Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення Товариства щодо справляння екологічного податку та, керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі − Кодекс), в межах компетенції повідомляє.
У своєму зверненні платник податків повідомив, що внаслідок ворожих ракетних атак російської федерації було пошкоджено об’єкти енергетичної структури, що призвело до втрат природного газу із загорянням та, відповідно, викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря.
Враховуючи вищевикладене, Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію з таких питань:
Статтею 19 Конституції України визначено, зокрема, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Пунктом 191.1 статті 191 Кодексу визначено функції контролюючих органів, зокрема, здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування і сплатою податків та зборів, установлених Кодексом, а також надання індивідуальних податкових консультацій.
Щодо питання 1.
Об’єктом та базою оподаткування Екологічним податком є обсяги та види забруднюючих речовин, які викидаються в атмосферне повітря стаціонарними джерелами (підпункт 242.1.1 пункту 242.1 статті 242 Кодексу).
Стаціонарне джерело забруднення Кодексом визначено, як підприємство, цех, агрегат, установка або інший нерухомий об’єкт, що зберігає свої просторові координати протягом певного часу і здійснює, зокрема, викиди забруднюючих речовин в атмосферу (підпункт 14.1.230 пункт 14.1 статті 230 Кодексу).
Таким чином Кодексом не передбачено звільнення від нарахування та сплати Екологічного податку за викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, які сталися внаслідок ракетної атаки російської федерації
Щодо питання 2.
Технологічні втрати природного газу, у тому числі і в результаті аварій чи пошкоджень, мають обліковуватись відповідно до положень бухгалтерського обліку.
Правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні визначаються Законом України від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі – Закон № 996).
Згідно з частиною другою статті 6 Закон № 996 регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері бухгалтерського обліку та аудиту, затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку в державному секторі, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності.
Отже, з питання щодо документів, які повинні бути у розпорядженні Товариства з метою підтвердження обставин, що спричинили викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря від стаціонарних джерел
внаслідок пошкодження об’єкта енергетичної структури під час ракетної атаки російської федерації Товариство можете звернутися до Міністерства фінансів України.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу).
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |