X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 05.06.2024 р. № 3087/ІПК/99-00-21-02-02 ІПК

Індивідуальна податкова консультація

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернень
ТОВ «» (далі – ТОВ) щодо заповнення документу «товаро-транспортна накладна», а саме поля «Замовник» та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

Як зазначено у зверненні, платником транспортних послуг є не ТОВ, а покупець. Перевезення товару здійснюється зі складу постачальника, який і складає товаро-транспортну накладну, до складу покупця без необхідності доставки товару на склад ТОВ.

ТОВ повідомляє, що бухгалтера усіх постачальників ТОВ розуміють поле «Замовник», як замовник товару (ТОВ), тобто та фірма, що платить їм за товари, але це не вірно, оскільки назва покупця є комерційною таємницею для постачальника, тому постачальнику надається можливість написати у полі «Замовник» «Покупець ТОВ» (платник третя сторона), але постачальник пише ТОВ.

ТОВ просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступного  питання:

яке заповнення поля «Замовник» є коректним в такій ситуації: де умови поставки EXW за договором з постачальником та на умовах поставки FCA за умовами договору з покупцем ТОВ?

 

Перш за все зазначаємо, що ДПС відповідно до положень п.п. 191.1.28               п. 191.1 ст. 191 Кодексу, наділена правом надавати індивідуальні податкові консультації, інформаційно-довідкові послуги виключно з питань податкового та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи.

Згідно з п. 44.1 ст. 44 Кодексу для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Товарно-транспортні накладні відносяться до первинних документів.

Відповідно до ст.  1 Закону України від 5 квітня 2001 року № 2344-ІІІ «Про автомобільний транспорт» (далі – Закон № 2344) товарно-транспортна накладна (далі – ТТН)  – це єдиний для всіх учасників транспортного процесу (крім фізичних осіб, які здійснюють перевезення вантажу за рахунок власних коштів та для власних потреб) документ, призначений для обліку товарно-матеріальних цінностей на шляху їх переміщення, розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи, що може використовуватися для списання товарно-матеріальних цінностей, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, який складається у паперовій та/або електронній формі та містить обов’язкові реквізити, передбачені цим Законом та правилами перевезень вантажів автомобільним транспортом.

Згідно з Правилами перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні, затвердженими наказом Міністерства транспорту України від 14.10.97 № 363 (далі – Наказ № 363), зареєстрованим Міністерством юстиції України 20.02.98 за № 128/2568, ТТН є основним документом на перевезення вантажів, форму якої наведено в додатку 7 до цих Правил.

Вимоги щодо оформлення товарно транспортної накладної визначені п. 11.1 глави одинадцятої Наказу № 363. Так, товарно-транспортну накладну суб'єкт господарювання може оформлювати без дотримання форми, наведеної в додатку 7 до цих Правил, за умови наявності в ній інформації про назву документа, дату і місце його складання, найменування (прізвище, ім'я, по батькові) Перевізника та/або експедитора, замовника, вантажовідправника, вантажоодержувача, найменування та кількість вантажу, його основні характеристики та ознаки, які дають можливість однозначно ідентифікувати цей вантаж, автомобіль (марка, модель, тип, реєстраційний номер), причіп/напівпричіп (марка, модель, тип, реєстраційний номер), пункти навантаження та розвантаження із зазначенням повної адреси, посади, прізвища та підписів відповідальних осіб вантажовідправника, вантажоодержувача, водія та/або експедитора.

Залежно від виду вантажу та його специфічних властивостей до основних документів додаються інші (сертифікати, свідоцтва тощо), що визначається правилами перевезень зазначених вантажів у паперовому та/або електронному вигляді.

Відповідно до пункту 1 Положення про Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 червня 2015 року № 460 (далі – Положення), Мінінфраструктура є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику, зокрема у сфері автомобільного транспорту та відповідно до покладених завдань інформує та надає роз’яснення щодо реалізації державної політики з питань, що належать до його компетенції (п.п. 8 п. 4 Положення), крім того затверджує Правила перевезення вантажів автомобільним транспортом в Україні (п.п. 20 п. 4 Положення).

Отже, з питання особливостей заповнення товарно-транспортної накладної та внесення змін до її форми доцільно звернутися до Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).