Індивідуальна податкова консультація
Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення товариства з обмеженою відповідальністю (далі – Товариство) від, керуючись положеннями статті 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), повідомляє таке.
Відповідно до звернення Товариство здійснює діяльність у сфері проведення азартних ігор.
У зв’язку із складністю розуміння законодавства у сфері здійснення розрахункових операцій Товариство звернулось до податкового органу із наступними запитаннями:
Щодо питань 1 та 2
Відповідно до термінів, які вживаються у Законі України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», фіскальний звітний чек – це документ встановленої форми, створений у паперовій та/або електронній формі (електронний фіскальний звітний чек) реєстратором розрахункових операцій або програмним реєстратором розрахункових операцій, що містить дані денного звіту, під час створення якого інформація про обсяг виконаних розрахункових операцій заноситься відповідно до фіскальної пам’яті реєстратора розрахункових операцій або фіскального сервера контролюючого органу.
Відповідно до пунктів 18 та 19 розділу IV Вимог щодо забезпечення виконання фіскальних функцій програмними реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого 2002 р. № 199, звіти, які створюються програмним реєстратором, повинні містити такі загальні реквізити:
найменування та адресу господарської одиниці, де застосовується програмний реєстратор;
для суб’єктів господарювання, що зареєстровані як платники податку на додану вартість, – індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість, наданий згідно з Кодексом, перед яким зазначаються великі літери «ПН»;
для суб’єктів господарювання, що не є платниками податку на додану вартість, – податковий номер або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб - підприємців, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією (за наявності) та номером паспорта), перед яким зазначаються великі літери «ІД»;
фіскальний номер програмного реєстратора, перед яким зазначаються великі літери «ФН»;
дату та час формування документа.
Дані (всі підсумки та суми) обчислюються за зміну згідно з пунктом 17 Вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого 2002 р. № 199 (Офіційний вісник України, 2002 р., № 8, ст. 362).
Звіти, які створюються програмним реєстратором, повинні містити додаткову інформацію, визначену для відповідного типу звіту пунктами 15 – 19 Вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого 2002 р. № 199.
Пункт 17 Вимог щодо реалізації фіскальних функцій реєстраторами розрахункових операцій для різних сфер застосування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18 лютого 2002 р. № 199, визначає, що чек Z-звіту – фіскальний звітний чек повинен додатково містити такі дані (всі підсумки та суми обчислюються за зміну):
підсумок розрахункових операцій за реалізовані товари (надані послуги) за кожною ставкою ПДВ окремо;
літерні позначення та відповідні ставки ПДВ у відсотках, а також дати їх останнього занесення (якщо таке занесення проводилося у день друкування даного фіскального звітного чека);
суми ПДВ за кожною ставкою;
підсумок розрахункових операцій за реалізовані товари (надані послуги), продаж яких не підлягає обкладенню ПДВ;
загальний підсумок розрахункових операцій за реалізовані товари (надані послуги) з розбивкою за формами оплати;
підсумок розрахункових операцій та суми ПДВ відповідно до абзаців другого, четвертого, п’ятого, шостого цього пункту за сумами коштів, виданих покупцям (споживачам послуг), якщо такий підсумок не дорівнює нулю;
суми готівки за операціями «службового внесення» та «службової видачі»;
кількість касових чеків (квитанцій), виданих за зміну, окремо за реалізованими товарами (наданими послугами) та виданими коштами;
номер, дату і час друкування фіскального звітного чека;
повідомлення про обнулення регістрів денних підсумків оперативної пам’яті та дійсність фіскального звітного чека.
У разі призначення реєстратора для роботи з декількома валютами чек Z-звіту повинен додатково містити підсумки розрахункових операцій щодо кожної валюти окремо.
Враховуючи наведене вище повідомляємо, що суми розрахунків як при продажу так і при поверненні сумуються, а тому у фіскальному звітному чеку не може виникати від’ємних значень.
Щодо питання 3
Відповідно до пункту 9 розділу IV Порядку реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року № 547, внесення чи видача готівки з місця проведення розрахунків повинні реєструватися через ПРРО з використанням операцій «службове внесення» та «службова видача», якщо такі внесення чи видача не пов’язані з проведенням розрахункових операцій.
Поряд із цим переказ коштів із використанням еквайрингу здійснюється у безготівковій формі, а тому операцію «службове внесення»здійснювати не потрібно.
Також, операції з переказу коштів еквайру, які не є розрахунками з Товариством за придбані товари (послуги), проводити через ПРРО не обов’язково.
Звертаємо увагу Товариства, що відповідно до Закону України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор»проведення азартних ігор здійснюється виключно організаторами азартних ігор на підставі ліцензій і як результат приймання ставок, повернення коштів та виплата виграшівгравцям здійснюється виключно такими організаторами азартних ігор, а тому використане у зверненні Товариством твердження, що «еквайр буде проводити виплати гравцям»є хибним та таким, що не відповідає вимогам частини другої статті 14 Закону України «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор», відповідно до якої організатором азартних ігор не можуть бути банки та інші фінансові установи.
Операції під час приймання ставок, повернення коштів та/або виплати виграшів відбуваються виключно між гравцями та організаторами азартних ігор, не залежно від наявності між ними третіх осіб, зокрема еквайрів, а тому весь спектр прав і обов’язків, визначених законодавством, покладається та має здійснюватись сторонами правочинів, а не залученими до процесу посередниками.
У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер, діє в межах законодавства, яке було чинним на момент надання такої консультації і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
______________________________________________________________________________
Ця індивідуальна податкова консультація діє до зміни/втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |