X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 13.05.2024 р. № 2676/ІПК/99-00-24-03-03 ІПК

Державна податкова служба України, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), розглянула звернення щодо практичного застосування окремих норм податкового законодавства та в межах компетенції повідомляє наступне.

У своєму зверненні платник податків зазначає, що оборот усіх контрольованих іноземних компаній (далі – КІК) однієї фізичної особи перевищує 2 млн євро за рік, але результати діяльності усіх КІК (прибутки) станом на кінець звітного року не перевищують 2 млн євро.

Враховуючи зазначене, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань:

1. Як Державна податкова служба України трактує 2 млн євро загального сукупного доходу, як прибуток (збиток) КІК чи оборот КІК?

2. Згідно міжнародних стандартів фінансової звітності (далі – МСФЗ) загальний сукупний дохід – цезміна у власному капіталі протягом періоду внаслідок операцій та інших подій ,окрім тих змін, що виникли внаслідок операцій з власними, які діють згідно з їх повноваженнями власників. Виходячи із вищенаведеного, логічно розуміємо, що сукупний дохід є результатом діяльності компанії тобто враховує всі доходи та витрати, відповідно є прибутком (збитком) Існує думка серед податківців, що будуть перевіряти звіти КІК, що загальний сукупний дохід є оборотом, це в свою чергу суперечить трактуванням МСФЗ. Скажіть, будь ласка, при умові, що оборот всіх КІК однієї фізичної особи перевищує 2 млн євро за рік, але результати діяльності всіх КІК (прибуток) станом на кінець звітного року не перевищують 2 млн євро, то чи маємо право проставити галочку в умовах звільнення від оподаткування КІК (у Звіті про КІК) у графі 28.3.1., що трактується таким чином «загальний сукупний дохід усіх контрольованих іноземних компаній однієї контролюючої особи із всіх джерел за даними фінансової звітності не перевищує еквівалент 2 млн євро на кінець звітного періоду» будь ласка надайте відповідь, що буде містити однозначну відповідь, наприклад, таку як «загальний сукупний дохід ( якщо казати простою мовою)
є результатом діяльності компанії тобто враховує всі доходи та витрати».
Чи Державна податкова служба України буде вважати весь дохід, лише дохід
за загальний сукупний дохід усіх КІК?

Щодо питаньпершого, другого

КІК визнається будь-яка юридична особа, зареєстрована в іноземній
державі або території, яка визнається такою, що знаходиться під контролем фізичної особи - резидента України або юридичної особи - резидента України (підпункт 392.1.1 пункту 392.1 статті 392 розділу І Кодексу).

Пунктом 392.2 статті 392 розділу І Кодексу визначено особливості оподаткування прибутку КІК. Так, об’єктом оподаткування для податку на доходи фізичних осіб (податку на прибуток підприємств) контролюючої особи е частина скоригованого прибутку КІК, пропорційна частці, якою володіє або яку контролює така фізична (юридична) особа на останній день відповідного звітного періоду, щодо якого розраховується скоригований прибуток КІК, що обчислюється відповідно до правил, визначених цією статтею.

При цьому норми статті 392 розділу І Кодексу передбачають перелік умов,
у разі дотримання яких, скоригований прибуток КІК не включається до бази оподаткування контролюючої особи.

Так, підпунктом 392.4.1 пункту 392.4 статті 392 розділу І Кодексу визначено,
що скоригований прибуток КІК не підлягає включенню до загального оподатковуваного доходу, не е об'єктом оподаткування податком на прибуток підприємств контролюючої особи у разі додержання таких умов:

а) між Україною та іноземною юрисдикцією місцезнаходження (реєстрації) КІК є чинний договір про уникнення подвійного оподаткування або про обмін податковою інформацією та

б) виконується будь-яка з таких умов:

- частка пасивних доходів КІК становить не більше 50 відс. загальної суми доходів КІК із всіх джерел.

У разі якщо частка пасивних доходів КІК становить більше 50 відсотків загальної суми доходів КІК із всіх джерел, для цілей застосування цієї статті такі доходи визнаються активними, за умови що КІК:

фактично виконує суттєві функції, несе ризики та використовує активи
в операціях, що призводять до отримання відповідних активних доходів;

має необхідні ресурси для виконання зазначених функцій, управління ризиками та використання активів (кваліфікований персонал, основні фонди
у власності або користуванні, достатній власний капітал тощо).

При цьому незалежно від виконання умов, передбачених підпунктом 392.4.1 пункту 392.4 статті 392розділу І Кодексу, скоригований прибуток КІК не підлягає включенню до загального оподатковуваного доходу, не є об’єктом оподаткування податком на прибуток підприємств контролюючої особи у разі, якщо виконується будь-яка з таких умов:

загальний сукупний дохід усіх КІК однієї контролюючої особи із всіх джерел за даними фінансової звітності не перевищує еквівалент 2 млн євро на кінець звітного періоду (підпункт 392.4.2.1 пункту 392.4 статті 392 розділу І Кодексу);

КІК є публічною компанією, акції (частки) якої перебувають в обігу
на визнаній фондовій біржі. Перелік бірж та вимоги до визнання акцій (часток) публічних компаній такими, що перебувають в обігу на зазначеній фондовій
біржі, встановлюються Кабінетом Міністрів України (підпункт 392.4.2.2
підпункту 392.4.2пункту 392.4 статті 392 розділу І Кодексу).

Таким чином, звільнення від оподаткування прибутку КІК можливе при дотриманні вимог, визначених пунктом 392.4 статті 392 Кодексу.

Так, однією з таких умов, зокрема, є не перевищення еквівалента 2 млн євро на кінець звітного періоду суми загального сукупного доходу усіх контрольованих іноземних компаній однієї контролюючої особи із всіх джерел за даними фінансової звітності. Ця умова була запроваджена в Кодексу враховуючи рекомендації звіту ОЕСР.

Враховуючи зазначене, для цілей застосування підпункту 392.4.2.1
підпункту 392.4.2пункту 392.4 статті 392розділу І Кодексу загальний сукупний дохід всіх КІК однієї контролюючої особи розраховується за даними фінансової звітності із всіх джерел його отримання.

У нормативно-правових актах з бухгалтерського обліку Міністерства фінансів України термін «загальний сукупний дохід» не застосовується. Крім того,
слід зазначити, що підпунктом 14.1.84 пункту 14.1 статті 14 Кодексу визначено, що інші терміни для цілей розділу ІІІ використовуються у значеннях, визначених Законом України від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку і міжнародними стандартами фінансової звітності, введеними в дію відповідно до законодавства. Тож застосування національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку, так само як і міжнародних стандартів фінансової звітності, відповідно допідпункту 14.1.84 пункту 14.1
статті 14 Кодексу передбачено для визначення інших термінів, що згадуються
в розділі ІІІ, а не для визначення термінів, що використовуються в інших розділах Кодексу.

Таким чином, при розрахунку загального сукупного доходу усіхКІК для цілей застосування підпункту 392.4.2 пункту 392.4 статті 392 Кодексу слід враховувати обсяг доходу усіх КІК однієї контролюючої особи із усіх джерел за даними показників неконсолідованої фінансової звітності кожноїКІК, який, зокрема, включатиме дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), чистий дохід
від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), інші операційні доходи, фінансові доходи, інші доходи. При цьому Звіт про фінансовий результат КІК, що
є складовою її неконсолідованої фінансової звітності, складається відповідно до стандартів бухгалтерського обліку, що застосовуються контрольованою іноземною компанією.

Згідно з пунктом 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

_____________________________________________________________________________

Дана індивідуальна податкова консультація діє до зміни/втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію.