X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 29.10.2024 р. № 5040/ІПК/99-00-09-04-03 ІПК

 

Індивідуальна податкова консультація

 

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення на отримання індивідуальної податкової консультації Товариства щодо практичного застосування окремих норм законодавства з обігу спирту етилового та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

У своєму зверненні платник податків повідомив, що Товариство є виробником спирту етилового неденатурованого та має відповідну ліцензію з терміном дії з 20.07.2021 по 20.07.2026.

Враховуючи викладене вище та з метою забезпечення виконання вимог Закону України від 18 червня 2024 року № 3817-ІХ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі –                 Закон № 3817), Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних запитань:

1. Який порядок визначення місця встановлення електромагнітних клапанів закритого типу, які за відсутності керуючого сигналу мають закрите положення на кожному витратомірі-лічильнику спирту?

2. Чи має право суб’єкт господарювання, що здійснює виробництво спирту етилового, самостійно визначити місця та кількість встановлених електромагнітних клапанів закритого типу, які за відсутності сигналу мають закрите положення на кожному витратомірі-лічильнику спирту?

3. Чим передбачені технічні та інші вимоги до електромагнітних клапанів закритого типу, які за відсутності керуючого сигналу мають закрите положення на кожному витратомірі-лічильнику спирту?

4. Хто уповноважений на виконання робіт по встановленню та обслуговуванню електромагнітних клапанів?

5. Чи має суб’єкт господарювання, що здійснює виробництво спирту етилового, самостійно розробити порядок функціонування цілодобової системи відеоспостереження та контрольно-пропускної системи на акцизних складах, на території яких виробляється спирт етиловий, біоетанол, та в подальшому затвердити даний порядок у контролюючого органу?

 

 

Щодо питань 1 - 4

 

Відповідно до вимог статті 3 Закону № 3817  фланцеві з’єднання та/або елементи з’єднання витратомірів-лічильників спирту етилового повинні бути обладнані електромагнітними клапанами закритого типу, які за відсутності керуючого сигналу мають закрите положення.

Статтями 6 та 19 Конституції України передбачено, що органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Державна податкова служба України (ДПС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (п. 1 Положення про Державну податкову службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 року № 227 із змінами (далі – Положення № 227)).

Відповідно до підпункту 1 пункту 3 Положення № 227 основними завданнями ДПС є, зокрема, реалізація державної податкової політики, здійснення в межах повноважень, передбачених законом, контролю за надходженням до бюджетів та державних цільових фондів податків, зборів, платежів, державної політики у сфері контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального, а також за наявністю ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону.

З метою обладнання фланцевих з’єднань та елементів з’єднання витратомірів-лічильників спирту етилового електромагнітними клапанами закритого типу, які за відсутності керуючого сигналу мають закрите положення, суб’єкт господарювання самостійно визначає моделі електромагнітних клапанів, їх кількість, тип, вид та марку, розраховує та підбирає їх пропускну здатність, керуючись своїми виробничими потужностями та вимогами статті 3 Закону № 3817.

Суб’єкт господарювання самостійно, з урахуванням  своїх виробничих потужностей, місця їх розташування та інших умов,  визначає спеціалізовану організацію, що здійснює роботи по встановленню та обслуговуванню електромагнітних клапанів.

 

 

Щодо питання 5

 

Частиною другою статті 6 Закону № 3817 встановлено основні вимоги до цілодобової системи відеоспостереження:

1) цілодобова система відеоспостереження - це сукупність обладнання, призначеного для її функціонування, збереження мультимедійної інформації, ведення відповідного архіву відеозаписів, яка повинна забезпечувати можливість архівування відеозапису вибраного проміжку часу на зовнішні носії або за допомогою локальної мережі;

2) кількість встановлених відеокамер має бути достатньою для забезпечення:

фіксації в’їзду/виїзду транспорту на контрольно-пропускних пунктах, а також фіксації державного номерного знака транспортного засобу/номера залізничної цистерни;

фіксації відпуску готової продукції, навантаження/розвантаження сировини.

За рішенням виробника спирту етилового, біоетанолу можливе додаткове встановлення відеокамер у місцях, не передбачених цим пунктом;

3) відеокамери цілодобової системи відеоспостереження повинні:

забезпечувати одночасний запис із декількох ракурсів, щоб уникнути перекриття зображення стороннім об’єктом або відсутності зображення;

забезпечувати чітке зображення відеозапису за будь-яких погодних умов, незалежно від часу доби та освітлення;

бути стаціонарними та захищеними від зовнішніх електромагнітних випромінювачів і грозових розрядів;

бути постійно ввімкненими та автоматично проводити відеозапис, у тому числі за відсутності електроживлення, із збереженням мультимедійної інформації в архіві записів. На кожному кадрі відеозапису зазначаються час і дата запису;

4) забезпечення відеозапису із збереженням даних відеозапису не менше 30 календарних днів та надання доступу (у тому числі віддаленого) посадовим особам податкового органу за місцезнаходженням акцизного складу до мультимедійної інформації (онлайн-трансляції та/або до архіву відеозаписів з можливістю збереження інформації) з цілодобової системи відеоспостереження. Для забезпечення поточного відеозапису та збереження архіву відеозаписів об’єм пам’яті цілодобової системи відеоспостереження має становити не менше 40 терабайтів.

Розпорядник акцизного складу повинен забезпечувати безперешкодний доступ посадових осіб контролюючого органу до цілодобової системи відеоспостереження, контрольно-пропускної системи (електронних ваг та вагового комплексу), витратомірів-лічильників спирту етилового, масових витратомірів, приладів обліку, території, виробничих приміщень, обладнання, будівель та ключових вузлів, на/у яких здійснюються виробництво, зберігання, відпуск спирту етилового, біоетанолу, до транспортних засобів комерційного призначення та документів щодо отримання або реалізації товарів (продукції) та їх обліку (частина четверта статті 6 Закону № 3817).

Згідно із частиною п’ятою статті 6 Закону № 3817 порядок функціонування цілодобової системи відеоспостереження та контрольно-пропускної системи на акцизних складах, на території яких виробляється спирт етиловий, біоетанол, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, та визначає:

1) вимоги до цілодобової системи відеоспостереження та контрольно-пропускної системи;

2) порядок доступу (у тому числі віддаленого) до мультимедійної інформації (онлайн-трансляції та/або архіву відеозаписів з можливістю збереження інформації) з цілодобової системи відеоспостереження та контрольно-пропускної системи посадових осіб податкового органу за місцезнаходженням акцизного складу.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватись виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 Кодексу).

________________________________________________________________________________

Дана індивідуальна податкова консультація діє до зміни/втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію.