X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 28.11.2024 р. № 5469/ІПК/99-00-04-03-03 ІПК

Індивідуальна податкова консультація

 

Державна податкова служба України на звернення Товариства про надання індивідуальної податкової консультації щодо складання протоколу про адміністративне правопорушення за несвоєчасне подання податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію щодо питань:

  1. Чи складається працівниками податкової служби протокол про адміністративне правопорушення віповідно до ст. 1631 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КупАП)?
  2. Чи застосовується адміністративна відповідальність до посадових осіб Товариства при встановленні факту несвоєчасного подання податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи за 2024 рік?

 

Щодо першого та другого питань

Відповідно до частини другої ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами Податкового кодексу України (далі – Кодекс)
(п. 1.1 ст. 1 розділу І Кодексу).

Відповідно до пп. 20.1.41 п. 20.1 ст. 20 Кодексу, контролюючі органи визначені пп. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 Кодексу, мають право складати стосовно платників податків - фізичних осіб та посадових осіб платників податків - юридичних осіб протоколи про адміністративні правопорушення та виносити постанови у справах про адміністративні правопорушення у порядку, встановленому законом.

Відповідно до ст. 1631 КУпАП відсутність податкового обліку, порушення керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій встановленого законом порядку ведення податкового обліку, у тому числі неподання або несвоєчасне подання аудиторських висновків, подання яких передбачено законами України, -

тягне за собою накладення штрафу у розмірі від п'яти до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі від десяти до п'ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Дії, передбачені частинами першою і другою ст. 1631 КУпАП, не вважаються порушенням платником податків встановленого порядку ведення податкового обліку, якщо платник податків досяг податкового компромісу відповідно до підрозділу 92 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу.

Статтею 255 КУпАП визначено, що у випадку виявлення порушень, передбачених, зокрема, ст. 1631 КУпАП право складати протокол про адміністративне правопорушення надано центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, та його територіальним органам.

Отже, з урахуванням вищезазначених норм законодавства, протоколи про адміністративны правопорушення, зокрема, зазначені в ст. 1631 КУпАП, мають право складати уповноважені на те посадові особи органів ДПС.

Щодо несвоєчасного подання податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи повідомляємо, що за неподання або несвоєчасне подання податкової звітності або невиконання вимог щодо внесення змін до податкової звітності платники податків або інші особи, що зобов'язані нараховувати та сплачувати податки і збори, притягуються до відповідальності, встановленої ст. 120 Кодексу.

Відповідно до п. 120.1 ст. 120 Кодекс неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до п. 49.2 ст. 49 Кодексу) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, платежі, контроль за сплатою яких покладено на контролюючі органи, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов'язок подання якої до контролюючих органів передбачено цим Кодексом, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 340 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Таким чином, у разі порушення посадовими особами платника податку порядку ведення податкового обліку або в разі неподання / несвоєчасного подання аудиторського висновку, контролюючий орган застосовує адміністративну відповідальність, передбачену ст. 1631 КУпАП. Зазначена відповідальність не охоплює випадки неподання / несвоєчасного подання податкових декларацій, у тому числі платниками єдиного податку четвертої групи.

Разом з тим, кожен конкретний випадок має розглядатись з урахуванням всіх суттєвих обставин та первинних документів.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).