Індивідуальна податкова консультація
Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення платника податків щодо надання індивідуальної податкової консультації з питань подання повідомлення про участь у міжнародній групі компаній (далі - Повідомлення) та, керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.
У своєму зверненні платник податків зазначає, що ним було подано Повідомлення за звітний період 2023 року, який зареєстровано.
Однак у квитанції № 2 зазначено про виявлені помилки заповнення графи 22.2 Повідомлення, а саме «повинна використовуватися тільки латиниця».
З метою формулювання чіткого розуміння обсягу податкових обов’язків, що виникають у зв’язку з вказаною ситуацією, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з таких питань:
Щодо питань 1, 3.
Згідно із підпунктом 14.1.1133 пункту 14.1 статті 14 розділу I Кодексу міжнародна група компаній (далі – МГК) – це дві або більше юридичні особи або утворення без статусу юридичної особи, які є податковими резидентами різних юрисдикцій (держав, територій) (зокрема якщо хоча б одна з таких осіб є податковим резидентом однієї іноземної юрисдикції (держави, території), який провадить господарську діяльність через постійне представництво в іншій юрисдикції (державі, території) та пов’язані між собою за критеріями володіння або контролю таким чином, що згідно з міжнародними стандартами фінансової звітності або іншими міжнародно визнаними стандартами фінансової звітності обов’язковою є підготовка консолідованої фінансової звітності або підготовка консолідованої фінансової звітності була б обов’язковою у разі, якщо б акції (корпоративні права) одного з таких учасників МГК перебували в обігу на національному та/або іноземному організованому фондовому ринку (фондовій біржі).
Згідно із підпунктом 14.1.2542 пункту 14.1 статті 14 розділу I Кодексу учасник МГК (для цілей статті 39 цього Кодексу):
а) будь-яка окрема господарська одиниця МГК (зокрема українська чи іноземна юридична особа або утворення без статусу юридичної особи), яку включено до консолідованої фінансової звітності такої МГК для цілей такої звітності або яка обов’язково мала бути включена до консолідованої фінансової звітності у разі, якщо б акції (корпоративні права) такої окремої господарської одиниці МГК перебували в обігу на національному та/або іноземному організованому фондовому ринку (фондовій біржі);
б) будь-яка така господарська одиниця МГК, яку виключено з консолідованої фінансової звітності такої МГК відповідно до критеріїв, визначених для цілей складання зазначеної звітності (щодо володіння чи контролю між юридичними особами або утворенням без статусу юридичної особи, матеріальності такої господарської одиниці для МГК тощо);
в) будь-яке постійне представництво будь-якої господарської одиниці МГК, зазначеної у підпунктах «а» і «б» підпункту 14.1.2542, за умови що така господарська одиниця складає окрему фінансову звітність щодо такого постійного представництва для фінансових, регуляторних чи податкових цілей або для цілей внутрішнього управлінського контролю.
Відповідно до абзацу другого підпункту 39.4.2 пункту 39.4 статті 39 розділу I Кодексу платники податків, які є учасниками відповідної МГК та у звітному році здійснювали контрольовані операції (далі – КО), зобов’язані подавати до 1 жовтня року, що настає за звітним, Повідомлення.
Форма Повідомлення та Порядок його складання затверджені наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2020 № 839, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 04 березня 2021 року за № 278/35900 (із змінами і доповненнями) (далі – Порядок № 839).
Відповідно до пункту 25 розділу ІІ Порядку № 839 графа 22 дозволяє зазначати інформацію щодо адреси материнської компанії МГК у текстовому форматі українською мовою у довільній формі. Цю графу слід заповнювати лише у разі, якщо дані про адресу материнської компанії МГК неможливо представити у фіксованій формі. Всі доступні дані про адресу материнської компанії МГК мають бути представлені в кілька рядків. Символи пробілу, косої риски або повернення каретки використовуються як роздільник між частинами адреси. Графа 22.2 призначена для заповнення інформації, зазначеної у графі 22.1 у перекладі на англійську мову.
Отже, відповідно до Порядку № 839 у платника податків відсутній обов’язок щодо зазначення інформації про адреси материнської компанії МГК у графі 22 Повідомлення.
Пункт 25 розділу ІІ Порядку № 839 визначає допустимі роздільники між частинами адреси, які можуть використовуватися при заповнені графи 22 Повідомлення. При цьому використання роздільника між частинами адреси, який не визначений у пункті 25 розділу ІІ Порядку № 839, не впливає на правильність ідентифікації держави або території, резидентом якої є один або декілька учасників МГК, та/або на правильність ідентифікації кожного з учасників відповідної МГК, та/або на правильність ідентифікації юрисдикції подання звіту в розрізі країн МГК.
Згідно з пунктом 11 розділу І Порядку № 839 у разі якщо платник податків виявив, що у раніше поданому Повідомленні інформація надана не в повному обсязі або Повідомлення містить помилки чи недоліки, такий платник податків має право подати:
нове Повідомлення (Повідомлення з позначкою «звітне нове») до граничного строку подання Повідомлення за такий самий звітний період;
уточнююче Повідомлення (Повідомлення з позначкою «уточнюючий») після граничного строку подання Повідомлення за такий самий звітний період.
Відповідно до пункту 120.5. статті 120 розділу I Кодексу надання недостовірної інформації, зокрема в Повідомленні тягне за собою накладення штрафу (штрафів) у розмірі:
50 розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року, – у разі надання недостовірної інформації в Повідомленні.
Сплата таких штрафів не звільняє платника податків від обов’язку подання уточнюючого Повідомлення.
Штраф, передбачений пунктом 120.5. статті 120 розділу I Кодексу, не застосовується, якщо платник податків подав Повідомлення з помилками, які не вплинули на правильність ідентифікації держави або території, резидентом якої є один або декілька учасників МГК, та/або на правильність ідентифікації кожного з учасників відповідної МГК, та/або на правильність ідентифікації юрисдикції подання звіту в розрізі країн МГК, і такий платник виправив помилки шляхом подання уточнюючого Повідомлення самостійно та/або звіту у розрізі МГК самостійно або не пізніше 30 календарних днів з дня одержання повідомлення контролюючого органу про виявлені помилки у звіті у розрізі МГК.
Щодо питання 2.
Відповідно до другого абзацу пункту 9 розділу ІІ Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 03 серпня 2017 року за № 959/30827 (із змінами і доповненнями), друга квитанція є підтвердженням про прийняття (реєстрацію) або повідомленням про неприйняття в контролюючому органі електронного документа. В другій квитанції зазначаються реквізити прийнятого (зареєстрованого) або неприйнятого (із зазначенням причини) електронного документа, результати обробки в контролюючому органі (дата та час прийняття (реєстрації) або неприйняття, реєстраційний номер, дані про автора та підписувача (підписувачів) електронного документа та автора квитанції).
Отже, враховуючи дані квитанції № 2, Повідомлення, подане платником податків є прийнятим і зареєстрованим.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |