X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 25.09.2024 р. № 4618/ІПК/99-00-04-01-04 ІПК

Індивідуальна податкова консультація

Державна податкова служба України на звернення Відділу щодо справляння плати за землю, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі − Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

Відділ поінформував, що згідно з державними актами на землю, виданих на підставі рішень міського виконавчого комітету та міської ради у 1979, 1980 та 2004 роках, користується 4-ма земельними ділянками загальною площею 2808 гектарів (далі – Ділянки) та є платником плати за землю.

Відомості про Ділянки не внесено до Державного земельного кадастру (далі – Кадастр), зі слів Відділу орган місцевого самоврядування відмовив у наданні дозволу на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель та присвоєння кадастрового номеру. Відділ на звернення до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області (далі – Держгеокадастр) щодо надання витягів з технічної документації з нормативно-грошової оцінки (далі – Витяги, Оцінка) Ділянок отримав відповідь про неможливість формування Витягів у зв’язку з тим, що відомості про Ділянки відсутні у Кадастрі та технічна документація з Оцінки не розроблена.

Відділ до звернення додав копію відповіді Держгеокадастру (лист від ХХ.ХХ.ХХХХ № ХХХ/ХХХ-ХХ), в якому рекомендовано Відділу звернутися до ліцензованої організації для замовлення на земельну ділянку площею 470,9499 га технічну документацію про Оцінку.

Відділ, посилаючись на норми чинного законодавства, просить надати роз’яснення з наступних питань: чи можна визначити податкові зобов’язання з плати за землю без отримання Витягів; чи можна для визначення податкових зобов’язань з плати за землю застосовувати Оцінку за попередні роки, а саме за 2021 рік; у разі застосування Оцінки за попередні роки (за 2021 рік), яким чином здійснюється її переоцінка; чи є обов’язковим отримання Витягів щороку.

Відповідно до п. 271.1 ст. 271 Кодексу базою оподаткування земельним податком є Оцінка земельної ділянки з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого Кодексом, та площа земельної ділянки, Оцінку якої не проведено.

Отже, для земельних ділянок, Оцінку яких виконано, податкові зобов’язань з плати за землю визначаюються із застосуванням Оцінки, яка набрала чинності на підставі технічної документації, затвердженої рішенням органу місцевого самоврядування з урахуванням кумулятивного коефіцієнту індексації з дати затвердження такої Оцінки до дати звітного податкового періоду.

Для земельних ділянок, щодо яких Оцінка не виконана, податкові зобов’язань з плати за землю визначаються із застосуванням бази оподаткування – Оцінки одиниці площі ріллі по області, відсоткового розміру ставки податку, затвердженого органом місцевого самоврядування з урахуванням граничних меж, визначених ст. 277 Кодексу, а також кумулятивного значення коефіцієнта індексації.

Законом України «Про оцінку земель» встановлено, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (Держгеокадастр), надає витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки, керуючись рішенням рад про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, які набирають чинності у строки, встановлені відповідно до п. 271.2 ст. 271 Кодексу.

Порядок обчислення плати за землю передбачає, що для визначення бази оподаткування платник при поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подає витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, а надалі такий витяг подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі (п. 286.2 ст. 286 Кодексу).

Отже, подання Витягів щороку нормами Кодексу не передбачено та питання регулювання розміру Оцінки не належать до компетенції контролюючих органів.

Оскільки підставою для нарахування земельного податку є, зокрема дані інших правовстановлюючих документів, якими посвідчується право власності або право користування земельною ділянкою (пп. «д» п. 286.1 ст. 286 Кодексу), то Відділ за Ділянки, щодо яких відомості відсутні у Кадастрі та технічна документація з Оцінки не розроблена, проте право на такі земельні ділянки посвідчено державними актами, податкові зобов’язання із земельного податку має обчислювати із застосуванням Оцінки одиниці площі ріллі по області, ставки земельного податку, встановленої органом місцевого самоврядування відповідно до вимог п. 277.1 ст. 277 Кодексу для земельних ділянок, Оцінку яких не проведено, та кумулятивного значення коефіцієнта індексації.

Зважаючи на те, що відомості про Оцінку земельних ділянок вносяться до Кадастру на підставі технічної документації з такої оцінки (ст. 21 Закону України «Про Державний земельний кадастр») та Витяг окремої земельної ділянки видається органом, що здійснює ведення Кадастру (ст. 23 Закону України «Про оцінку земель»), та враховуючи рекомендації Держгеокадастру, Відділу необхідно звернутися до ліцензованої організації для замовлення технічної документації про Оцінку Ділянок.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).

 

Ця індивідуальна податкова консультація діє до зміни/втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію.