X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 30.05.2024 р. № 2974/ІПК/99-00-04-01-04 ІПК

Державна податкова служба України на звернення Товариства щодо скасування штрафних санкцій з плати за землю, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі − Кодекс), у межах компетенції повідомляє.

Товариство поінформувало, що у поданій 16.02.2024 податковій декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (далі – Декларація) у рядку 3 «Нараховано на звітний період, усього» розділу ІІІ «Розрахунок (уточнення) податкового зобов’язання» (Розділ ІІІ) Декларації задекларувало податкові зобов’язання з Плати з щомісячною (рівними частками) розбивкою та помилково заповнило рядок 7 «Сума штрафу» Розділу ІІІ Декларації без заповнення рядку 5 «Нараховано до збільшення податкового зобов’язання на рік, усього (р.3 - р.4)» Розділу ІІІ Декларації.

Товариство 26.03.2024 подало уточнюючу Декларацію, в якій задекларувало тільки податкові зобов’язання з Плати за 2024 рік. На індивідуальному рахунку платника інформаційно-комунікаційної системи ДПС у Товариства виник податковий борг.

Товариство запитує щодо можливості скасування самостійно нарахованих штрафних санкцій.

Податковим обов’язком визнається обов’язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені Кодексом (п. 36.1 ст. 36 Кодексу).

Грошове зобов’язання платника податків – сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету або на єдиний рахунок як податкове зобов’язання та/або інше зобов’язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності та пеня (п.п. 14.1.39 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).

Разом з цим, визначення сум податкових та грошових зобов’язань встановлено ст. 54 Кодексу. Зокрема, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов’язання та/або пені, яку зазначає у податковій декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені Кодексом. Така сума грошового зобов’язання та/або пені вважається узгодженою (п. 54.1 ст. 54 Кодексу).

Право внесення змін до податкової звітності визначено ст. 50 Кодексу, згідно з якою у разі у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 Кодексу) платник податків, самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.

Оскільки обставини справи, зазначені у зверненні, потребують аналізу документів та матеріалів, для отримання роз’яснення з порушеного у зверненні питання та висновків з питань практичного застосування норм податкового законодавства, пропонуємо Товариству звернутися до контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки з наданням усіх копій документів у порядку, встановленому законодавством.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).