X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 16.12.2024 р. № 5714/ІПК/99-00-24-03-03 ІПК

Індивідуальна податкова консультація

Державна податкова служба України, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), розглянула Ваше звернення щодо практичного застосування окремих норм податкового законодавства та у межах компетенції повідомляє.

Платник податків у зверненні повідомив, що     .2023 була набута частки в розмірі 50 (п’ятдесят) відсотків в іноземній юридичній особі    , яка була створена (зареєстрована) 25.09.2023.

На цей час між Україною та Гонконгом, де зареєстрований контрольована іноземна компанія (далі – КІК), відсутній чинний договір про уникнення подвійного оподаткування.

Разом з тим Україна та Гонконг є учасниками Конвенції про взаємну адміністративну допомогу у податкових справах, яка ратифікована
Законом України від 17 грудня 2008 року № 677-VII, зі змінами, внесеними Протоколом про внесення змін і доповнень до Конвенції про взаємну адміністративну допомогу в податкових справах, ратифікованим Законом України від 11 січня 2013 року № 21-VII (далі – Конвенція).

У зв’язку з чим платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з питань:

1. Чи вважається Конвенція договором про обмін податковою інформацією для цілей застосування вимог п.п. 392.4.1 п. 392.4 ст. 392 розділу І Кодексу?

2. Чи звільняється від оподаткування, у відповідності із приписами
п.п. 392.4.1 п. 392.4 ст. 392 розділу І Кодексу, скоригований прибуток КІК зареєстрованої на території особливого адміністративного району Гонконг, зокрема у випадку коли частка пасивних доходів КІК становить не більше 50 відсотків загальної суми доходів КІК із всіх джерел?

Щодо другого питання

Відповідно до п.п. 392.1.1 п. 392.1 ст. 392 розділу І Кодексу КІК визнається будь-яка юридична особа, зареєстрована в іноземній державі або території, яка визнається такою, що знаходиться під контролем фізичної особи – резидента України або юридичної особи – резидента України.

Норми п. 392.4 ст. 392 розділу I Кодексу передбачають перелік умов, у разі дотримання яких, скоригований прибуток КІК не включається до бази оподаткування контролюючої особи.

Так, п.п. 392.4.1 п. 392.4 ст. 392 розділу І Кодексу визначено, що скоригований прибуток КІК не підлягає включенню до загального оподатковуваного доходу, не є об’єктом оподаткування податком на прибуток підприємств контролюючої особи у разі додержання таких умов:

а) між Україною та іноземною юрисдикцією місцезнаходження (реєстрації) КІК є чинний договір про уникнення подвійного оподаткування або про обмін податковою інформацією та

б) виконується будь-яка з таких умов, зокрема:

- частка пасивних доходів КІК становить не більше 50 відсотків загальної суми доходів КІК із всіх джерел.

У разі якщо частка пасивних доходів КІК становить більше 50 відсотків загальної суми доходів КІК із всіх джерел, для цілей застосування ст. 392 розділу І Кодексу такі доходи визнаються активними, за умови що КІК:

фактично виконує суттєві функції, несе ризики та використовує активи в операціях, що призводять до отримання відповідних активних доходів;

має необхідні ресурси для виконання зазначених функцій, управління ризиками та використання активів (кваліфікований персонал, основні фонди у власності або користуванні, достатній власний капітал тощо).

Для цілей ст. 392 розділу І Кодексу ефективна ставка податку на прибуток підприємств розраховується шляхом ділення суми витрат зі сплати податку на прибуток підприємств на суму прибутку до оподаткування за даними фінансової звітності за відповідний календарний рік та множення на 100 відсотків.

Згідно з п.п. 392.4.2 п. 392.4 ст. 392 розділу І Кодексу незалежно від виконання умов, передбачених п.п. 392.4.1 п. 392.4 цієї статті, скоригований прибуток КІК не підлягає включенню до загального оподатковуваного доходу, не є об'єктом оподаткування податком на прибуток підприємств контролюючої особи у разі, якщо виконується будь-яка з таких умов:

загальний сукупний дохід усіх КІК однієї контролюючої особи із всіх джерел за даними фінансової звітності не перевищує еквівалент
2 мільйони євро на кінець звітного періоду (п.п. 392.4.2.1 п.п. 392.4.2 п. 392.4
ст. 392 розділу І Кодексу);

КІК є публічною компанією, акції (частки) якої перебувають в обігу на визнаній фондовій біржі. Перелік бірж та вимоги до визнання акцій (часток) публічних компаній такими, що перебувають в обігу на зазначеній фондовій біржі, встановлюються Кабінетом Міністрів України (п.п. 392.4.2.2 п.п. 392.4.2 п. 392.4 ст. 392 розділу І Кодексу).

Таке звільнення поширюється на всі КІК, включені до консолідованої фінансової звітності такої публічної КІК, а також на інші іноземні компанії, пов'язані з публічною КІК в частині дивідендів, які походять від такої публічної КІК.

Отже, однією з обов'язкових умов щодо невключення скоригованого прибутку КІК до бази оподаткування контролюючої особи є наявність між Україною та юрисдикцією КІК чинного договору про уникнення подвійного оподаткування або чинного договору про обмін податковою інформацією.

Щодо першого питання

Відповідно до положень ст. 1 Глави I Конвенції сторони надають одна одній адміністративну допомогу, яка передбачає обмін інформацією. При цьому у Конвенції є окремий розділ «Обмін інформацією» (розділ I глави III), відповідно до п. 1 ст. 4 якого сторони здійснюють обмін будь-якою інформацією, яка може бути доречною для виконання чи застосування внутрішнього законодавства, яке стосується податків, передбачених цією Конвенцією.

В свою чергу, відповідно до ст. 5 розділу I Глави III Конвенції на прохання запитуючої держави запитувана держава надає запитуючій державі будь-яку інформацію, що згадується в ст. 4 та стосується конкретних осіб чи операцій. Якщо інформації, яка міститься в податкових досьє запитуваної держави, недостатньо для задоволення цією державою прохання про надання інформації, ця держава вживає всіх відповідних заходів для надання запитуючій державі запитуваної інформації.

Як передбачено п.п. 1 ст. 27 Глави VI Конвенції, можливості надання допомоги, передбачені цією Конвенцією, не обмежують можливостей і самі не обмежуються можливостями, передбаченими в існуючих або майбутніх міжнародних угодах чи інших домовленостях, укладених між відповідними сторонами, чи в інших документах, що стосуються співробітництва в податкових справах.

Враховуючи зазначене, Конвенцію можна вважати чинним договором про обмін податковою інформацією для цілей застосування вимог п.п. 392.4.1
п. 392.4 ст. 392 розділу І Кодексу.

Зазначена позиція висловлена у листі Міністерства фінансів України
від 09.08.2021 № 11210-09-62/24813.

Щодо відповідності умовам п.п. «а» п.п. 392.4.1 п. 392.4 ст. 392 розділу І Кодексу в частині звільнення від оподаткування прибутку КІК у випадку, коли фізична особа – резидент України є власником частки іноземної компанії, яка зареєстрована в Китайській Народній Республіці, а саме – у спеціальному адміністративному районі Гонконзі, повідомляємо, що Гонконг є учасником Конвенції з 01.09.2018.

Зазначена інформація розміщена на офіційному сайті Організації економічного співробітництва та розвитку (http://www.oecd.org/tax/exchange-of-tax-information/Status_of_convention.pdf).

Таким чином, одними з обов'язкових умов щодо невключення скоригованого прибутку КІК до бази оподаткування контролюючої особи є наявність між Україною та юрисдикцією КІК чинного договору про уникнення подвійного оподаткування або чинного договору про обмін податковою інформацією та якщо КІК фактично сплачує податок на прибуток за ефективною ставкою, що є не меншою за базову (основну) ставку податку на прибуток підприємств в Україні, або є меншою за таку ставку не більше ніж на п'ять відсоткових пунктів, або частка пасивних доходів КІК становить не більше 50 відсотків загальної суми доходів КІК із всіх джерел.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).

________________________________________________________________________________________________________________________

Дана індивідуальна податкова консультація діє до зміни/втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію.