X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 24.12.2024 р. № 5844/ІПК/99-00-24-03-03 ІПК

 

Індивідуальна податкова консультація

 

Державна податкова служба України, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), розглянула звернення (…) щодо практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи та в межах компетенції повідомляє наступне.

У своєму зверненні платник податків зазначив, що з метою уникнення податкових ризиків та недопущення недоїмки при сплаті військового збору щодо визначення конкретної ставки військового збору (1,5 відсотка або 5 відсотків)
за прикладом:

Орендодавець фізична особа, згідно умов договору оренди нерухомого майна або оренди житлового приміщення, орендна плата сплачується не пізніше 5 числа, в якому орендар користується майном.

Перша подія передплата 05.10.2024 здійснена за ставкою 1,5 відсотка до моменту внесення змін до Кодексу у розмірі 100 відсотків орендної плати.

Друга подія акт виконаних робіт буде надано 31.10.2024 (5 відсотків) після внесення змін до Кодексу.

Платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію
з наступних питань:

1. При нарахуванні акту виконаних робіт (друга подія) сума військового збору буде складати за ставкою 5 відсотків? Чи при такій ситуації потрібно враховувати, що дохід фізичної особи вже сплачено 05.10.2024 у повному обсязі, утримана сума військового збору за ставкою 1,5 відсотка, так як перша подія отриманого доходу фізичної особи виникла до моменту опублікування змін до Кодексу?

2. Якщо при нарахуванні доходу фізичній особі (акт виконаних робіт 31.10.2024) потрібно утримати 5 відсотків, то за чий рахунок (орендодавець
чи підприємство) провести коригування доплати до бюджету у розмірі
3,5 відсотка так як ця сума є переплатою «на руки» орендодавцю?

3. Якщо при сплаті додаткових 3,5 відсотка військового збору коштами підприємства, чи повинна така виплата кваліфікуватися, як додаткове благо із відповідним оподаткуванням податку на доходи фізичних осіб?

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються Кодексом (пункт 1.1 статті 1 Кодексу).

Пунктом 191.1 статті 191 Кодексу передбачено, що контролюючі органи здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків, зборів, платежів установлених цим Кодексом, а також надають індивідуальні податкові консультації з питань податкового та іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи.

Законом України від 10 жовтня 2024 року № 4015-ІХ «Про внесення змін
до Податкового кодексу України та інших законів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у період воєнного стану», який
набрав чинності з 01.12.2024, внесено зміни до розділу
IV Кодексу та
пунктом 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу
(далі – Закон № 4015).

Щодо питань першого-третього

Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV Кодексу, відповідно до підпункту 163.1.1 пункту 163.1 статті 163 якого об’єктом оподаткування резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.

Пунктом 164.2 статті 164 Кодексу визначено перелік доходів, що включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку, зокрема, дохід від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування), визначений у порядку, встановленому пунктом 170.1 статті 170 Кодексу (підпункт 164.2.5 пункту 164.2 статті 164 Кодексу).

Згідно з підпунктом 170.1.1 пункту 170.1 статті 170 Кодексу податковим агентом платника податку – орендодавця щодо його доходу від надання в оренду (емфітевзис) земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельної частки (паю), майнового паю є орендар.

Доходи, зазначені у підпунктах 170.1.1 170.1.3 пункту 170.1 статті 170 Кодексу, оподатковуються податковим агентом під час їх нарахування (виплати) за ставкою, визначеною пунктом 167.1 статті 167 Кодексу (підпункт 170.1.4 пункту 170.1 статті 170 Кодексу).

Згідно з пунктом 167.1 статті 167 розділу IV Кодексу ставка податку становить 18 відсотків бази оподаткування щодо доходів, нарахованих (виплачених, наданих) платнику податків (крім випадків, визначених у підпунктах 167.2 167.5 статті 167 Кодексу).

Відповідно до пункту 161 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу тимчасово, до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України, встановлюється військовий збір.

Платниками військового збору є, зокрема, особи, визначені пунктом 162.1
статті 162 Кодексу (підпункт 1.1 пункту 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення»
Кодексу).

Об’єктом оподаткування військовим збором для платників, зазначених
у підпункті 1 підпункту 1.1 пункту 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення»
Кодексу, є доходи, визначені статтею 163 Кодексу (підпункт 1
підпункту 1.2 пункту 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення»
Кодексу).

Ставка військового збору становить, зокрема, для платників, зазначених
у
підпункті 1 підпункту 1.1 пункту 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, 5 відсотків від об’єкта оподаткування, визначеного підпунктом 1 підпункту 1.2 пункту 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу (підпункт 1 підпункту 1.3 пункту 161 підрозділу 10
розділу XX «Перехідні положення»
Кодексу).

Нарахування, утримання та сплата (перерахування) військового збору з доходів платників військового збору, зазначених у підпункті 1 підпункту 1.1 пункту 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, здійснюються в порядку, встановленому розділом IV Кодексу, з урахуванням особливостей, визначених підрозділом 1 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, за ставкою, визначеною підпунктом 1 підпункту 1.3 пункту 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу – 5 відсотків
від об’єкта оподаткування (підпункт 1.4 пункту 161 підрозділі 10 розділу
XX «Перехідні положення» Кодексу).

Згідно з підпунктом 1.5 пункту 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу відповідальними за утримання (нарахування) та сплату (перерахування) військового збору до бюджету з доходів платників, зазначених у підпункті 1 підпункту 1.1 пункту 161 підрозділі 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, є особи, визначені у статті 171 Кодексу, зокрема, податкові агенти.

Враховуючи вищенаведене, дохід у вигляді орендної плати, нарахований юридичною особою (орендарем) на користь фізичній особі (орендодавця)
до 01 грудня 2024 року, у Вашому прикладі це жовтень 2024 року, 
оподатковується військовим збором за ставкою 1,5 відсотка, незалежно від дати оформлення акту виконаних робіт та дати фактичної виплати.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

________________________________________________________________________________________________________________________

Дана індивідуальна податкова консультація діє до зміни/втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію