X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 11.11.2024 р. № 5200/ІПК/99-00-24-03-03 ІПК

Індивідуальна податкова консультація

 

Державна податкова служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), розглянула звернення щодо подання податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (далі – Розрахунок), та в межах компетенції повідомляє.

Платник податків у своєму зверненні повідомив, що у 2017 році у ході оптимізації роботи структурних підрозділів (реорганізації) Державного підприємства «      » було прийнято рішення про припинення діяльності Відокремленого підрозділу «          » Державного підприємства «         ») (далі – ВП «       »). Працівників ВП «        » було переведено до апарату управління ДП «        » та відокремленого підрозділу «         » ДП «          ».

З 2019 року       є правонаступником Державного підприємства «      » (далі – ДП «       ») разом з відокремленими підрозділами: «Товариство є правонаступником майна, усіх прав та обов’язків ДП «             ».

У лютому 2022 року на електронну пошту посадової особи
          надійшов лист від співробітника                       про те, що в особистому кабінеті на вебсайті Пенсійного фонду України відсутня інформація про страхові внески у 2016 – 2017 роках та, відповідно, не нараховано страховий стаж за цей період.

В ході аналізу вищевказаної проблеми було встановлено її причину: у Розрахунках за періоди І квартал 2016 року – ІІІ квартал 2017 року, поданих ВП «       » до контролюючого органу за основним місцем обліку – ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДПС у м. Києві, було неправильно вказано РНОКПП                   замість правильного «                      ».

У зв’язку з цим               як правонаступником майна усіх прав та обов’язків ДП «                           було прийнято рішення подати уточнюючий Розрахунок до звітного Розрахунку, що був свого часу поданий ВП «                         » до контролюючого органу за основним місцем обліку – ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДПС у м. Києві.

Платник податку просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань:

1. Яким чином           може виконати свій обов’язок як податкового агента та правонаступника ВП                        – подати уточнюючий Розрахунок за періоди І квартал 2016 року – ІІІ квартал 2017 року, вказавши, зокрема:

1.1. інформацію, яку необхідно зазначити у рядках 03, 031, 032, 033, 034 та 05 уточнюючого Розрахунку;

1.2 інформацію, яку необхідно зазначити у рядках 03, 031, 033 Додатку 1 «Відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам» до уточнюючого Розрахунку;

1.3. інформацію, яку необхідно зазначити у рядках 03, 031, 032 Додатку 4ДФ «Відомості про суми нараховано доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору» до уточнюючого Розрахунку;

1.4. інформацію, яку необхідно зазначити у додатку 5 «Відомості про трудові відносини осіб та період проходження військової служби»;

1.5. іншу необхідну інформацію;

1.6. форму подання (електронна чи паперова).

2. Якщо суттю відповіді на питання №1 буде «неможливість подання
                уточнюючого Розрахунку за періоди І квартал 2016 року –
ІІІ квартал 2017 року, то яким чином фізичній особі                            реалізувати своє право на достовірне відображення даних у базах Пенсійного фонду України інформації про його страховий стаж та страхові внески за період І квартал 2016 року – ІІІ квартал 2017 року?

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), умови та порядок нарахування і сплати, повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, визначає Закон України від 08 липня
2010 року № 2464-
VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464).

Відповідно до частини другої ст. 6 Закону № 2464 платник єдиного внеску зобов’язаний подавати звітність, у тому числі про основне місце роботи працівника, про нарахування єдиного внеску в розмірах, визначених відповідно до Закону № 2464, у складі звітності з податку на доходи фізичних осіб (єдиного податку) до податкового органу за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки та порядку, встановлені Кодексом. Форма, за якою подається звітність про нарахування єдиного внеску у складі звітності з податку на доходи фізичних осіб (єдиного податку), встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, за погодженням з Пенсійним фондом України та фондами загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Форма Розрахунку та Порядок заповнення та подання податковими агентами Розрахунку затверджено наказом Міністерства фінансів України
від 13.01.2015 № 4 (далі – Порядок).

