X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДПС У ВІННИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 05.12.2024 р. № 5546/ІПК/02-32-04-02-12

Індивідуальна податкова консультація

 

Головне управління ДПС у Вінницькій області за результатами розгляду звернення Садово-городнього масиву щодо справляння плати за землю (далі – Плата), керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), у межах компетенції повідомляє.

Садово-городній масив повідомив, що землю загального користування в розмірі 14,5 гектарів не може приватизувати, оскільки вона належить територіальній громаді (далі − Ділянка).

Садово-городній масив, посилаючись на норми чинного законодавства, просить надати роз’яснення щодо податкового обов’язку зі справляння Плати за Ділянку.

Кодексом передбачено реалізацію принципу платності (ст. 206 Земельного кодексу України (далі – Земельний кодекс)) користування землею у двох формах: земельного податку, який сплачується власниками земельних ділянок і постійними користувачами земельних ділянок, та орендної плати, яка справляється на умовах договору оренди за надані у строкове користування земельні ділянки державної і комунальної власності (п.п. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14, п. 269.1 ст. 269, п. 288.1 ст. 288 Кодексу).

Підстави для нарахування Плати визначено нормами ст. ст. 286 та 288 Кодексу.

Право власності, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав (ст. 125 Земельного кодексу).

Власники землі та землекористувачі сплачують Плату з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою (п. 287.1 ст. 287 Кодексу).

Водночас частиною четвертою ст. 35 Земельного кодексу визначено, що землі загального користування садівницького товариства (земельні ділянки, зайняті захисними смугами, дорогами, проїздами, будівлями і спорудами загального користування) безоплатно передаються йому у власність за заявою вищого органу управління товариства до відповідного органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування на підставі документації із землеустрою, за якою здійснювалося формування земельних ділянок або технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).

У зверненні не повідомлено, на підставі яких документів, у тому числі із землеустрою, був створений Садово-городній масив та сформована Ділянка.

Приватизація земельної ділянки громадянином – членом садівницького товариства здійснюється без згоди на те інших членів цього товариства (частина п’ята ст. 35 Земельного кодексу).

Якщо земельні ділянки приватизовані громадянами – членами Садово-городнього масиву, які отримали документи, що засвідчують відповідні права на земельні ділянки, сформовані відповідно до Земельного кодексу, то такі громадяни самостійно сплачують земельний податок.

Отже, за наявності однієї з підстав, визначених п. 286.1 ст. 286 Кодексу, зокрема за наявності даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно або даних інших правовстановлюючих документів, якими посвідчується право власності або право користування земельною ділянкою, у Садово-городнього масиву виникає обов’язок для самостійного обчислення податкових зобов’язань із Плати, у тому числі за земельні ділянки загального користування, які було надано йому для ведення садівництва і щодо яких його члени не оформили правовстановлюючі документи на свої земельні ділянки.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 Кодексу).

 

Ця індивідуальна податкова консультація діє до зміни/втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію