X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 02.12.2024 р. № 5520/ІПК/99-00-21-03-02 ІПК

Індивідуальна податкова консультація

 

Державна податкова служба України розглянула звернення                                                   щодо податкових наслідків з ПДВ в описаній у зверненні ситуації та, керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі – ПКУ), повідомляє.

Як зазначено у зверненні, Товариством опрацьовуються окремі питання, пов’язані із постачанням (передплатою) та доставкою медіа (у тому числі друкованих).

З огляду на викладене, Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію:

1) і 2) щодо можливості застосування режиму звільнення від оподаткування ПДВ, встановленого підпунктом 197.1.25 пункту 197.1            статті 197 розділу V ПКУ, до операцій з постачання (передплати) та доставки медіа (у тому числі друкованих).

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами ПКУ (пункт 1.1 статті 1 розділу І ПКУ).

Відповідно до пунктів 5.1 − 5.3 статті 5 розділу I ПКУ поняття, правила та положення, установлені ПКУ та законами з питань митної справи, застосовуються виключно для регулювання відносин, передбачених статтею 1 розділу I ПКУ. У разі якщо поняття, терміни, правила та положення інших актів суперечать поняттям, термінам, правилам та положенням ПКУ, для регулювання відносин оподаткування застосовуються поняття, терміни, правила та положення ПКУ. Інші терміни, що застосовуються у ПКУ і не визначаються ним, використовуються у значенні, встановленому іншими законами.

Правові засади діяльності в Україні суб'єктів у сфері медіа, а також засади державного управління, регулювання та нагляду (контролю) у цій сфері визначено Законом України від 13 грудня 2022 року № 2849-IX «Про медіа» із змінами і доповненнями (далі – Закон № 2849).

Медіа (засіб масової інформації) – засіб поширення масової інформації у будь-якій формі, який періодично чи регулярно виходить у світ під редакційним контролем та постійною назвою як індивідуалізуючою ознакою (пункт 30 частини першої статті 1 Закону № 2849).

Друковане медіа – медіа, що здійснює поширення інформації у текстовій чи візуальній формі на друкованих носіях, однотипно оформлене, виходить у світ через певні проміжки часу упродовж року – у міру настання відповідного періоду або накопичення матеріалу (пункт 9 частини першої статті 1 Закону № 2849).

Для цілей Закону № 2849 суб'єктом у сфері друкованих медіа вважається особа, що здійснює редакційний контроль щодо створення або добору, організації та поширення масової інформації у формі друкованого медіа (частина перша статті 15 Закону № 2849).

Не належать до друкованих медіа офіційні друковані видання, що видаються з метою забезпечення доступу до публічної інформації (частина третя статті 15 Закону № 2849).

Періодичне видання – це серійне видання, що виходить через визначені проміжки часу з постійним для кожного року числом номерів (випусків), без повторів у змісті, однотипно оформленими, нумерованими і/або датованими випусками, під одним і тим самим заголовком (розділ 2 Інструкції з обліку документів, що знаходяться в бібліотечних фондах, затвердженої наказом Міністерства культури і туризму України від 03.04.2007 № 22, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 23.05.2007 за № 530/13797, та розділ 2 Інструкції про порядок використання і застосування типових форм первинного обліку науково-інформаційної діяльності, затвердженої наказом Державного комітету статистики України та Міністерства України у справах науки і технологій від 07.08.1998 № 272/219, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 05.11.1998 за № 712/3152).

Періодичні друковані видання – це газети, журнали, альманахи, бюлетені, збірники, календарі, дайджести, які виходять під постійною назвою з періодичністю один і більше номерів (випусків) протягом року на підставі свідоцтва про державну реєстрацію (визначення основних термінів у                   Правилах розповсюдження періодичних друкованих видань, затверджених наказом Державного комітету зв'язку України, Міністерства інформації України, Міністерства транспорту України від 10.12.1998 № 169/81/492, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 25.12.1998 за № 820/3260              (далі – Правила № 169)).

Доставка періодичних друкованих видань – виробничі операції з доставки на всіх її етапах – від редакції до передплатника (визначення основних термінів у Правилах № 169).

Розповсюдження періодичних друкованих видань – оформлення передплати, замовлення тиражів уроздріб, експедирування, перевезення, оброблення, доставлення та вручення видань передплатнику, продаж видань у роздріб (визначення основних термінів у Правилах № 169).

Правові основи оподаткування ПДВ встановлено розділом V та                 підрозділом 2 розділу XX ПКУ.

Згідно з підпунктами «а» і «б» пункту 185.1 статті 185 розділу V ПКУ об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких відповідно до статті 186 розділу V ПКУ розташоване на митній території України.

Відповідно до підпункту 197.1.25 пункту 197.1 статті 197 розділу V ПКУ звільняються від оподаткування ПДВ операції з постачання (передплати) та доставки періодичних видань друкованих засобів масової інформації (крім видань еротичного характеру) вітчизняного виробництва, підготовлення (літературне, наукове і технічне редагування, коригування, дизайн та верстка), виготовлення (друк на папері чи запис на електронному носієві), розповсюдження книжок, у тому числі електронного контенту (крім видань еротичного характеру) та дитячих книжкових видань, вітчизняного виробництва, учнівських зошитів, підручників та навчальних посібників, словників українсько-іноземної або іноземно-української мови вітчизняного виробництва на митній території України.

Враховуючи викладене, та виходячи із аналізу норм ПКУ та інших нормативно-правових актів, зазначених вище, опису питання і фактичних обставин, наявних у зверненні, ДПС повідомляє.

Якщо поняття «друковане медіа» за своєю фактичною сутністю відповідає поняттю «періодичне видання друкованого засобу масової інформації», то операції з постачання (передплати) та доставки друкованого медіа (крім видань еротичного характеру) підлягатимуть звільненню від оподаткування ПДВ згідно з підпунктом 197.1.25 пункту 197.1 статті 197 розділу V ПКУ.

Водночас, на операції з постачання (передплати) та доставки недрукованих медіа режим звільнення від оподаткування ПДВ, встановлений підпунктом 197.1.25 пункту 197.1 статті 197 розділу V ПКУ, не поширюється.

Додатково ДПС інформує, що з метою уникнення неоднозначного трактування норм чинного законодавства у частині відповідності поняття «друковане медіа» поняттю «періодичне видання друкованого засобу масової інформації» за відповідним роз’ясненням доцільно звернутися до Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення як до колегіального державного органу, що здійснює державне регулювання, нагляд та контроль у сфері медіа.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 глави 3 розділу ІІ ПКУ).