X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 24.12.2024 р. № 5850/ІПК/99-00-09-04-03 ІПК

 

Індивідуальна податкова консультація

 

 

Державна податкова служба України за результатами                              розгляду звернення Товариства на отримання індивідуальної податкової консультації щодо практичного застосування окремих норм законодавства стосовно анулювання реєстрації акцизного складу, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

У своєму зверненні Товариство повідомляє, що ним зареєстровано акцизний склад, крім того, зареєстровані резервуари, рівнеміри-лічильники та витратоміри-лічильники, розташовані на зазначеному акцизному складі. Разом з цим на теперішній час у Товариства відсутня потреба у використанні вказаного акцизного складу.

Товариство зазначає, що з метою анулювання акцизного складу, ним здійснено:

направлення до податкового органу довідки про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники якими зняті з обліку резервуари та рівнеміри лічильники;

зняття з обліку всіх зареєстрованих обєктів та обладнання згідно даних електронного кабінету;

направлення заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового та/або акцизних складів форми 1 АКПС                (далі – заява).

Товариство повідомляє, що заява не прийнята до розгляду податковим органом, що підтверджується квитанцією в якій зазначено «Анулювання реєстрації акцизного складу в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового можливе за умови зняття з обліку всіх рівномірів – лічильників на такому складі».

Припускаючи можливість технічного збою, розпорядником подавались довідки про зняття з обліку рівнемірів-лічильників, однак зазначені довідки не прийняті податковим органом в зв’язку із вже існуючими записами щодо зняття з обліку обладнання.

З метою вірного застосування норм податкового законодавства Товариство просить надати консультацію, стосовно дій та заходів, які необхідно вчинити Товариству для анулювання акцизного складу з урахуванням зазначеної ситуації.

 

До зазначеного запитання

Згідно із п.п. 212.1.15 п. 212.1. ст. 212 Кодексу платниками акцизного податку є особа (у тому числі юридична особа, що веде облік результатів діяльності за договором про спільну діяльність без створення юридичної особи), постійне представництво, які реалізують пальне.

Підпунктом 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 Кодексу визначено, що платники податку - розпорядники акцизних складів зобов'язані зареєструвати:

а) усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі;

б) усі акцизні склади - в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Порядок реєстрації платників акцизного податку – розпорядників акцизних складів / акцизних складів пересувних, акцизних складів / акцизних складів пересувних в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового регулюється Порядком електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 24 квітня 2019 року № 408 «Деякі питання електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового» зі змінами (далі - Порядок № 408).

Пунктом 5 Порядку № 408 встановлено, що включення осіб до реєстру платників, внесення змін до нього, виключення з реєстру платників здійснюється контролюючими органами з використанням засобів системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Відповідно до пункту 12 Порядку № 408 анулювання реєстрації акцизного складу здійснюється в разі виведення акцизного складу з експлуатації та подання заяви з відміткою про анулювання реєстрації акцизного складу в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового. У разі подання зазначеної заяви платником акцизного податку надсилається повідомлення про закриття та припинення експлуатації такого об'єкта оподаткування відповідно до вимог пункту 63.3 статті 63 Кодексу.

Анулювання реєстрації акцизного складу проводиться у разі:

коли в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового дорівнюють нулю значення показників обсягів залишків пального / спирту етилового, що обліковуються за таким акцизним складом за всіма кодами товарної підкатегорії згідно з УКТЗЕД;

отримання з Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі (далі – Реєстр) інформації щодо вилучення рівнеміра-лічильника з резервуара та/або виведення з експлуатації витратоміра-лічильника (у разі, коли платником акцизного податку подано заяву про анулювання реєстрації акцизного складу), з Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового - щодо виведення з експлуатації витратоміра-лічильника та/або масового витратоміра (у разі, коли платником акцизного податку подано заяву про анулювання реєстрації акцизного складу).

Відповідно до п. 15 Порядку ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв'язку до контролюючих органів, передачі облікових даних з них електронними засобами зв'язку до контролюючих органів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2017 року № 891 зі змінами                            (далі – Порядок № 891) реєстрацією у Реєстрі розпорядників акцизних складів, акцизних складів, резервуарів, прийнятих в експлуатацію, витратомірів та рівнемірів у розрізі акцизних складів є прийняття надісланих розпорядником акцизного складу електронних документів для наповнення Реєстру, що містять інформацію, зазначену в п. п. 1-4 і 6 п. 5 зазначеного Порядку.

Відповідно до п. 5 Порядку № 891 електронні документи для наповнення Реєстру, які формуються розпорядниками акцизних складів та надсилаються до Реєстру за кожним місцем розташування акцизного складу, містять, зокрема:

інформацію про акцизний склад з уніфікованим номером в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, розташовані на такому акцизному складі резервуари з уніфікованою нумерацією, про назви, моделі, серійні (ідентифікаційні) номери витратомірів, установлених у кожному місці відпуску пального шляхом наливу з акцизного складу, та назви, моделі, серійні (ідентифікаційні) номери рівнемірів, установлених на кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на такому акцизному складі (п.п. 3 п. 5 Порядку № 891);

дату встановлення, заміни, опломбування, технічного обслуговування, ремонту, повірки, калібрування витратоміра, рівнеміра, резервуара, відомості щодо організацій та осіб, які проводили такі роботи (п.п. 4 п. 5 Порядку № 891).

Форма довідки про розпорядника акцизного складу пального, акцизні склади пального, розташовані на них резервуари пального, витратоміри та рівнеміри (далі – Довідка 1) затверджена наказом Міністерства фінансів України від 27.11.2018 № 944.

Заповнення таблиць Довідки 1 відбувається залежно від того, яка подія відбувається щодо рівнеміра або витратоміра.

Для здійснення анулювання реєстрації витратомірів-лічильників та/або рівнемірів-лічильників у зв’язку з анулюванням реєстрації акцизного складу розпорядником акцизного складу подається коригуюча Довідка 1, у якій обов’язково заповнюється Таблиця 1 «Інформація щодо розташованих на акцизному складі пального стаціонарних резервуарів та установлених на них рівнемірів» (далі – Таблиця 1) та/або Таблиця 2 «Інформація щодо витратомірів, установлених на акцизному складі пального на місцях відпуску пального наливом з акцизного складу» (далі – Таблиця 2).

Отже, для анулювання реєстрації акцизного складу, Товариству насамперед необхідно виконати умову щодо відсутності обсягу залишку пального на такому акцизному складі (шляхом складання акцизних накладних з реалізації пального) – за всіма кодами товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД та умовним кодом, за яким в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового обліковується  скраплений газ.

Після цього, для анулювання реєстрації витратомірів-лічильників та або рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі Товариству необхідно подати коригуючу Довідку 1.  При цьому, зокрема, у Таблиці 1 у колонці                  08.11 «Тип події» зазначається «вилучення з резервуара рівнеміра», а у             колонці 8.13 «Тип дії» – 2; у Таблиці 2 у колонці 09.6 «Тип події» – «виведення з експлуатації витратоміра», а у колонці 9.8 «Тип дії» – 2.

У разі, якщо в системі електронного адміністрування значення показників обсягів залишку пального, що обліковуються за акцизним складом, дорівнюють нулю, та вилучені рівнеміри-лічильники з резервуарів та/або виведені з експлуатації витратоміри-лічильники, тоді для анулювання реєстрації акцизного складу подається заява про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового та/або акцизних складів з позначкою «Анулювання реєстрації акцизного складу».

Форма вказаної заяви затверджена наказом Міністерства фінансів України від 27.11.2020 № 729 «Про затвердження форм заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового та/або акцизних складів, акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового, Порядку заповнення акцизної накладної, розрахунку коригування акцизної накладної, заявки на поповнення (коригування) залишку пального, заявки на поповнення (коригування) залишку спирту етилового», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 14.12.2020 за № 1241/35524, зі змінами.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватись виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 Кодексу).