Індивідуальна податкова консультація
Державна податкова служба України на звернення Підприємства щодо плати за землю, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), у межах компетенції повідомляє.
Підприємство поінформувало, що у 2024 році задекларувало податкові зобов’язання із земельного податку за земельні ділянки з цільовим призначенням (код 01.01) «Для ведення товарного сільськогосподарського виробництва» (далі – Ділянки), на які має право власності. На момент подання податкової декларації у травні 2024 року Підприємству за допомогою електронного сервісу Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру
(далі – Держгеокадастр) сформовано станом на 01.05.2024 витяги з технічної документації з нормативно-грошової оцінки Ділянок (далі – Витяги, Оцінка).
Підприємство повідомило, що у липні 2024 року вид цільового призначення Ділянок змінено на цільове призначення «Для будівництва та обслуговування об’єктів рекреаційного призначення» (код 07.01). Зміни внесено до Державного земельного кадастру (далі – Кадастр) згідно з витягами з Кадастру. У зв’язку зі зміною цільового призначення Ділянок у Підприємства виникла необхідність отримати нові Витяги. На зверненя до Держгеокадастру щодо надання нових Витягів з урахуванням зазначеного виду цільового призначення Ділянок (код 07.01), зі слів Підприємства воно отримало відмову. Держгеокадастр не має змоги надати Витяг про Оцінку Ділянок із цільовим призначенням (код 07.01) у зв’язку з не виконанням та не затвердженням
її з дотриманням вимог методики, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 03 листопада 2021 року № 1147 (далі – Методика).
Підприємство запитує яку Оцінку має застосовувати для уточнення податкових зобов’язань з плати за землю за 2024 рік: або Оцінку одиниці площі ріллі по області або існуючу Оцінку, визначену у Витягах.
Грошова оцінка земельних ділянок визначається на рентній основі з урахуванням цільового призначення земельної ділянки та проводиться за методикою, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України (част. перша та п’ята ст. 201 Земельного кодексу України).
Згідно з п. 3 Методики для визначення Оцінки земельної ділянки до величини нормативу капіталізованого рентного доходу (далі – Норматив) застосовується коефіцієнт, який враховує цільове призначення земельної ділянки відповідно до відомостей Державного земельного кадастру. Норматив для земель сільськогосподарського призначення, земель природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, земель оздоровчого призначення, земель історико-культурного призначення, земель лісогосподарського призначення та земель водного фонду приймається відповідно до додатка 2 до Методики (п. 5 Методики).
Управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (п. 289.1 ст. 289 Кодексу).
Джерелом відомостей щодо кожної окремої земельної ділянки, у тому числі величина Оцінки, цільове призначення (категорія земель, вид використання земельної ділянки в межах певної категорії земель), є Державний земельний кадастр (далі – Кадастр, ст. 15 Закону України «Про Державний земельний кадастр» (далі – Закон)), держателем якого є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (частина друга ст. 6 Закону).
Отже, питання регулювання розміру Оцінки не належать до компетенції контролюючих органів.
Оскільки відомості про Оцінку Ділянки, її цільове призначення вносяться до Кадастру на підставі та з дотриманням основних вимог щодо внесення відомостей до Кадастру (ст. 21 Закону) та витяг з технічної документації про Оцінку окремої земельної ділянки видається органами, що здійснюють ведення Кадастру
(ст. 23 Закону України «Про оцінку земель»), то Підприємству доцільно звернутися до Держгеокадастру щодо визначення суб’єкта оціночної діяльності для виконання землеоцінюючих робіт в частині Ділянок, вид цільового призначення яких змінено.
Зазначаємо, що Міністерство аграрної політики та продовольства України на виконання вимог п.п. 20 п. 27 розд. X «Перехідні положення» Земельного кодексу України щодо затвердження усереднених показників Оцінки земель на одиницю площі, які застосовуються у випадках обов’язкового проведення Оцінки земель, передбачених ст. 13 Закону України «Про оцінку земель», у разі неможливості надання витягу з технічної документації про Оцінку окремої земельної ділянки, наказом від 24.06.2022 № 376 затвердило зазначені показники, які застосовуються у період дії правового режиму воєнного стану (далі – Наказ). Наприклад, усереднений показник Оцінки земель на одиницю площі для земель оздоровчого призначення – 51789 гривень за гектар.
Враховуючи те, що Наказом затверджено усереднений показник Оцінки земель на одиницю площі для земель оздоровчого призначення, то Підприємство у період дії правового режиму воєнного стану в України для визначення / уточнення податкових зобов’язань з плати за землю за 2024 рік за Ділянки, щодо яких змінено цільове призначення та без складання оновленої технічної документації неможливо отримати витяг з технічної документації про Оцінку, може скористатися таким показником.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).
Ця індивідуальна податкова консультація діє до зміни/втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |