Індивідуальна податкова консультація
Державна податкова служба України за результатами розгляду запитунаотримання індивідуальної податкової консультації щодо відображення у податковій декларації з податку на прибуток підприємств витрат на оплату разової відпустки працівникам, звільненим із військової службита, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), в межах компетенції повідомляє.
Як зазначено у зверненні, колективним договором передбачено, що власник або уповноважений ним орган може надати працівникам, звільненим із військової служби за призовом під час мобілізації, в особливий період, військової служби за призовом осіб із числа резервістів в особливий період або військової служби за контрактом під час дії особливого періоду, а також працівникам, звільненим із служби у складі Сил територіальної оборони Збройних Сил України, добровольчого формування територіальної громади разову оплачувану відпустку тривалістю до 30 календарних днів. Така відпустка не підлягає поділу та може бути використана протягом 12 місяців із дня звільнення такого працівника із військової служби. Конкретна тривалість такої відпустки зазначається у відповідному наказі власника або уповноваженого ним органу.
Товариство повідомляє, що відповідно до Закону України «Про відпустки» оплата інших видів відпусток, передбачених колективним договором та угодами, трудовим договором, провадиться з прибутку, що залишається на підприємстві після сплати податків та інших обов'язкових платежів до бюджету або за рахунок коштів фізичної особи, в якій працюють за трудовим договором працівники.
При заповненні рядка 02 Декларації з податку на прибуток підприємств (далі – Декларація) потрібно вказувати фінансовий результат до оподаткування, суму в гривнях з рядка 2290 чи 2295 Звіту про фінансові результати.
Товариство має фінансовий результат до оподаткування: збиток (рядок 2295).
Товариство планує надавати та оплачувати відпустки передбачені колективним договором, але так щоб оплата вищевказаних відпусток не вплинула на сплату податку на прибуток підприємств.
Товариство планує при відображенні фінансового результату до оподаткування у рядку 02 податкової Декларації сума збитку буде зменшена на суму оплачених відпусток, які надані згідно Колективного договору, та до Декларації будуть надані пояснення, у зв’язку з чим рядок 2 Декларації не відповідає рядку 2295 Звіту про фінансові результати.
У зв’язку з викладеною ситуацією Товариство просить надати відповіді на наступні питання:
Щодо питань 1 та 2.
Відповідно до пункту 44.1 статті 44 Кодексу для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єкта оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, інформації пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Відповідно до частини першої та третьої статті 23 Закону України від 15 листопада 1996 року № 504/96-ВР «Про відпустки» (зі змінами та доповненнями) (далі – Закон) витрати, пов'язані з оплатою відпусток, передбачених статтями 6, 7, 8, 13, 14, 15, 16, 181 і 19, 191 Закону, здійснюються за рахунок коштів підприємств, призначених на оплату праці, або за рахунок коштів фізичної особи, в якої працюють за трудовим договором працівники.
Оплата інших видів відпусток, передбачених колективним договором та угодами, трудовим договором, провадиться з прибутку, що залишається на підприємстві після сплати податків та інших обов'язкових платежів до бюджету або за рахунок коштів фізичної особи, в якої працюють за трудовим договором працівники. В установах і організаціях, що утримуються за рахунок бюджетних коштів, оплата цих відпусток провадиться в межах бюджетних асигнувань та інших додаткових джерел.
Згідно з підпунктом 134.1.1 пункту 134.1 статті 134 Кодексу об’єктом оподаткування податком на прибуток підприємств є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які визначені відповідними положеннями Кодексу.
Різниці, що виникають при формуванні резервів (забезпечень) встановлені статтею 139 Кодексу.
Пунктом 139.1 статті 139 Кодексу визначено забезпечення для відшкодування наступних (майбутніх) витрат.
Відповідно до підпункту 139.1.1 пункту 139.1 статті 139 Кодексу фінансовий результат до оподаткування збільшується:
на суму витрат на створення забезпечень (резервів) для відшкодування наступних (майбутніх) витрат (крім забезпечення (резерву) витрат на оплату відпусток працівникам, інших виплат, пов'язаних з оплатою праці, та витрат на сплату єдиного соціального внеску, що нараховується на такі виплати) відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності.
Згідно з підпунктом 139.1.2 пункту 139.1 статті 139 Кодексу фінансовий результат до оподаткування зменшується:
на суму використання створених забезпечень (резервів) витрат (крім забезпечення (резерву) витрат на оплату відпусток працівникам, інших виплат, пов'язаних з оплатою праці, та витрат на сплату єдиного соціального внеску, що нараховується на такі виплати), сформованого відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності;
на суму коригування (зменшення) забезпечень (резервів) для відшкодування наступних (майбутніх) витрат (крім забезпечення (резерву) навідпустки працівникам, інших виплат, пов'язаних з оплатою праці, та витрат на сплату єдиного соціального внеску, що нараховується на такі виплати), на яку збільшився фінансовий результат до оподаткування відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності.
Відповідно до пункту 46.4 статті 46 Кодексу, якщо платник податків вважає, що форма податкової декларації, визначена центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, збільшує або зменшує його податкові зобов'язання, всупереч нормам Кодексу з такого податку чи збору, він має право зазначити цей факт у спеціально відведеному місці в податковій декларації.
У разі необхідності платник податків може подати разом з такою податковою декларацією доповнення до такої декларації, які складені за довільною формою, що вважатиметься невід'ємною частиною податкової декларації. Таке доповнення подається з поясненням мотивів його подання. Платник податків, який подає звітність в електронній формі, подає таке доповнення в електронній формі.
Враховуючи зазначене, Товариство при відображенні фінансового результату до оподаткування при розрахунку податку на прибуток підприємств у рядку 02 Декларації, може відобразити суму від’ємного значення до оподаткування податком на прибуток підприємств, зменшену на суму оплачених разових відпусток працівникам, звільненим із військової служби, без застосування положень підпункту 139.1.1 пункту 139.1 статті 139 Кодексу з наданням пояснень до Декларації, щодо не відповідності рядка 02 Декларації показникам рядка 2295 Звіту про фінансові результати.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 Кодексу).
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |