X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 28.05.2024 р. № 2960/ІПК/99-00-09-04-03 ІПК

Державна податкова служба України за результатами розгляду зверненняПідприємства  щодо практичного застосування окремих норм законодавства стосовно обігу алкогольних напоїв, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

У своєму зверненніПідприємствоповідомило, щовиробляє та реалізує алкогольні напої, код згідно з УКТ ЗЕД 2208 20 29 00 (чинний на дату оформлення ліцензії), на підставі ліцензії на виробництво алкогольних напоїв, дата реєстрації якої 23.04.2021, термін дії з 26.04.2021 до 26.04.2026.  

Підприємство планує забезпечити потреби підприємств-виробників, які використовують у власному виробництві ординарні оброблені коньяки України (для промислового перероблення) згідно їх технологічних регламентів.     

Враховуючи викладене вище,  платник  податків  запитує:

1. Чи може Підприємство здійснювати розлив/налив ординарних оброблених коньяків України для промислового перероблення у дубові та титанові бочки, контейнери, скляні банки, автомобільні цистерни та їх подальше транспортування/відвантаження/реалізацію на території України?

2. Чи передбачена відповідальність за порушення вимог законодавства щодо розливу/наливу ординарних оброблених коньяків України для промислового перероблення у тару/ємності, яка не передбачена ст. 11 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 481)?

3. Які податкові зобов’язання виникають у Підприємства при продажі/реалізації ординарних оброблених коньяків України для промислового перероблення у тарі/ємностях, перелік яких визначений у питанні 1?

4. Який порядок та строки сплати акцизного податку Підприємством, яке виробляє та реалізує на території України ординарні оброблені коньяки України для промислового перероблення?

5. Чи підлягає Підприємство переатестації в частині зміни/оновлення кодів УКТ ЗЕД?

6. Чи підлягають внесенню зміни до ліцензії на виробництво алкогольних напоїв (дата реєстрації 23.04.2021),термін дії 26.04.2021 до 26.04.2026; товарна позиція згідно УКТ ЗЕД 2208 20 29 00 (чинного на дату отримання ліцензії), на підставі якої Підприємство здійснює виробництво коньяків України?

 

Щодо питань 1 та 2

Відповідно до абзацу чотирнадцятого частини першої статті 11                        Закону № 481 розлив алкогольних напоїв, крім продукції, зазначеної у частині другій цієї статті, здійснюється у виготовлену із матеріалів, дозволених до контакту з алкогольними напоями, скляну тару, бляшанки із харчового алюмінію, а також у сувенірні пляшки та художньо оформлений посуд із скла чи глазурованої кераміки. Розлив алкогольних напоїв, крім продукції, зазначеної у частині другій цієї статті, з вмістом спирту етилового понад 8,5 % об'ємних одиниць здійснюється виключно у тару (посуд) місткістю 0,05 л, 0,1 л, 0,18 л, 0,2 л, 0,25 л, 0,275 л, 0,33 л, 0,35 л, 0,37 л, 0,375 л, 0,4 л, 0,45 л, 0,5 л, 0,61 л, 0,7 л, 0,75 л, 1,0 л і більше.

Згідно з абзацом двадцятим частини другої статті 11 Закону № 481 розлив виноробної продукції (крім сидру і перрі (без додання спирту), зброджених напоїв, одержаних виключно в результаті природнього (натурального) бродіння фруктових, ягідних та фруктово-ягідних соків, з вмістом спирту не більше 8,5 відсотка об’ємних одиниць (без додання спирту) здійснюється виключно у передбачену діючими стандартами скляну тару, а також у металеві банки із харчового алюмінію, у сувенірні пляшки та художньо оформлений посуд із скла, глазурованої кераміки або дерева, упаковку типу «Tetra-Pak» і                     «Baginbox». Розлив виноробної продукції (крім сидру і перрі (без додання спирту), зброджених напоїв, одержаних виключно в результаті природнього (натурального) бродіння фруктових, ягідних та фруктово-ягідних соків, з вмістом спирту не більше 8,5 відсотка об’ємних одиниць (без додання спирту) здійснюється виключно у тару (посуд) місткістю 0,05 л, 0,1 л, 0,2 л, 0,25 л, 0,275 л, 0,33 л, 0,35 л, 0,375 л, 0,4 л, 0,45 л, 0,5 л, 0,61 л, 0,68 л, 0,7 л, 0,75 л, 0,8 л,              1,0 л і більше.

Продукція, призначена для експорту, розливається у тару та маркується згідно з умовами відповідної угоди на експорт (абзац двадцять третій статті 11 Закону № 481).

Крім цього, згідно з ДСТУ 4700:2006 «Коньяки України. Технічні умови» залежно від напрямку використання коньяки України поділяють на:

коньяки України що реалізують у пляшках;

ординарні оброблені коньяки України;

призначені для відвантаження з метою розливу на інших підприємствах;

ординарні оброблені коньяки України для промислового перероблення.

Відповідно до ДСТУ 4700:2006 «Коньяки України. Технічні умови»коньяки України розливають у скляні пляшки згідно з ДСТУ ГОСТ 10117.1, ДСТУ ГОСТ 10117.2 і в інший скляний, порцеляновий і фаянсовий сувенірний посуд, а також у іншу тару яка дозволена центральним органом виконавчої влади у сфері охорони здоров’я України та хімічно-стійку до коньяків України, місткістю 0,05 дм3, 0,1 дм3, 0,2 дм3, 0,25 дм3, 0,275 дм3, 0,35дм3, 0,375 дм3, 0,4 дм3, 0,45 дм3, 0,5 дм3, 0,61 дм3, 0,68 дм3, 0,7 дм3, 0,75 дм3, 0,8 дм3, 1,0 дм3 і більше.

Згідно із п. 1 Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 вересня 2015 року № 667 (далі – Положення № 667) Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України та який реалізує державну політику, зокрема у сферах безпечності та окремих показників якості харчових продуктів.

Відповідно до пункту 4 Положення № 667 Держпродспоживслужба відповідно до покладених на неї завдань, зокрема, бере участь у розробленні санітарних, протиепідемічних (профілактичних), фітосанітарних заходів, вимог щодо окремих показників якості харчових продуктів, технічних регламентів та стандартів.

Таким чином, з питань можливості розливу/наливу ординарних оброблених коньяків України для промислового перероблення у дубові та титанові бочки, контейнери, скляні банки, автомобільні цистерни Підприємству доцільно звернутись до Держпродспоживслужби.

Відповідно до абзацу двадцять восьмого частини другої статті 17                   Закону № 481 до суб’єктів господарювання (у тому числі іноземних суб’єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі розливу алкогольних напоїв для реалізації на території України у тару, не передбачену статтею 11  Закону № 481, - 200 відсотків вартості виробленої (реалізованої) продукції (за оптово-відпускними цінами), але не менше 85000 гривень.

 

Щодо питань 3 та 4

Відповідно до п.п. 14.1.281 п. 14.1 ст. 14 Кодексу виробництво підакцизних товарів (продукції) - технологічний процес, в тому числі змішування, здійснення якого внаслідок зміни форми, властивостей або складу сировини, напівфабрикатів або готової продукції призводить до отримання підакцизних товарів (продукції, у тому числі сировини), надання таким товарам інших властивостей, що призводить або не призводить до збільшення обсягів таких товарів.

Разом з цим, п.п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу визначено, що реалізація підакцизних товарів (продукції) - будь-які операції на митній території України, що передбачають відвантаження підакцизних товарів (продукції) згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими господарськими, цивільно-правовими договорами з передачею прав власності або без такої, за плату (компенсацію) або без такої, незалежно від строків її надання, а також безоплатного відвантаження товарів, у тому числі з давальницької сировини, реалізація суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

Платниками акцизного податку є особа, постійне представництво, які виробляють підакцизні товари (продукцію) на митній території України, у тому числі з давальницької сировини. (п.п. 212.1.1 п. 212.1 ст. 212 Кодексу).

Пунктом 215.3 статті 215 Кодексу визначено перелік підакцизних товарів та ставки акцизного податку, за якими вони оподатковуються.

Для визначення розміру ставки акцизного податку на алкогольні напої слід враховувати код УКТ ЗЕД та опис продукції, наведений у підпункті 215.3.1 пункту 215.3 статті 215 Кодексу.

Об’єктами оподаткування акцизним податком відповідно до п.п. 213.1.1 п. 213.1 ст. 213 Кодексу є операції з реалізації вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції) (п.п. 213.1.1 п. 213.1 ст. 213 Кодексу).

Отже, при реалізації виробником на території України вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції), з таких обсягів підакцизних товарів (продукції) у виробника виникає об’єкт оподаткування акцизним податком. Порядок і строки сплати акцизного податку встановлено статтею 222 Кодексу.

Суми акцизного податку перераховуються до бюджету платниками акцизного податку протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого Кодексом для подання податкової декларації з акцизного податку за місячний податковий період (п.п. 222.1.1 п. 222.1 ст. 222 Кодексу).

 

Щодо питань 5 та 6

Відповідно до частини першої статті 8 Закону № 481 суб’єкти господарювання (у тому числі іноземні суб’єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва), виробничі цехи, дільниці, лабораторії та інші структурні підрозділи, які здійснюють виробництво і контроль за виробництвом, зокрема, алкогольних напоїв (крім малих виробництв виноробної продукції), підлягають обов’язковій атестації на відповідність вимогам, встановленим законодавчими актами України щодо забезпечення життя та здоров’я людей, охорони навколишнього природного середовища, повного технологічного циклу виробництва коньяку, алкогольних напоїв за коньячною технологією, а також відповідність санітарним, пожежним, екологічним нормам і правилам.

Атестація суб’єктів господарювання (у тому числі іноземних суб’єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва), крім малих виробництв виноробної продукції, проводиться центральним органом виконавчої влади, уповноваженим відповідно до законодавства (частина друга статті 8 Закону № 481).

Згідно з частиною шостою статті 8 Закону № 481 орган, який проводить атестацію, зобов’язаний надати заявнику комплект зразків документів для атестації протягом трьох днів з дня подачі заявки.

Ліцензія, зокрема, на право виробництва алкогольних напоїв видається після проведення атестації суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво), крім малих виробництв виноробної продукції, яка є чинною протягом терміну дії зазначеної ліцензії. У разі внесення в період дії ліцензії змін до вимог стосовно проведення обов’язкової атестації або стосовно повного технологічного циклу виробництва, передбачених частинами першою або сьомою цієї статті, суб’єкт господарювання (у тому числі іноземний суб’єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) підлягає переатестації в частині цих змін.

Вимоги до повних технологічних циклів, зокрема, виробництва коньяку, алкогольних напоїв за коньячною технологією встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері сільського господарства та з питань продовольчої безпеки держави, а вимоги до місць зберігання спирту - центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову політику (частина восьма статті 8 Закону № 481).

Порядок ліцензування виробництва, оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями регулюється Законом № 481.

Відповідно доабзацу двадцять п’ятого статті 1 Закону № 481 ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ, що засвідчує право суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку. 

Згідно з частиною восьмою статті 2 Закону № 481виробництво алкогольних напоїв та тютюнових виробів здійснюється суб’єктами господарювання (у тому числі іноземними суб’єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) незалежно від форм власності за наявності відповідної ліцензії.

Згідно з Поясненнями до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності, затвердженими наказом Державної митної служби України від 14.12.2022 № 543, до товарної позиції 2208 20 відносяться спиртові дистиляти та спиртні напої, одержані шляхом перегонки виноградного вина або зброджених виноградних вичавок, зокрема, коньяк у посудинах місткістю більш як 2 л (код згідно з УКТ ЗЕД 2208 20 62 00), який планує розливати Підприємство. На підставі діючої ліцензії Підприємство не може здійснювати виробництво зазначеної продукції.

У разі зміни відомостей, зазначених у виданій суб’єкту господарювання (у тому числі іноземному суб’єкту господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) ліцензії (за винятком змін, пов’язаних з реорганізацією суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) та/або зміною типу акціонерного товариства), суб’єкт господарювання зобов’язаний у місячний строк з дня внесення таких змін звернутися до органу, який видав ліцензію, з відповідною заявою (частина тридцять сьома статті3 Закону № 481).

Отже, у разі зміни відомостей, зазначених у ліцензії на виробництво алкогольних напоїв, Підприємству, необхідно надати до органу ліцензування заяву щодо переоформлення ліцензії.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватись виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 Кодексу).