X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДФС У М.КИЄВI

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 30.06.2017 р. № 914/ІПК/26-15-12-01-18

Правові основи функціонування системи електронного адміністрування ПДВ регулюються статтею 200-1 Кодексу та регламентуються Порядком електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 569, у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 року № 1177 (далі - Порядок № 569).

Відповідно до пункту 200 .3 статті 200 Кодексу, показник суми поповнення рахунку (далі - СУММАПопРах) є складовою формули, за якою обраховується сума податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН).

СУММАПопРах - загальна сума поповнення з поточного рахунку платника податку рахунка в системі електронного адміністрування податку, в тому числі рахунків у системі електронного адміністрування податку платника -сільськогосподарського підприємства, що обрало спеціальний режим оподаткування відповідно до статті 209 Кодексу, зазначених у підпунктах "а"-"в" пункту 200-1.2 статті 200-1 Кодексу.

Відповідно до пункту 200-1.6 статті 200-1 Кодексу якщо на дату подання податкової звітності з податку сума коштів на рахунку в системі електронного адміністрування податку на додану вартість платника податку перевищує суму, що підлягає перерахуванню до бюджету відповідно до поданої звітності, платник податку має право подати до контролюючого органу у складі такої податкової звітності заяву, відповідно до якої такі кошти підлягають перерахуванню на поточний рахунок такого платника податку, реквізити якого платник зазначає в заяві, у сумі залишку коштів, що перевищує суму податкового боргу з податку та суму узгоджених податкових зобов'язань з податку.

На суму податку, що відповідно до поданої заяви підлягає перерахуванню на поточний рахунок платника, на момент подання заяви зменшується значення суми податку, визначеної пунктом 200-1.3 статті 200-1 Кодексу, шляхом зменшення на таку суму показника загальної суми поповнення рахунку в системі електронного адміністрування податку з поточного рахунку платника (СУММАПопРах).

Перерахування коштівна поточний рахунок платника може

здійснюватися у разі, якщо таке зменшення загальної суми поповнення електронного рахунка (СУММАПопРах) не призведе до формування від'ємного значення суми податку, визначеної відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 Кодексу (СУММАНакл).

Для відповідного перерахування таких коштів центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію податкової та митної політики, надсилає центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну

політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриті рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, реєстр, в якому зазначаються назва платника, податковий номер та індивідуальний податковий номер платника, сума податку, що підлягає перерахуванню до бюджету/на поточний рахунок та реквізити поточного рахунку платника (у випадку подання заяви платника на повернення коштів на такий рахунок).

На підставі такого реєстру центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, протягом п'яти робочих днів після граничного терміну, встановленого цим Кодексом для самостійної сплати платником сум податкових зобов'язань, здійснює таке перерахування до бюджету/на поточний рахунок платника податку.

Згідно з пунктом 200-1.7 статті 200-1 Кодексу кошти, зараховані на рахунок платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість, є коштами, які використовуються виключно у цілях, визначених пунктом 200-1.5 статті 200-1 Кодексу та погашення податкового боргу з податку на додану вартість.

Крім цього, збільшення суми поповнення рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ за рахунок коштів, які повернуті з бюджету на електронний рахунок, Кодексом не передбачено.

Таким чином, кошти, які були повернуті з державного бюджету на електронний рахунок платника можуть бути використані для погашення податкових зобов’язань з податку на додану вартість у майбутньому.