X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДПС У КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 14.05.2024 р. № 2702/ІПК/10-36-07-08-06

Головне управління ДПС у Київській області за результатами розгляду звернення ТОВ щодо  практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства  та керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

Враховуючи вищевикладене, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію  з  таких питань:

    1. Чи дійсно у фіскальному касовому чеку  за операцією з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі за формою №ФКЧ №5 обов’язковий реквізит «сума прийнятої валюти (рядок 12)» заповнюється шляхом відображення виключно суми прийнятої валюти для операції з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі, яка використовується в повному обсязі ( що розуміється як «без решти»)?
    2. Чи дійсно ТОВ, у якості небанківської установи, що надає послуги з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі, має обов’язок із відображенням суми валюти (із зазначенням назви  і коду валюти), що повертається та не була застосована для здійснення операції з торгівлі валютними цінностями в  готівковій формі?
    3. У разі, якщо ТОВ має намір/обов’язок  із відображенням суми валюти (із зазначенням назви і коду валюти), що повертається  та не була застосована для здійснення операції з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі, в якому рядку (обов’язковому реквізиті) має бути відображено такі дії та як саме здійснювати таке відображення?
    4. Чи є вищезазначене розуміння ТОВ щодо вчинюваних дій, вірним, а також наступні визначені дії такими, що мають на меті вчинятися, без здійснення будь-яких податкових порушень та порушення іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, тобто такими, що відповідають  вимогам чинного законодавства Україні? У разі помилкового розуміння та помилково викладених нижче тверджень, просимо надати такі твердження та висновки щодо практичного застосування в зазначених випадках, що є вірними та можуть використовуватися ТОВ?
    5. У разі, якщо відповідь частково та/або в повному обсязі не збігається із наведеним  твердженнями та переконаннями ТОВ просимо Вас надати чітко зазначене тлумачення та роз’яснення  щодо порядку  дій ТОВ при здійсненні такого відображення, з  метою унеможливлення  розбіжностей  між сумою готівкових коштів на місці проведення  операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі, відомостями, що містять дані фіскального звіту (що розуміється останнім як надання власної вірної відповіді контролюючого органу на поставлені питання).

Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО/ПРРО) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг встановлені Законом України
від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265) та нормативно-правовими актами, прийнятими на його виконання.

Дія Закону № 265 поширюється на усіх суб’єктів господарювання
(далі – СГ), їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) СГ, які здійснюють розрахунки у готівковій та/або безготівковій формі у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.

Зокрема, порядок проведення операції з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі встановлено статтею 4 Закону № 265.

Форми та зміст розрахункових документів встановлені Положенням про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України
від 21.01.2016 № 13 із змінами та доповненнями (далі – Положення), у вигляді уніфікованих таблиць, що містять окремі визначені поля, а зміст розрахункового документу передає інформація, що повинна зазначатись платниками податків у встановленому формою вигляді, у встановленому формою полі – та є реквізитами розрахункових документів.

Обов’язкові реквізити, що має містити розрахунковий документ з торгівлі валютними цінностями, визначені пунктом 2 розділу VIII Положення.

Відповідь на питання 1.1.

Хоча за змістом питання і незрозуміло про яку суму з прикладу йде мова, водночас, діяльність з обміну валюти не є торгівлею в розумінні Закону № 265, а тому вимагає відображення фактично проведених операцій.

Таким чином, у випадку обміну 50 Доларів США із купюри 100 Доларів США має бути виданий чек на обмін 50 Доларів США.

Відповідь на питання 1.2.

Ні, не має.

Відповідь на питання 1.2. позбавляє необхідності надання відповіді на питання 1.3.

Відповідь на питання 1.4.

Компетенція контролюючих органів, повноваження і обов’язки їх посадових осіб, під час адміністрування податків та зборів, визначені Кодексом.

Підпунктом 14.1.172¹ пункту 14.1 статті 14 Кодексу визначено, що індивідуальна податкова консультація, це роз’яснення контролюючого органу, надане платнику податків щодо практичного використання окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, та зареєстроване в єдиному реєстрі індивідуальних податкових консультацій.

Відповідно до підпункту 19 1.1.28 пункту 19 1.1 статті 19 1 Кодексу до функцій контролюючих органів, зокрема, належить надання індивідуальних податкових консультацій, інформаційно-довідкові послуги з питань податкового та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи.

Водночас підрозділи ДПС не уповноважені надавати оцінку судженням СГ, підтверджувати або спростовувати розуміння податкового та іншого законодавства та/або організовувати його господарську діяльність, а є лише контролюючим органом, який здійснює контроль за дотриманням СГ вимог податкового та іншого законодавства, а також надає йому роз’яснення з практичного використання окремих норм податкового та іншого законодавства, щодо застосування яких у СГ виникли питання.

Відповідь на питання 1.4. позбавляє необхідності надання відповіді на питання 1.5.

У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію та діє в межах законодавства яке було чинним на момент надання такої консультації.