X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 12.11.2024 р. № 5233/ІПК/99-00-09-04-03 ІПК

Індивідуальна податкова консультація

 

 

Державна податкова служба України за результатами розгляду              звернення Товариства щодо практичного застосування окремих норм законодавства стосовно ферментації тютюнової сировини, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

Товариство зазначає, що здійснює переробку тютюнової сировини кінцевим продуктом якої є ферментована тютюнова сировина, що пройшла декілька етапів трансформації.

Товариство повідомляє, що до прийняття Закону України                               від 18 червня 2024 року № 3817-IX «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 3817) виконувало свою господарську діяльність згідно Закону України від 19 грудня 1995 року                   № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального»                   (далі – Закон № 481) норми якого не передбачали, що переробка і ферментація тютюнової сировини, потребують ліцензування. Разом з тим органом Держстандартметрології була проведена атестація виробництва за результатами якої Товариство отримало відповідний атестат.

Товариство запитує, чи має воно право продовжувати свою господарську діяльність – ферментацію тютюнової сировини до 01 січня 2025 року без наявності ліцензії на право ферментації тютюнової сировини, не порушуючи законодавства України?

 

До зазначеного питання

З 27 липня 2024 року набрав чинності Закон № 3817, крім окремих              його норм.

Частиною другою статті 41 розділу VІІ Закону № 3817 встановлено           види ліцензій, одним з яких є ліцензія на право ферментації тютюнової сировини.

Відповідно до пункту 1 розділу ХІІ «Прикінцеві положення» Закону № 3817 розділ VІІ «Ліцензування» Закону № 3817 (крім пунктів 22, 23 і 25 частини другої статті 46, статті 49) набирає чинності та вводиться в дію                   з 1 січня 2025 року.

При цьому, пунктом 2 розділу ХІІ «Прикінцеві положення» Закону № 3817 установлено, що Закон № 481 втрачає чинність з 1 січня 2025 року, положення Закону № 481 до дня втрати ним чинності застосовуються в частині, що не суперечить положенням Закону № 3817.

Згідно з частиною тринадцятою статті 2 Закону № 481 виробництво та/або зберігання тютюнової сировини може здійснюватися лише:

суб’єктами господарювання (у тому числі іноземними суб’єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва), які мають ліцензію на право виробництва тютюнових виробів;

тютюново-ферментаційними заводами, які здійснюють реалізацію (передачу) ферментованої тютюнової сировини виробникам тютюнових виробів або на експорт;

суб’єктами господарювання, які займаються вирощуванням тютюну.

Отже, оскільки стаття 41 розділу VІІ «Ліцензування» Закону № 3817 набирає чинності з 1 січня 2025 року, то Товариство до 1 січня 2025 року може здійснювати ферментацію тютюнової сировини без отримання ліцензії на право ферментації тютюнової сировини.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.