Індивідуальна податкова консультація
Державна податкова служба України розглянула звернення платника податків, надісланого через Електронний кабінет платника податків про надання індивідуальної податкової консультації з питань подання звіту про контрольовані операції за 2023 звітний рік та, керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.
Враховуючи викладене вище, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань:
Щодо питань 1,2,3.
Відповідно до підпункту 39.4.2 пункту 39.4 статті 39 розділу І Кодексу платники податків, які у звітному році здійснювали контрольовані операції, зобов’язані подавати до 1 жовтня року, що настає за звітним, звіт про контрольовані операції.
Форма звіту про контрольовані операції та порядок його складання затверджені наказом Міністерства фінансів України від 18.01.2016 № 8, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 04.02.2016 за № 187/28317 (із змінами, далі – Порядок № 8).
Відповідно до пункту 11 розділу IV Порядку № 8 у графі 6 Додатку «Відомості про особу, що здійснює контрольовані операції» (далі – Додаток) до звіту про контрольовані операції зазначається код послуги відповідно до Класифікації зовнішньоекономічних послуг (КЗЕП), затвердженої наказом Державної служби статистики України від 27.02.2013 № 69 (із змінами), у разі здійснення зовнішньої торгівлі послугами. В іншому разі у графі проставляється «0». Якщо код типу предмета операції, зазначений у графі 3, дорівнює 204, 205, 206 або 207, у графі 7 в обов’язковому порядку зазначається КЗЕП. Заповнення графи 6 Додатку до звіту про контрольовані операції здійснено платником податків відповідно до вимог, визначених Порядком № 8.
Враховуючи інформацію, яка надана платником податків у зверненні щодо заповнення графи 6 Додатку до звіту про контрольовані операції, ДПС вживаються відповідні заходи.
Відповідно до пункту 15 розділу IV Порядку № 8 у графі 11 Додатку до звіту про контрольовані операції зазначається код умови постачання товару при здійсненні зовнішньоекономічних операцій відповідно до правил «Інкотермс». У разі проведення господарських операцій, які не передбачають здійснення постачання товарів відповідно до правил «Інкотермс», графа 11 Додатку до звіту про контрольовані операції має бути не заповненою.
Таким чином, оскільки в правилах Інкотермс відсутня умова постачання з кодом «0» згідно з алгоритмом приймання звіту про контрольовані операції на рівні другої квитанції формується помилка.
Згідно з другим абзацом пункту 9 розділу ІІ Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерством фінансів України від 06.06.2017 № 557, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 03.08.2017 за № 959/30827 (із змінами), друга квитанція є підтвердженням про прийняття (реєстрацію) або повідомленням про неприйняття в контролюючому органі електронного документа. В другій квитанції зазначаються реквізити прийнятого (зареєстрованого) або неприйнятого (із зазначенням причини) електронного документа, результати обробки в контролюючому органі (дата та час прийняття (реєстрації) або неприйняття, реєстраційний номер, дані про автора та підписувача (підписувачів) електронного документа та автора квитанції).
Враховуючи дані другої квитанції, звіт про контрольовані операції за 2023 звітний рік, поданий платником податків 23.09.2024 є прийнятим і зареєстрованим за № 9387239430.
Звертаємо увагу, що відповідальність за не дотримання вимог законодавства щодо подання звітності з трансфертного ціноутворення визначена у статті 120 Кодексу. Так, відповідно до підпунктів 120.3, 120.4, 120.6 статті 120 Кодексу на теперішній час передбачено застосування штрафних (фінансових) санкцій за неподання та/або несвоєчасне подання звіту про контрольовані операції та/або не включення до поданого звіту про контрольовані операції інформації про всі здійснені протягом звітного періоду контрольовані операції.
Отже, враховуючи зазначене, застосування штрафних (фінансових) санкцій у разі самостійного виправлення платником податків методологічних помилок, допущених при складанні звіту про контрольовані операції, які не призвели до недекларування або несвоєчасного декларування контрольованих операцій у раніше поданому звіті про контрольовані операції Кодексом не передбачено.
Разом з цим, відповідно до пункту 2 розділу І Порядку № 8, у разі якщо платником податку (з урахуванням інформації, наведеної в другій квитанції) виявлено, що у раніше поданому звіті про контрольовані операції інформація надана не в повному обсязі, містить помилки або недоліки, такий платник податків має право подати:
новий звіт про контрольовані операції (з позначкою «звітний новий») до граничного строку подання звіту про контрольовані операції за такий самий звітний період;
уточнюючий звіт про контрольовані операції (з позначкою «уточнюючий») після граничного строку подання звіту про контрольовані операції за такий самий звітний період.
Новий та уточнюючий звіти про контрольовані операції повинні містити повну інформацію про контрольовані операції за звітний рік, як передбачено при складанні основного звіту про контрольовані операції (з позначкою «звітний»).
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 розділу II Кодексу).
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |