X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 09.05.2024 р. № 2641/ІПК/99-00-04-01-014 ІПК

Державна податкова служба України на звернення Товариства щодо сплати земельного податку (далі – Податок), керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі − Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

Товариство, посилаючись на індивідуальну податкову консультацію (зареєстрована в Єдиному реєстрі індивідуальних податкових консультацій 29.12.2023 за № 4958/ІПК/99-00-04-01-04 ІПК), надану за його зверненням, та на лист Харківської міської ради від 00.00.2024 № 0000/0/225-24 (далі – Рада), запитує на яку площу земельної ділянки поширюється пільга, встановлена рішенням Ради від 14.07.2023 № 403/23 «Про деякі питання плати за землю в місті Харкові на період дії воєнного стану» зі змінами (далі – Рішення), на загальну площу земельної ділянки (15,4248 га, далі – Ділянка) або на площу Ділянки (33116,4 м2), на якій розташовані пошкоджені об’єкти нерухомого майна (далі – Об’єкти) із різним ступенем пошкодження, та на який період Рішенням надано право на користування пільгою зі сплати Податку.

Рада поінформувала Товариство (лист від 00.00.2024 № 0000/0/225-24), що Рішенням не передбачено виділення часток земельних ділянок, на яких розташовані Об’єкти із різним ступенем пошкодження.

Пунктом 5 Рішення визначено застосування пільгового розміру Податку з дати пошкодження об’єкта нерухомого майна за наявності підтверджувальних документів щодо дати такого пошкодження, отриманих відповідно до чинного законодавства України.

Податкове законодавство України складається з нормативно-правових актів, прийнятих на підставі та на виконання Кодексу, у тому числі й рішень органів місцевого самоврядування з питань встановлення місцевих податків та зборів, прийнятих за правилами, встановленими Кодексом (п. 3.1 ст. 3 Кодексу).

Зокрема, органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених Кодексом, вирішують питання відповідно до вимог Кодексу щодо встановлення своїми рішеннями пільг з місцевих податків та зборів, зокрема з Податку (п.п. 12.4.3 п. 12.4 ст. 12 та п. 284.1 ст. 284Кодексу).

Відповідно до частини першої та третьої ст. 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов’язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об’єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Враховуючи висновок, зроблений Радою щодо неподільності Ділянки, Товариство для визначення податкових зобов’язань з Податку має застосовувати загальну площу Ділянки (15,4248 га). Обов’язок внесення Податку виникає у Товариства відповідно до вимог п. 5 Рішення з дати пошкодження Об’єктів та за умови наявності підтверджувальних документів щодо дати такого пошкодження.

Орієнтовна дата пошкодження об’єкта фіксується в акті комісійного обстеження об’єкта, пошкодженого внаслідок збройної агресії Російської Федерації (примітка 2), типова форма якого затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.2022 № 473 «Про затвердження Порядку виконання невідкладних робіт щодо ліквідації наслідків збройної агресії Російської Федерації, пов’язаних із пошкодженням будівель та споруд».

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).

Ця індивідуальна податкова консультація діє до зміни/втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію.