X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДФС У ЗАКАРПАТСЬКIЙ ОБЛАСТI

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 27.06.2017 р. № 854/ІПК/10-07-16-12-03-24

Про рентну плату за спеціальне використання води та екологічний податок

Головне управління ДФС у Закарпатській області, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), на запит ТОВ (далі - Товариство) щодо розрахунку рентної плати за спеціальне використання води та екологічного податку повідомляє наступне.

Товариством поінформовано про укладення договору на постачання води з іншим суб’єктом господарювання (первинним водокористувачем), та використання води у власній господарській діяльності на виробничі потреби, а саме, для розливу води у пляшки для подальшої реалізації, господарсько-побутові та інші потреби.

Відповідно до п. 255.1 ст. 255 Кодексу платниками рентної плати за спеціальне використання води є водокористувачі - суб’єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи (крім бюджетних установ), постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи - підприємці, які використовують воду, отриману шляхом забору води з водних об’єктів (первинні водокористувачі) та/або від первинних або інших водокористувачів (вторинні водокористувачі), та використовують воду для потреб гідроенергетики, водного транспорту і рибництва.

Згідно п.п.255.11.2 п.255.11 ст. 255 Кодексу рентна плата за спеціальне використання води обчислюється платниками виходячи з фактичних обсягів використаної води (підземної, поверхневої, отриманої від інших водокористувачів) водних об’єктів з урахуванням обсягу втрат води в їх системах водопостачання, встановлених у дозволі на спеціальне водокористування, лімітів використання води, ставок рентної плати та коефіцієнтів.

Об'єктом оподаткування рентною платою за спеціальне використання води є фактичний обсяг води, який використовують водокористувачі, з урахуванням обсягу втрат води в їх системах водопостачання.

Таким чином, суб’єкт господарювання, який купує у первинного

водокористувача підземну воду на підставі договору купівлі-продажу, та використовує придбану воду у своїй господарській діяльності, є платником рентної плати за спеціальне використання води за весь обсяг води, в тому числі і за обсяги води, використану для санітарно-побутових потреб.

При цьому, за обсяги придбаної води, що входять виключно до складу напоїв, рентна плата за спеціальне використання води на 2017 рік розраховується за ставкою 55,13 гривні за 1 м3 підземної води, для інших потреб за ставкою 52,3 грн. за 100 м3.

Обсяг фактично використаної води обчислюється водокористувачами самостійно на підставі даних первинного обліку згідно з показаннями вимірювальних приладів (п.п.255.11.10 Кодексу).

Податкова декларація з рентної плати за спеціальне використання води подається у податкові органи протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного кварталу за місцем податкової реєстрації.

Відповідно до норм Кодексу платниками екологічного податку є зокрема суб’єкти господарювання, які здійснюють скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об'єкти (п . 240.1.2.Кодексу).

З врахуванням того, що Товариством укладено договір на водопостачання із первинним водокористувачем, який отримав спеціальний дозвіл на водовідведення від Департаменту екології та природних ресурсів Закарпатської облдержадміністрації, платником екологічного податку за скиди забруднюючих речовин в даному випадку буде первинний водокористувач (власник дозволу). При цьому, в договорі на водопостачання слід передбачити механізм компенсації витрат постачальнику води на водовідведення.

Податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).