Відповідно до п. 3 розділу ІІ Порядку податковий Розрахунок подається платником в один із таких способів:

засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги»;

на паперовому носії разом з електронною формою на електронному носії інформації;

надсилається поштою з повідомленням та описом про вкладення, за умови, якщо кількість рядків у додатках до податкового Розрахунку не перевищує п’яти;

на паперовому носії, якщо кількість рядків у додатках до податкового Розрахунку не перевищує п’яти.

Відповідно до п.п. 5 п. 9 розділу V Порядку у разі виявлення платником єдиного внеску або його правонаступником в Д1, Д2 або Д3 до Розрахунку помилки лише в реквізитах, що стосуються застрахованої особи та не стосуються сум нарахованого єдиного внеску, у відповідному додатку з типом «Звітний новий» або «Уточнюючий» проводиться коригування лише за рядками, які уточняються на підставі інформації з попередньо поданого Розрахунку з типом «Звітний» або «Звітний новий» у порядку, визначеному абзацом п’ятим п. 6 розділу V Порядку.

Водночас абзацом п’ятим п. 6 розділу V Порядку встановлено, що для заміни одного помилкового рядка іншим потрібно виключити помилкову інформацію відповідно до абзацу другого цього пункту та ввести правильну інформацію відповідно до абзацу третього цього пункту, тобто повністю заповнити два рядки, один з яких виключає попередньо внесену інформацію, а другий вносить правильну інформацію. У такому разі в першому рядку відповідної графи указується «1» – рядок на виключення, а в другому – «0» – рядок на введення.

При цьому слід заначити, що для забезпечення ведення обліку платників і застрахованих осіб у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування та їх ідентифікації, накопичення, зберігання та автоматизованої обробки інформації про сплату платниками єдиного внеску та про набуття застрахованими особами права на отримання страхових виплат за окремими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування, нарахування та обліку виплат за окремими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування створено Державний реєстр загальнообов'язкового державного соціального страхування (далі – Державний реєстр) (частина перша ст. 16 розділу V Закону № 2464).

Державний реєстр складається з реєстру страхувальників і реєстру застрахованих осіб (частина друга ст. 16 розділу V Закону № 2464).

Реєстр страхувальників – це автоматизований банк відомостей, створений для ведення обліку платників єдиного внеску – страхувальників (ст. 19 Закону № 2464).

Страхувальники – це роботодавці та інші особи, які відповідно до Закону № 2464 зобов'язані сплачувати єдиний внесок (п. 10 частини першої ст. 1 Закону № 2464).

Слід зазначити, що Пенсійний фонд України (далі – ПФУ) відповідно до покладених на нього завдань формує та веде реєстр застрахованих осіб Державного реєстру, здійснює заходи щодо надання інформації з Державного реєстру відповідно до Закону № 2464 (п. 1 частини першої ст. 121 Закону
№ 2464).

Разом з цим відповідно до ст. 141 Закону № 2464 Пенсійний фонд України та його територіальні органи зобов’язані забезпечувати своєчасне внесення відомостей до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування (далі – Державний реєстр), а також здійснювати контроль за достовірністю відомостей, поданих до Державного реєстру.

Реєстр застрахованих осіб – це автоматизований банк відомостей, створений для ведення єдиного обліку фізичних осіб, які підлягають загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню відповідно до закону (частина перша ст. 20 Закону № 2464).

Застрахована особа – це фізична особа, яка відповідно до законодавства підлягає загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню і сплачує (сплачувала) та/або за яку сплачується чи сплачувався у встановленому законом порядку єдиний внесок (п. 3 частини першої ст. 1 Закону № 2464).

Пунктом 3 частини першої ст. 121 Закону № 2464 визначено, що Пенсійний фонд України здійснює контроль, у тому числі спільно з податковими органами, за достовірністю відомостей про осіб, які підлягають загальнообов'язковому державному соціальному страхуванню.

Враховуючи зазначене, відповідно до законодавства роз’яснення, що стосуються питань ведення реєстру застрахованих осіб, включаючи питання заповнення додатків до Розрахунку у зв’язку з виправленням помилки реєстраційних даних застрахованих осіб, допущеною ліквідованим страхувальником, що містять персоніфіковані відомості, належить до компетенції Пенсійного фонду України.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).

________________________________________________________________________________________________________________________Дана індивідуальна податкова консультація діє до зміни/втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію.