Державна податкова служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), розглянула звернення щодо практичного застосування норм податкового законодавствата в межах компетенції повідомляє.
ТОВ здійснює операції з нарахування (надання) доходів у негрошовій формі.
Платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію
з наступних питань:
1. Чи правильно ми розуміємо, що з дати набрання чинності Закону України від 15 серпня 2022 року № 2520-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо сприяння волонтерської діяльності та діяльності неприбуткових установ та організацій в умовах збройної агресії Російської Федерації проти України» (далі – Закон № 2520) порядок нарахування, утримання та сплати військового збору аналогічний порядку оподаткування податком з доходів фізичних осіб, встановленому розділом IVКодексу, без будь-яких виключень?
2. Чи необхідно при нарахуванні військового збору застосовувати коефіцієнт, передбачений п. 164.5 ст. 164 Кодексу, беручи до уваги внесені зміни згідно з Законом № 2520?
3. Чи має право платник податку застосовувати до розрахунку суми військового збору податкову соціальну пільгу відповідно до ст. 169 Кодексу?
Щодо питання першого-третього
Відповідно до п. 161 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу тимчасово, до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України, встановлюється військовий збір.
При цьому слід зазначити, що відповідно до п. 7.1 ст. 7 Кодексу під час встановлення податку (військового збору) обов’язково визначаються такі елементи як платники податку; об’єкт оподаткування; база оподаткування; ставка податку; порядок обчислення податку; податковий період; строк та порядок сплати податку; строк та порядок подання звітності про обчислення і сплату податку.
Згідно з п.п. 1.2 п. 161 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені ст. 163 Кодексу.
Тобто згідно зі ст. 163 Кодексу встановлено, що об’єктом оподаткування військовим збором платника податку – резидента (нерезидента) є,зокрема, загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.
При цьому ст. 23 Кодексу передбачено, що базою оподаткування визнаються конкретні вартісні, фізичні або інші характеристики певного об’єкта оподаткування.
База оподаткування – це фізичний, вартісний чи інший характерний вираз об’єкта оподаткування, до якого застосовується податкова ставка і який використовується для визначення розміру податкового зобов’язання.
База оподаткування і порядок її визначення встановлюються Кодексом для кожного податку окремо.
При цьому у випадках, передбачених Кодексом, один об’єкт оподаткування може утворювати кілька баз оподаткування для різних податків.
У випадках, передбачених Кодексом, конкретна вартісна, фізична або інша характеристика певного об’єкта оподаткування може бути базою оподаткування для різних податків.
Водночасзауважуємо, що ст. 164 Кодексу встановленоособливостівизначеннябазиоподаткуванняподатком на доходи фізичнихосіб для доходів у негрошовійформі, а саме базою оподаткуванняцимподатком є вартість такого доходу, розрахована за звичайнимицінами, правила визначенняякихвстановленізгідно з Кодексом, помножена на коефіцієнт, якийобчислюється за формулою, визначеною п. 164.5 ст. 164 Кодексу, а саме:
К = 100 : (100 - Сп), де К - коефіцієнт; Сп - ставка податку, встановлена для таких доходів на момент їхнарахування.
Тобто для обчисленнякоефіцієнтузастосовуєтьсявиключно ставка податку, а не збору, а отжевідсутнізаконодавчіпідстави для застосуваннякоефіцієнту при нарахуваннівійськовогозбору на доходів у негрошовійформі.
Згідно з п.п. 1.3 п. 161підрозділу 10 розділу XX «Перехідніположення» Кодексу ставка військовогозбору становить 1,5 відсоткавідоб’єктаоподаткування, визначеногоп.п. 1.2 п. 161підрозділу 10 розділу XX «Перехідніположення» Кодексу.
Крім того, відповідно до п. 164.6 ст. 164 Кодексу під час нарахуваннядоходів у формізаробітної плати база оподаткуванняподатком на доходи фізичнихосібвизначається як нарахованазаробітна плата, зменшена на суму страховихвнесків до Накопичувального фонду, а у випадках, передбачених законом, - обов’язковихстраховихвнесків до недержавногопенсійного фонду, яківідповідно до закону сплачуються за рахунокзаробітної плати працівника,
а також на суму податковоїсоціальноїпільги за їїнаявності.
Враховуючивикладене та зважаючи на те, щоположеннями п. 161підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідніположення» Кодексу прямо не встановлено порядок визначеннябазиоподаткування для військовогозбору, зокрема з урахуваннямособливостей, встановлених у пп. 164.5 та 164.6 ст. 164 розділу IV Кодексу для військовогозбору, то визначенняподатковими агентами базиоподаткуваннявійськовимзборомздійснюється без застосуванняположеньпп. 164.5 та 164.6 ст. 164 Кодексу.
Одночасноповідомляємо, щозазначенапозиціяпогодженаМіністерствомфінансівУкраїни.
Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
_____________________________________________________________________________________________
Дана індивідуальна податкова консультація діє до зміни/втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |