X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 11.12.2024 р. № 5655/ІПК/99-00-09-04-03 ІПК

Індивідуальна податкова консультація

 

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення  Підприємства щодо надання індивідуальної податкової консультації з питань практичного застосування окремих норм законодавства стосовно обігу підакцизних товарів, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України      (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

У своєму зверненні Підприємство зазначає, що є великим платником податків та має одночасно:

Ліцензію на право оптової торгівлі алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додання спирту);

Ліцензію на виробництво алкогольних напоїв (пиво) з визначеними видами товарної продукції за кодами згідно з УКТ ЗЕД: 2203 00 01 00 та 2203 00 09 00;

Ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями.

Обсяг виробництва алкогольних напоїв (пива), що здійснює Підприємство, за повним технологічним циклом виробництва пива, не перевищує                             10000 гектолітрів за календарний рік. Підприємство використовує приміщення, які фізично відокремлені від території будь-якої іншої пивоварні, та не виробляє пиво на підставі договору (ліцензії) про право використання торгової марки або виробничого процесу іншого виробника (ознаки малого виробництва пива).

Підприємство відповідно до ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додання спирту), здійснює як продаж виробленого на власному виробництві пива, так і продаж інших алкогольних напоїв, отриманих від постачальників на підставі господарських Договорів.

Враховуючи викладене вище, вимоги Закону України від 18 червня 2024 року № 3817-IX «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 3817) та наказу Міністерства фінансів України від 18 червня 2024 року № 296 «Про затвердження форми № 1-ВП «Звіт про обсяги виробництва та обігу (у тому числі імпорту та експорту) спирту (у тому числі біоетанолу), спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах», форми № 1-ОП «Звіт про обсяги обігу (у тому числі імпорту та експорту) спирту (у тому числі біоетанолу), спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах», порядків їх заповнення та Кодів, одиниць виміру та видів продукції/товару», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04 липня 2024 року за № 1011/42356 (далі –       Наказ № 296), платник  податків  запитує:

1. Які форми звітності повинно надавати Підприємство, з урахуванням   товарних позицій зазначених у ліцензії на виробництво алкогольних напоїв (пиво) та з широким переліком реалізованих, відповідно до ліцензії на право оптової торгівлі, алкогольних напоїв, отриманих від різноманітних Постачальників у 2024 році?

2. Які форми звітності повинно надавати Підприємство починаючи з         2025 року, з урахуванням того, що Підприємство внесе зміни до діючої ліцензії на виробництво алкогольних напоїв (ознаку малого виробництва пива).

3. Які терміни та порядок надання таких звітів?

Щодо питання 1

Наказом № 296 з 1 жовтня 2024 року запроваджено, зокрема, форму                № 1-ВП «Звіт про обсяги виробництва та обігу (у тому числі імпорту та експорту)

спирту (у тому числі біоетанолу), спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах»   (далі – Звіт № 1-ВП) та  форму № 1-ОП «Звіт про обсяги обігу (у тому числі імпорту та експорту) спирту (у тому числі біоетанолу), спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах» (далі – Звіт № 1-ОП).

Відповідно до пункту 1 розділу І «Загальні положення» Порядку заповнення форми № 1-ВП «Звіт про обсяги виробництва та обігу (у тому числі імпорту та експорту) спирту (у тому числі біоетанолу), спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах», затвердженого Наказом № 296 (далі – Порядок), Звіт № 1-ВП подають, зокрема, суб’єкти господарювання (у тому числі іноземні суб'єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва), які отримали ліцензії на виробництво спирту етилового (у тому числі біоетанолу), спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах.

Відповідно до пункту 1 розділу І «Загальні положення» Порядку заповнення форми № 1-ОП «Звіт про обсяги обігу (у тому числі імпорту та експорту) спирту (у тому числі біоетанолу), спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах», затвердженого Наказом № 296, Звіт № 1-ОП подають суб’єкти господарювання (у тому числі іноземні суб’єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва), які отримали ліцензії на оптову торгівлю спиртом (у тому числі біоетанолом), спиртовими дистилятами, алкогольними напоями і тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та здійснюють таку діяльність та/або експорт, імпорт зазначеної продукції, крім виробників зазначеної продукції/товару.

Згідно із пунктом 4 розділу І «Загальні положення» Порядку виробники зазначають обсяг готової до споживання продукції/товару окремо: вироблену – у розділі I Звіту № 1-ВП,  та придбану/отриману – у розділі II Звіту № 1-ВП.

Отже, ліцензіати, які мають одночасно ліцензії на право виробництва та на право оптової торгівлі, зокрема, алкогольними напоями, починаючи зі звітного періоду вересень 2024 року, подають (з жовтня  2024 року) лише звіт, передбачений для виробників таких товарів (продукції), а саме  Звіт № 1-ВП.

Щодо питань 2 та 3

З 27 липня 2024 року набрав чинності Закон № 3817, крім окремих його норм, які набирають чинності та вводяться в дію у терміни, встановлені     пунктом 1 розділу  XII «Прикінцеві положення» Закону № 3817.

Пунктом 2 розділу  XII «Прикінцеві положення» Закону № 3817 установлено, що:

Закон України від 19 грудня 1995 року №  481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 481) втрачає чинність з 1 січня 2025 року, крім статті 8 Закону № 481, яка діє до дня набрання чинності та введення в дію статті 33 Закону № 3817;

положення Закону № 481 до дня втрати ним чинності застосовуються в частині, що не суперечить положенням Закону № 3817.

Відповідно до пункту 43 частини першої статті 1 Закону № 3817 мале виробництво пива – суб’єкт господарювання, що здійснює за повним технологічним циклом виробництво пива в обсязі, що не перевищує                   10000 гектолітрів за календарний рік, використовуючи приміщення, які фізично відокремлені від території будь-якої іншої пивоварні, та який не виробляє пиво на підставі договору (ліцензії) про право використання торгової марки або виробничого процесу іншого виробника. Мале виробництво пива не може бути пов’язаною особою у значенні підпункту 14.1.159 пункту 14.1 статті 14 Кодексу з іншими виробництвами пива. У разі співпраці двох або більше пивоварних заводів (малих виробництв пива), якщо їхній об'єднаний річний обсяг продукції не перевищує 10000 гектолітрів за календарний рік, такі пивоварні заводи (малі виробництва пива) для цілей цього Закону розглядаються як єдиний незалежний пивоварний завод.

Вимоги до матеріально-технічної бази малого виробництва пива встановлено статтею 11 Закону № 3817.

Відповідно до пункту 1 розділу XII «Прикінцеві положення» Закону № 3817 розділ VII «Ліцензування» Закону № 3817 (зокрема, стаття 43 Закону № 3817, якою регламентовано порядок отримання ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності, крім ліцензій, надання яких здійснюється в автоматичному режимі) набирають чинності та вводяться в дію з 1 січня 2025 року (крім пунктів 22, 23 і 25 частини другої статті 46, статті 49 Закону № 3817).

Згідно із пунктом 9 частини третьої статті 43 Закону № 3817 у заяві про отримання ліцензії на право провадження відповідного виду господарської діяльності зазначаються відомості про ознаку малого виробництва.

На сьогодні ліцензування діяльності, зокрема, з виробництва, оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями здійснюється відповідно до          Закону № 481.

В ліцензіях, отриманих відповідно до Закону № 481, не передбачено окремої ознаки для виділення малих виробництв пива серед виробників алкогольних напоїв.

Відповідно до частини шостої статті 72 Закону № 3817 малі виробництва пива подають до органу ліцензування не пізніше 20 числа місяця, наступного за звітним роком, щорічний звіт про обсяги виробництва та/або обігу (у тому числі за операціями з вивезення за межі митної території України) алкогольних напоїв за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Частиною третьою статті 72 Закону № 3817 встановлено щомісячний термін подання виробниками алкогольних напоїв звіту про залишки та обсяги виробництва і обігу (в тому числі ввезення на митну територію України, вивезення за межі митної території України) спирту етилового, біоетанолу, спиртового дистиляту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах.

Отже, суб’єкти господарювання, які отримали ліцензію на право виробництва алкогольних напоїв без ознаки мале виробництво пива, подають Звіт № 1-ВП щомісяця не пізніше 10 числа місяця, наступного за звітним.

Малі виробництва пива (у яких в Єдиному реєстрі ліцензіатів з виробництва та обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, наявна відповідна ознака малого виробництва, а саме        3 – мале виробництво пива) подають Звіт  № 1-ВП один раз на рік не пізніше            20 січня року, наступного за звітним роком.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватись виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 Кодексу).

 

 

 

 

 

___________________________________________________________________________________

Дана індивідуальна податкова консультація діє до зміни/втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію.