 статті 14 розділу І ПКУ).

Продаж (реалізація) товарів будь-які операції, що здійснюються згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими господарськими, цивільно-правовими договорами, які передбачають передачу прав власності на такі товари за плату або компенсацію незалежно від строків її надання, а також операції з безоплатного надання товарів (підпункт 14.1.202 пункту 14.1 статті 14 розділу І ПКУ).

Під безоплатно наданими товарами розуміються, зокрема товари, що надаються згідно з договорами дарування, іншими договорами, за якими не передбачається грошова або інша компенсація вартості таких товарів чи їх повернення, або без укладення таких договорів (підпункт 14.1.13 пункту 14.1 статті 14 розділу І ПКУ).

Під ввезенням товарів на митну територію України і вивезенням товарів за межі митної території України розуміється сукупність дій, пов'язаних із переміщенням товарів через митний кордон України у будь-який спосіб у відповідному напрямку, відповідно до МКУ (підпункт 14.1.211 пункту 14.1 статті 14 розділу І ПКУ).

Операції, зазначені у статті 185 розділу V ПКУ, крім операцій, що не є об'єктом оподаткування, звільнених від оподаткування, та операцій, до яких застосовується нульова ставка та 7 і 14 відсотків, оподатковуються за ставкою, зазначеною у підпункті «а» пункту 193.1 статті 193 розділу V ПКУ, яка є основною, а саме 20 відсотків (пункт 194.1 статті 194 розділу V ПКУ).

Підпунктом 197.1.15 пункт 197.1 статті 197 розділу V ПКУ передбачено, що звільняються від оподаткування ПДВ операції з надання благодійної допомоги, зокрема безоплатне постачання товарів/послуг благодійним організаціям, утвореним і зареєстрованим відповідно до законодавства, а також надання такої допомоги благодійними організаціями набувачам (суб’єктам) благодійної допомоги відповідно до законодавства про благодійну діяльність та благодійні організації.

Під безоплатним постачанням слід розуміти постачання товарів/послуг благодійним організаціям та набувачам благодійної допомоги без будь-якої грошової, матеріальної або інших видів компенсації. У разі недотримання умов, визначених підпунктом 197.1.15 пункт 197.1 статті 197 розділу V ПКУ, такі операції оподатковуються ПДВ на загальних підставах.

Не підлягають звільненню від оподаткування ПДВ операції з надання благодійної допомоги у вигляді зазначених у розділі VI ПКУ підакцизних товарів, цінних паперів (крім наданих ендавментів, зазначених у розділі IV ПКУ), нематеріальних активів і товарів/послуг, призначених для використання в господарській діяльності.

З огляду на норми підпункту 197.1.15 пункту 197.1 статті 197 розділу V ПКУ умовами для застосування режиму звільнення від оподаткування ПДВ до операції з надання благодійної допомоги є:

безоплатне постачання товарів/послуг благодійним організаціям, утвореним і зареєстрованим відповідно до законодавства;

надання допомоги благодійними організаціями набувачам (суб’єктам) благодійної допомоги відповідно до законодавства про благодійну діяльність та благодійні організації.

При цьому режим звільнення від оподаткування ПДВ, передбачений пунктом 197.1 статті 197 розділу V ПКУ, поширюється на операції із ввезення товарів (крім підакцизних) на митну територію України (пункт 197.4 статті 197 розділу V ПКУ).

Крім того, пунктом 197.11 статті 197 розділу V ПКУ передбачено, що звільняються від оподаткування операції із:

постачання товарів та послуг на митній території України та ввезення на митну територію України товарів як міжнародної технічної допомоги, яка надається відповідно до міжнародних договорів України, згода на обов'язковість яких надана у встановленому законодавством порядку;

постачання товарів та послуг на митній території України та ввезення на митну територію України товарів, що фінансуються за рахунок міжнародної технічної допомоги, яка надається відповідно до міжнародних договорів України, згода на обов'язковість яких надана у встановленому законодавством порядку;

ввезення на митну територію України майна як гуманітарної допомоги, наданої згідно з нормами Закону № 1192.

Водночас відповідно до абзацу 4 пункту 321 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ тимчасово, протягом дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану, не є постачанням товарів та послуг операції з безоплатної (без будь-якої грошової, матеріальної або інших видів компенсації) передачі/надання товарів та послуг Збройним Силам України, Національній гвардії України, Службі безпеки України, Службі зовнішньої розвідки України, Державній прикордонній службі України, Міністерству внутрішніх справ України, Державній службі України з надзвичайних ситуацій, Управлінню державної охорони України, Державній службі спеціального зв'язку та захисту інформації України, добровольчим формуванням територіальних громад, іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, їх з'єднанням, військовим частинам, підрозділам, установам або організаціям, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету, для потреб забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави, а також на користь центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, сил цивільного захисту та/або закладів охорони здоров'я державної, комунальної власності, та/або структурних підрозділів з питань охорони здоров'я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, крім випадків, якщо такі операції з постачання товарів та послуг оподатковуються за нульовою ставкою ПДВ. До наведених у пункті 321 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ операцій норми пункту 198.5 статті 198 розділу V ПКУ не застосовуються.

Крім того, згідно з підпунктом 69.51 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ звільняються від оподаткування ПДВ операції з ввезення на митну територію України товарів (крім товарів за товарними позиціями 2203 - 2208, 2401 - 2403 та кодами 2103 90 30 00, 2106 90, 3824 99 96 20 згідно з УКТ ЗЕД) громадськими об'єднаннями та/або благодійними організаціями, включеними до Реєстру неприбуткових установ та організацій, для подальшої їх безоплатної (без будь-якої грошової, матеріальної або інших видів компенсації) передачі такими особами Збройним Силам України та добровольчим формуванням територіальних громад, Національній гвардії України, Службі безпеки України, Службі зовнішньої розвідки України, Державній прикордонній службі України, Міністерству внутрішніх справ України, іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, їх з'єднанням, військовим частинам, підрозділам.

Порядок реєстрації особи як платника ПДВ та анулювання такої реєстрації регулюється статтями 180 − 184 розділу V ПКУ та регламентується Положенням про реєстрацію платників ПДВ, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 № 1130, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17.11.2014 за № 1456/26233.

Коло осіб, які для цілей оподаткування ПДВ мають право або зобов'язані бути зареєстровані як платники податку, визначено у підпункті 14.1.139 пункту 14.1 статті 14 розділу І та пункті 180.1 статті 180 розділу V ПКУ. Так, відповідно до підпунктів «а» та «г» підпункту 14.1.139 пункту 14.1 статті 14 розділу І ПКУ такими особами для цілей розділу V ПКУ є, відповідно, юридична особа, створена відповідно до закону у будь-якій організаційно-правовій формі, та постійне представництво.

Статтями 181 та 182 розділу V ПКУ визначено умови для реєстрації особи як платника ПДВ, відповідно до яких реєстрація особи як платника ПДВ може здійснюватися як в обов'язковому порядку, так і за добровільним рішенням особи.

Відповідно до пункту 181.1 статті 181 розділу V ПКУ під обов’язкову реєстрацію як платника ПДВ підпадає особа (крім особи, яка є платником єдиного податку першої − третьої групи), у якої загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з розділом V ПКУ, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп’ютерної мережі (зокрема, але не виключно шляхом встановлення спеціального застосунку або додатку на смартфонах, планшетах чи інших цифрових пристроях), нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 млн грн (без урахування ПДВ).

Згідно з пунктом 182.1 статті 182 розділу V ПКУ якщо особа, яка відповідно до пункту 181.1 статті 181 розділу V ПКУ не є платником ПДВ у зв'язку з тим, що обсяги оподатковуваних операцій відсутні або є меншими від встановленої зазначеною статтею суми, вважає за доцільне добровільно зареєструватися як платник ПДВ, така реєстрація здійснюється за її заявою.

Згідно з підпунктом 69.12 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX ПКУ операції, передбачені підпунктом 197.1.15 пункту 197.1 статті 197 розділу V ПКУ, що здійснені протягом періоду дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, громадськими об'єднаннями та/або благодійними організаціями, не включаються такими громадськими об'єднаннями або благодійними організаціями при визначенні загальної суми для обов'язкової реєстрації платником ПДВ відповідно до статті 181 розділу V ПКУ.

Таким чином, при обрахунку загальної суми від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з розділом V ПКУ для цілей реєстрації як платника ПДВ відповідно до пункту 181.1 статті 181 розділу V ПКУ необхідно враховувати обсяги операцій з постачання товарів/послуг, які підлягають оподаткуванню згідно з розділом V ПКУ, здійснених протягом останніх 12 календарних місяців, тобто обсяги тих операції, що підпадають під об’єкт оподаткування ПДВ.  До загального обсягу операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з розділом V ПКУ, для цілей реєстрації платником ПДВ включається обсяг безпосередньо здійснених операцій, що підлягають оподаткуванню ПДВ за ставками: 0 відс., 7 відс., 14 відс. та 20 відс., а також обсяг операцій, що звільняються від оподаткування ПДВ. Обсяг операцій, що не є об’єктом оподаткування ПДВ, при обрахунку загального обсягу оподатковуваних операцій не враховується.

Водночас, враховуючи норми підпункту 69.12 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX ПКУ, операції громадських об’єднань та/або благодійних організацій з безоплатного (без будь-якої грошової, матеріальної або інших видів компенсації) постачання товарів/послуг набувачам (суб’єктам) благодійної допомоги відповідно до законодавства про благодійну діяльність та благодійні організації, що здійснені протягом періоду дії воєнного стану в Україні, не враховуються особами, які здійснюють такі операції, при обрахунку ними загальної суми від здійснення операцій з постачання товарів/послуг для визначення необхідності реєстрації платником П