X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 04.06.2024 р. № 3055/ІПК/99-00-04-01-04 ІПК

                      Індивідуальна податкова консультація.

Державна податкова служба України розглянула звернення товариства щодо застосування податкової пільги з плати за землю (далі – Плата) та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), у межах компетенції повідомляє.

Товариство без надання підтверджуючих документів, повідомило, що має знищені об’єкти нерухомого майна у с. Блакитне та с. Золота Балка Бериславського району Херсонської області, де велись активні бойові дії, та, посилаючись на підпункт 69.141 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу, запитує, чи достатньо юридичною особою отримати витяг про знищенний об’єкт нерухомого майна, інформація про який внесена до Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених військовою агресією Російської Федерації (далі – Реєстр майна) для використання податкової пільги згідно з зазначеною нормою Кодексу та просить надати чіткий перелік необхідних дій та документів, які необхідно вчинити/отримати/подати юридичній особі, який є власником знищеного нерухомого майна, щоб скористатись такою пільгою.

         Відповідно до підпункту 69.141 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу Плата за земельні ділянки, на яких розташовані приналежні юридичній особі об’єкти нерухомості, які знищені внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, не нараховується та не сплачується у разі внесення до Реєстру майна данних про:

Перебіг періоду, з якого юридичні особи не нараховують та не сплачують Плату за зазначені ділянки починається з першого числа місяця, на який припадає зазначена у Реєстрі майна дата знищення нерухомого майна і триває до останнього числа місяця, у якому зареєстровано речове право на новозбудований на такій земельній ділянці об’єкт нежитлової нерухомості в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяження, або припинено або скасовано воєнний стан в Україні, але не пізніше ніж до 1 січня 2026 року.

        Тобто, підставою для звільнення від оподаткування Платою земельної ділянки, на якій розташовувався знищений обєкт нерухомості, є витяг з Реєстру майна, в якому зазначені відомості про знищений об’єкт нерухомості, власником якого є юридична особа, та земельну ділянку, на якій розташовано знищений об’єкт.

        Звертаємо увагу, що норми Кодексу не регулюють порядок ідентифікації знищених об’єктів нерухомого майна.

Відповідно до підпункту 5 пункту 2 Порядку ведення Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.06.2023 № 624 «Деякі питання забезпечення функціонування Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України» (далі – Порядок), внесення і коригування інформації (документів) про пошкоджене та знищене майно, про осіб, майно яких пошкоджено або знищено, шкоду та збитки, завдані внаслідок пошкодження такого майна, а також іншої інформації, визначеної Порядком, забезпечує публічний реєстратор.

Перелік публічних реєстраторів Реєстру майна визначено пунктом 15 Порядку, до яких, зокрема належать місцеві держадміністрації, військові адміністрації, військово-цивільні адміністрації; виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у місті (у разі їх створення) рад.

З питання щодо переліку документів та дій, які необхідно вчинити, щоб скористатися особливим порядком справляння плати за землю Товариству доцільно звернутися до публічного реєстратора за місцезнаходженням земельної ділянки.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 Кодексу).