X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 26.12.2024 р. № 5884/ІПК/99-00-24-03-03 ІПК

 

Індивідуальна податкова консультація

 

Державна податкова служба України, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), розглянула звернення щодо практичного застосування окремих норм податкового законодавства та в межах компетенції повідомляє.

У своєму зверненні платник податків повідомляє, що є контролюючою особою контрольованої іноземної компанії у розумінні статті 392 Кодексу та є платником податку на доходи фізичних осіб та військового збору.

Платником був поданий скорочений Звіт про контрольовану іноземну компанію за 2023 рік.

Наразі платник готує повний Звіт про контрольовану іноземну компанію та уточнену податкову Декларацію про майновий стан і доходи за 2023 рік.

В уточненій податковій Декларації про майновий стан і доходи за 2023 рік будуть збільшені суми податку на доходи фізичних осіб і військового збору, що підлягають сплаті самостійно.

Оскільки Законом України від 10 жовтня 2024 року № 4015-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у період воєнного стану», який набрав чинності з 01.12.2024, внесено, зокрема, зміни до розділу IV Кодексу та пункту 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу (далі – Закон № 4015), платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з питання:

Який розмір ставки військового збору застосовувати при складанні уточненої податкової Декларації про майновий стан і доходи за 2023 рік, в якій буде збільшено суми податку на доходи фізичних осіб і військового збору
за 2023 рік, та поданні її після 1 грудня 2024 року?

Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV Кодексу, відповідно до підпункту 163.1.1 пункту 163.1 статті 163 якого об’єктом оподаткування резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.

Доходи, які включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податків, визначено пунктом 164.2 статті 164 розділу IV Кодексу, зокрема:

пасивні доходи (крім зазначених у підпунктах 165.1.2 та 165.1.41
пункту 165.1 статті 165 розділу IV Кодексу) (підпункт 164.2.8 пункту 164.2
статті 164 розділу IV Кодексу).

Підпунктом 14.1.268 пункту 14.1 статті 14 розділу I Кодексу встановлено, що термін «пасивні доходи» для цілей розділу IV Кодексу означає, зокрема, доходи, отримані у вигляді дивідендів.

Відповідно до пункту 161 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу тимчасово, до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України, встановлюється військовий збір.

Платниками військового збору є, зокрема, особи, визначені пунктом 162.1 статті 162 Кодексу (підпункт 1 підпункту 1.1 пункту 161 підрозділу 10
розділу XX «Перехідні положення»
Кодексу).

Об’єктом оподаткування військовим збором для платників, зазначених у підпункті 1 підпункту 1.1 пункту 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, є доходи, визначені статтею 163 Кодексу (підпункт 1 підпункту 1.2 пункту 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу).

Ставка військового збору становить, зокрема, для платників, зазначених у підпункті 1 підпункту 1.1 пункту 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, 5 відсотків від об’єкта оподаткування, визначеного підпунктом 1 підпункту 1.2 пункту 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу (підпункт 1 підпункту 1.3 пункту 161 підрозділу 10
розділу XX «Перехідні положення»
Кодексу).

Нарахування, утримання та сплата (перерахування) військового збору з доходів платників військового збору, зазначених у підпункті 1 підпункту 1.1 пункту 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, здійснюються в порядку, встановленому розділом IV Кодексу, з урахуванням особливостей, визначених підрозділом 1 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, за ставкою, визначеною підпунктом 1 підпункту 1.3 пункту 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу (підпункт 1.4
пункту 161 підрозділу 10 розділу
XX «Перехідні положення» Кодексу).

Разом з тим повідомляємо, що Верховною Радою України 04.11.2024 прийнято Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо стимулювання розвитку цифрової економіки
в Україні» (далі – Закон).

Законом пункт 161 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу доповнено новим підпунктом 1.16, яким визначений порядок сплати військового збору фізичними особами з доходів, які підлягають річному декларуванню.

Річне податкове зобов’язання з військового збору з оподатковуваних доходів платника податку, що включаються до складу загального річного оподатковуваного доходу за 2024 звітний (податковий) рік та остаточний розрахунок податкових зобов’язань щодо яких проводиться в поданій річній податковій декларації про майновий стан і доходи, у тому числі з іноземних доходів, визначається за ставкою військового збору у розмірі 1,5 відсотка (крім доходів від операцій з майном, доходу у вигляді вартості успадкованого чи отриманого у дарунок майна).

Ставка військового збору у розмірі 5 відсотків застосовується до доходів, що включаються до складу загального річного оподатковуваного доходу та остаточний розрахунок податкових зобов’язань щодо яких проводиться в поданій річній податковій декларації про майновий стан і доходи, нараховані (виплачені) платникам податків починаючи з 1 січня 2025 року.

Відповідно до пункту 1 розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону зазначені зміни застосовуються з дня набрання чинності
Законом № 4015, тобто до періодів з 1 грудня 2024 року.

Таким чином, ставка військового збору при оподаткуванні доходу у вигляді дивідендів залежить від дати фактичного нарахування дивідендів, а не від періодів, за які вони були нараховані.

Разом з цим наголошуємо, що будь-які висновки щодо оподаткування конкретних операцій платників податків можуть надаватися за результатами детального вивчення умов, суттєвих обставин здійснення відповідних господарських операцій та всіх первинних документів, оформленням яких вони супроводжуються.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.