Індивідуальна податкова консультація
Державна податкова служба України за результатами розгляду зверненняТоваристващодо практичного застосування окремих положень законодавствастосовно норм втрат ферментованої тютюнової сировини, керуючись статтею 52Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.
Товариство зазначає, що основним видом його діяльності є виробництво тютюнових виробів. У Товариства в наявності ліцензія на виробництво тютюнових виробів (терміном дії до 30.06.2025), та ліцензія на право оптової торгівлі тютюновими виробами (терміном дії до 15.06.2027).
Товариство повідомляє, що імпортує ферментовану тютюнову сировину, яка відноситься до коду 240110 – тютюн з невідділеною середньою жилкою, та за допомогою лінії здійснює його нарізання та обробку із формуванням виробничих партій відповідно до рецептур (суміш різних видів тютюну) після чого отримує власну тютюнову суміш.
Власна тютюнова суміш зберігається на складах Товариства та видається у виробництво (сигаретний цех) у відповідності до замовлень покупців на відповідний вид тютюнових виробів.
Також Товариство зазначає, що формує договірні відносини із компанією-нерезидентом, про надання Товариством послуг із нарізання та обробки оформленого у митний режим переробки на митній територіїферментованого тютюнового листа.
Враховуючи зазначене Товариство запитує, якщо в Законі України від 18 червня 2024 року № 3817-IX «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 3817) не передбачено норм сукупних втрат та відходів ферментованої тютюнової сировини (тютюнового листа) при переробці (кондиціонування, нарізання, змішування, обробка) ферментованої тютюнової сировини як для власного виробництва, так і використання послуг для інших підприємств, то Товариство використовує власні норми, встановлені за результатами протоколу випробувань та затверджені відповідальною особою Товариства?
До зазначеного запитання
Відповідно до пункту 84 частини першої статті 1 розділу І Закону №3817тютюновасировина–цілірослинитютюнучийоголистяуприродномустані або у вигляді сушеного чи ферментованого листя, цілого чи з відділеноюсередньою жилкою, обрізаного чи необрізаного, роздавленого чи розрубаного,що відносяться до товарної позиції 2401 згідно з УКТЗЕД (включаючи відходилистятютюну,тютюновийпил),атакожгомогенізований(відновлений),розширенийтарізанийтютюн,щовідноситьсядотоварноїпозиції2403згіднозУКТЗЕД,неготовийдлякурінняабонепризначенийдляспоживання/використаннякінцевимспоживачем.Тютюновасировинаможебутиферментованою або неферментованою.
Згідно з пунктом 85частини першої статті 1 розділу І Закону №3817 тютюнові вироби - сигарети з фільтром або без фільтра, цигарки, сигари, сигарили, а також люльковий, нюхальний, смоктальний, жувальний тютюн, махорка та інші вироби з тютюну чи його замінників, інші відмінні від рідин,
що використовуються в електронних сигаретах, нікотиновмісні продукти, їх замінники для куріння, нюхання, смоктання, жування чи вдихання без горіння шляхом нагрівання.
Ферментація – процес обробки тютюнової сировини, під час якого задопомогоюбіохімічнихтахімічнихреакційвідбуваєтьсяперетворенняорганічних речовин тютюнової сировини на неорганічні, що супроводжуєтьсянагріванням та виділенням вологи, зниженням активності ферментів, зміноюскладутапокращеннямвластивостейтютюновоїсировини (пункт 88 частини першої статті 1 розділу І Закону №3817).
Ферментованатютюновасировина–тютюновасировина,підданаферментації (пункт 89 частини першої статті 1 розділу І Закону №3817).
Відповідно дочастини шостої статті 20 розділу III Закону №3817 та згідно із п. 214.6 ст. 214 Кодексусукупні втрати та відходи ферментованої тютюнової сировини під час її зберігання, транспортування і використання у виробництві тютюнових виробів протягом календарного (звітного) місяця не можуть перевищувати 5 відсотків загального обсягу такої тютюнової сировини, використаної для виробництва тютюнових виробів протягом такого календарного (звітного) місяця.
Протягом календарного (звітного) місяця середні витрати ферментованої тютюнової сировини для виробництва сукупно усіх тютюнових виробів, облік яких ведеться у:
штуках, не можуть перевищувати 600 грамів на 1000 штук таких тютюнових виробів (без урахування втрат);
кілограмах, не можуть перевищувати 1000 грамів на 1000 грамів таких тютюнових виробів (без урахування втрат).
Згідно із п. 214.6 ст. 214 Кодексуза наявності понаднормативних сукупних втрат та відходів ферментованої тютюнової сировини під час її зберігання, транспортування і використання у виробництві тютюнових виробів або неферментованої тютюнової сировини під час її зберігання, транспортування, виробництва ферментованої тютюнової сировини базою оподаткування є втрачений обсяг тютюнової сировини, який перевищує сукупні норми втрат та відходів, визначені Кодексом, за відповідний календарний (звітний) місяць.
Отже,переробка ферментованої тютюнової сировини (тютюнового листа) для отримання готової тютюнової суміші, яка надалі буде використовуватися Товариством для виробництва тютюнових виробів, є частиною технологічного процесу виробництва таких виробів. Відповідно втрати тавідходи ферментованого тютюнового листа при його переробцівключаються до норми сукупних втрат та відходів ферментованої тютюнової сировини під час її зберігання, транспортування і використання у виробництві тютюнових виробів протягом календарного (звітного) місяця. Такі сукупні втрати та відходи не можуть перевищувати 5 відсотків загального обсягу такої тютюнової сировини, використаної для виробництва тютюнових виробів протягом такого календарного (звітного) місяця.
Щодо переробки ферментованої тютюнової сировини,оформленій у митний режимпереробки на митній території, повідомляємо таке.
Відповідно до частини першої ст.152 Митного кодексу України (далі – Митний кодекс)товари, поміщені в митний режим переробки на митній території, а також продукти їх переробки протягом всього строку перебування в цьому режимі знаходяться під митним контролем.
Митні органи здійснюють контроль за обов’язковим обсягом виходу продуктів переробки, що утворюються в результаті переробки товарів на митній території України. Дані про обов’язковий обсяг виходу продуктів переробки зазначаються в зовнішньоекономічному договорі (контракті) на переробку товарів або в окремому документі, що подається митному органу підприємством для отримання дозволу на переробку товарів на митній території України (частина перша ст. 153 Митного Кодексу).
Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |