X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 05.12.2024 р. № 5575/ІПК/99-00-24-03-03 ІПК

  Індивідуальна податкова консультація

 

Державна податкова служба України, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), розглянула звернення (…) щодо надання індивідуальної податкової консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, в межах компетенції повідомляє наступне.

У своєму зверненні платник податків повідомляє, що є контролюючою особою іноземної компанії (…) зареєстрованої (…) на території (…) та (…).

Першим звітним періодом (…) у (…) є 29.05.2023 – 31.05.2024.

Враховуючи вищезазначене, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань:

  1. Враховуючи, що фінансовий рік іноземної компанії платника податків починається 29.05.2023 та закінчується 31.05.2024, прошу підтвердити чи спростувати, що платник податків не мав обов’язку подавати ні повний
    (до 31.12.2024), ні скорочений (граничний термін подачі 01.05.2024) Звіти про контрольовані іноземні компанії, та, що Звіти за скороченою формою були подані помилково.

2. Враховуючи, що фінансовий рік іноземної компанії платника податків починається 29.05.2023 та закінчується 31.05.2024, прошу підтвердити чи спростувати, що платник податків, як контролююча особа, зобов’язаний подати Звіт про контрольовані іноземні компанії у звітах за 2024 звітний рік разом
з декларацією про майновий стан і доходи (граничний термін подачі 01.05.2025).

3. Якщо платник податків не мав обов’язку подавати Звіти за скороченою формою, надайте алгоритм дій, яким чином платник податків може скасувати поданий звіт за скороченою формою, аби працівниками Державної податкової служби України його не було враховано і платник податків не мав обов’язку подавати повні Звіти до кінця календарного року, наступного за звітним (податковим) роком (тобто, до 31.12.2024).

4. Чи може платник податків подати інформаційний лист для уточнення про помилкову здачу скороченого Звіту про контрольовані іноземні компанії? Чи даний інформаційний лист буде підставою для звільнення платника податків як контролюючої особи від обов’язку здачі повного Звіту про контрольовані іноземні компанії та уточнення декларації про майновий стан та доходи до кінця календарного року (до 31.12.2024)? Підтвердіть, що в такому разі подані платником податку Звіти за скороченою формою про контрольовані іноземні компанії не будуть враховані працівниками Державної податкової служби України і не тягнуть за собою інших обов’язків для платника податків, як контролера (подача повних Звітів про контрольовані іноземні компанії до 31.12.2024).

Щодо питань першого-четвертого

Контрольованою іноземною компанією визнається будь-яка юридична особа, зареєстрована в іноземній державі або території, яка визнається такою, що знаходиться під контролем фізичної особи – резидента України або юридичної особи – резидента України відповідно до правил, визначених Кодексом (підпункт 392.1.1 пункту 392.1 статті 392 розділу I Кодексу).

Для цілей податкового контролю за оподаткуванням прибутку контрольованої іноземної компанії звітним (податковим) періодом є календарний рік або інший звітний період контрольованої іноземної компанії, що закінчується протягом календарного року (підпункт 39².5.1 пункту 392.5
статті 392 розділу І Кодексу).

Пунктом 392.2 статті 392 розділу I Кодексу визначено особливості оподаткування прибутку контрольованої іноземної компанії. Так, об'єктом оподаткування для податку на доходи фізичних осіб (податку на прибуток підприємств) контролюючої особи є частина скоригованого прибутку контрольованої іноземної компанії, пропорційна частці, якою володіє або яку контролює така фізична (юридична) особа на останній день відповідного звітного періоду, щодо якого розраховується скоригований прибуток контрольованої іноземної компанії, що обчислюється відповідно до правил, визначених статтею 392 Кодексу (підпункт 392.2.2 пункту 392.2 статті 392 Кодексу).

Пунктом 392.5 статті 392 розділу I Кодексу встановлені вимоги щодо складання та подання Звіту про контрольовані іноземні компанії. Зокрема, підпунктом 392.5.2 пункту 392.5 статті 392 розділу I Кодексу передбачено, що контролюючі особи зобов'язані подавати Звіт про контрольовані іноземні компанії до контролюючого органу одночасно з поданням річної декларації про майновий стан і доходи або податкової декларації з податку на прибуток підприємств за відповідний календарний рік засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги».

До Звіту про контрольовані іноземні компанії в обов'язковому порядку додаються завірені належним чином копії фінансової звітності контрольованої іноземної компанії, що підтверджують розмір прибутку контрольованої іноземної компанії за звітний (податковий) рік.

Якщо граничні строки підготовки фінансової звітності у відповідній іноземній юрисдикції спливають пізніше граничних строків подання річної декларації про майновий стан і доходи або податкової декларації з податку на прибуток підприємств, такі копії фінансової звітності контрольованої іноземної компанії подаються разом із річною декларацією про майновий стан і доходи або податковою декларацією з податку на прибуток підприємств за наступний звітний (податковий) період.

Тобто, контролююча особа зобов’язана подати Звіт про контрольовані іноземні компанії до контролюючого органу одночасно з поданням річної декларації про майновий стан і доходи за відповідний календарний рік.

У разі якщо контролююча особа не має можливості забезпечити складання фінансової звітності контрольованої іноземної компанії та/або здійснення розрахунку скоригованого прибутку контрольованої іноземної компанії
до дати граничного строку подання річної
декларації про майновий
стан і доходи
або податкової декларації з податку на прибуток підприємств,
така контролююча особа подає Звіт про контрольовані іноземні компанії за скороченою формою, який містить лише відомості, передбачені
підпунктами «а» – «в» підпункту 392.5.3 пункту 392.5 статті 392 розділу I Кодексу (підпункт 392.5.4 пункту 392.5 статті 392 Кодексу).

У випадку подання Звіту про контрольовані іноземної компанії за скороченою формою контролююча особа зобов’язана подати повний Звіт про контрольовані іноземні компанії до кінця календарного року, наступного за звітним (податковим) роком.

При цьому, якщо відповідно до такого Звіту загальний оподатковуваний дохід, об’єкт оподаткування податком на прибуток підприємств контролюючої особи збільшується, така особа до кінця календарного року, наступного за звітним (податковим) роком, подає уточнюючу річну декларацію про майновий стан і доходи або податкову декларацію з податку на прибуток підприємств.

З огляду на зазначене, та з урахуванням обставин, викладених у Вашому зверненні, якщо звітний рік іноземної компанії розпочинається 29.05.2023 та завершується 31.05.2024, то у такому випадку контролююча особа зобов’язана подати Звіт про контрольовані іноземні компанії за 2024 звітний рік до 01.05.2025 одночасно з поданням копій фінансової звітності контрольованої іноземної компанії та річної декларації про майновий стан і доходи за 2024 рік.

В той же час чиним законодавством не передбачено процедуру визнання Звіту про контрольовані іноземні компанії недійсним. Платник податків має право подати інформаційний лист через Електронний кабінет платника податків або безпосередньо до територіального органу Державної податкової служби України з обґрунтованим поясненням щодо помилкового подання Звіту про контрольовані іноземної компанії.

Згідно з пунктом 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

________________________________________________________________________________________________________________________

Дана індивідуальна податкова консультація діє до зміни/втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію.