X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 01.11.2024 р. № 5104/ІПК/99-00-04-01-04 ІПК

Індивідуальна податкова консультація

 

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення … щодо надання індивідуальної податкової консультації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

Товариство, посилаючись на висновок Великої Палати Верховного Суду у справі № 917/1212/21 від 03.04.2024 року (в якій воно не є стороною по судових справах) вважає, що будівлі, передані до статутного капіталу Товариства,                           100 % акцій якого залишається у власності держави, є державною власністю.

Товариство без надання будь-яких документів, зокрема, що підтверджують право власності на нерухоме майно, просить надати роз’яснення чи відповідають поняттю «об’єктів нежитлової нерухомості державного дитячого санаторно-курортних заклад» або «державного закладу оздоровлення та відпочинку дітей», визначеного у підпункті «ї» підпункту 266.2.2 пункту 266.2 статті 266 Кодексу, об’єкти нежитлової нерухомості дитячого оздоровчого комплексу, передані державою до статутного фонду (капіталу) Товариства, 100% акцій якого залишається у власності держави, з урахуванням того, що такі будівлі використовуються за цільовим призначенням у складі дитячого оздоровчого комплексу, що функціонує як структурний підрозділ Товариства і відповідно до свого положення здійснює діяльність з забезпечення відпочинку, оздоровлення та розвитку дітей.

Порядок нарахування та сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки  (далі – Податок) з об’єктів нежитлової та/або житлової нерухомості врегульовано статтею 266 Кодексу.

Згідно з підпунктом 266.1.1 пункту 266.1 статті 266 Кодексу платниками Податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості.

Разом із цим, згідно з підпунктом «ї» підпункту 266.2.2 пункту 266.2 статті 266 Кодексу визначено, що не є об’єктами оподаткування Податком об’єкти нежитлової нерухомості державних та комунальних дитячих санаторно-курортних закладів та закладів оздоровлення та відпочинку дітей, а також дитячих санаторно-курортних закладів та закладів оздоровлення і відпочинку дітей, які знаходяться на балансі підприємств, установ та організацій, які є неприбутковими і внесені контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Частиною третьою статті 3 Закону України «Про акціонерні товариства» визначено, що державним акціонерним товариством є акціонерне товариство,                  100 відсотків акцій у статутному капіталі якого перебуває у державній власності.

Пунктом 5 Загального положення про санаторно-курортний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2001 року № 805, визначено, що санаторно-курортний заклад є юридичною особою з моменту його державної реєстрації, має самостійний баланс, рахунки в установах банків (реєстраційні рахунки в органах Державного казначейства), круглу печатку із своєю назвою, бланки з емблемою, інші реквізити.

Згідно з пунктом 81 Типового положення про дитячий заклад оздоровлення та відпочинку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України                                       від 28.04.2009 року № 422,  дитячі заклади незалежно від форми власності, що діють як юридичні особи або не мають статусу юридичної особи і перебувають у складі підприємств, установ та організацій як їх філіали чи структурні підрозділи, обов’язково включаються до складу мережі дитячих закладів. Майнові об’єкти оздоровлення та відпочинку дітей вносяться до Державного реєстру майнових об’єктів оздоровлення та відпочинку дітей.

Порядок ведення Державного реєстру майнових об’єктів оздоровлення та відпочинку дітей затверджений постановою Кабінету Міністрів України                            від 26.06.2019 року № 580.

Оскільки у зверненні йдеться про дитячий оздоровчий комплекс, що знаходиться на балансі Товариства і функціонує, як його структурний підрозділ, то такий комплекс не є юридичною особою, та, відповідно, не вважається санаторно-курортним закладом.

Для права застосування підпункту «ї» підпункту 266.2.2 пункту 266.2                       статті 266 Кодексу Товариство, на балансі якого знаходиться дитячий заклад оздоровлення та відпочинку, має бути неприбутковим та внесеним контролюючим органом до Реєстру неприбуткових установ та організацій.

Порядок ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій затверджений постановою Кабінету Міністрів України  від 13.07.2016 року № 440.

При цьому зазначаємо, що в Реєстрі неприбуткових установ та організацій  станом на дату надання консультації відсутня інформація щодо включення Товариства до зазначеного Реєстру.

Враховуючи вищевикладене, на об’єкти нежитлової нерухомості дитячого оздоровчого комплексу, передані державою до статутного фонду  (капіталу) Товариства, не поширюється підпункт «ї» підпункту 266.2.2 пункту 266.2 статті 266 Кодексу.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

 

Дана індивідуальна податкова консультація діє до зміни/втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію.