X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 20.09.2024 р. № 4541/ІПК/99-00-24-03-03 ІПК

Індивідуальна податкова консультація

 

Державна податкова служба України, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), розглянула звернення …. щодо практичного застосування окремих норм чинного законодавства та в межах компетенції повідомляє.

Платник податків у зверненні повідомив, що відповідно до Закону України від 16 грудня 2021 року№1978-IX «Про внесення змін до деяких законів України щодо охорони здоров’я населення від шкідливого впливу тютюну» (далі – Закон №1978), з 11 липня 2024 року з продажу мають зникнути ароматизовані сигарети, тютюн для самокруток, електронні сигарети та рідини до них, а також сигаретні упаковки з неналежним маркуванням.

Таким чином, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з питання:

1. До якого терміну може фізична особа – підприємець реалізовувати даний товар, який був вироблений до 11.01.2024 року?

2. Чи має право фізична особа – підприємець закуповувати новітні тютюнові вироби та реалізовувати їх?

Основні принципи та напрями державної політики щодо попередження куріння тютюнових виробів, зниження рівня їх вживання серед населення, обмеження доступу до них дітей, охорони здоровя населення від шкоди, щозавдається їхньому здоровю внаслідок розвитку захворювань, інвалідності, а також смертності, спричинених курінням тютюнових виробів чи іншим способом їх вживання визначає Закон України від 22 вересня 2005 року           № 2899-IV «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоровя населення», зі змінами (далі – Закон №2899).

Законом № 1978 було внесенозміни до Закону №2899, серед яких:

надано визначення термінів «введення в обіг тютюнових виробів»,«новітній тютюновий виріб»;

внесенозміни до маркування тютюнових виробів (нанесення на самі вироби, їх пачки, упаковки знаків, що характеризують такий виріб);

Крім того, Закон № 2899 доповнено:

статтею 101, яка встановлює вимоги щодо здійснення діяльності, пов’язаної з виробництвом, оптовою та роздрібною торгівлею, експортом і імпортом електронних сигарет, заправних контейнерів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах;

статтею 124, якою визначено вимоги щодо введення в обіг новітніх тютюнових виробів на території України.

Пунктом 4 розділу II «Прикінцеві положення» Закону № 1978 встановлено, що тютюнові вироби, електронні сигарети, рідини, що використовуються в електронних сигаретах, а також пристрої для споживання тютюнових виробів без їх згоряння, введені в обіг до набрання чинності відповідними положеннями Закону№ 1978, знаходяться в обігу до їх повної реалізації в межах терміну придатності для споживання, але не довше дванадцяти місяців з дня набрання чинності Законом№ 1978.

Відповідно до ст. 7 Закону № 2899 державну політику щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення відповідно до закону в межах своєї компетенції формує центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров’я, а державний контроль за додержанням законодавства про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення у межах своєї компетенції здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів.

Відповідальність за порушення законодавства про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населеннявстановлено ст. 20 Закону № 2899.

Крім того, ст. 20 Закону №2899 зазначено, що фінансові санкції за порушення норм закону до суб’єктів господарювання застосовує центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров’я населення.

Відповідно до пункту 1 Положення про Міністерство охорони здоров’я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів Українивід 25 березня 2015 року №267, зі змінами, Міністерство охорони здоров’я України (далі – МОЗ) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.

МОЗ є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, а також захисту населення від інфекційних хвороб, протидії ВІЛ-інфекції/СНІДу та іншим соціально небезпечним захворюванням, попередження та профілактики неінфекційних захворювань, забезпечує формування та реалізує державну політику у сферах, зокрема, але не виключно, промоції здорового способу життя та запобігання факторам ризику, попередження та зниження рівня вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення, безпеки харчових продуктів, регламентації факторів середовища життєдіяльності населення, гігієнічної регламентації небезпечних факторів.

Відповідно до Положення про Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 вересня 2015 року № 667 (далі – Положення № 667) центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України та який реалізує державну політику, зокрема у сферах безпечності та окремих показників якості харчових продуктів,попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров’я населення є Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів (Держпродспоживслужба).

Держпродспоживслужба відповідно до покладених на неї завдань застосовує фінансові санкції до суб’єктів господарювання за порушення законодавства про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров’я населення (п.п.10 п. 4 Положення № 667).

Отже, з питаннятерміну перебування в обігу тютюнових виробів, введення в обіг новітніх тютюнових виробів Ви можете звернутися до МОЗ та  Держпродспоживслужби.

Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.