X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 31.12.2024 р. № 5985/ІПК/99-00-24-03-03 ІПК

 

Індивідуальна податкова консультація

 

Державна податкова служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), розглянула звернення АТ «…..»  щодо роз’яснення норм податкового законодавства і в межах компетенції повідомляє.

Платник податків у зверненні зазначає, що  є акціонерним товариством,                     100 відс. акцій якого належать державі.

Відповідно до Закону України від 17 квітня 2014 № 1227-VII «Про суспільні медіа України» (далі – Закон № 1227), Закону України від 27 липня 2022 року               № 2465-ІХ «Про акціонерні товариства», Статуту АТ «….», наглядова рада є органом управління АТ «…» .

Частиною сьомою ст. 8 Закону № 1227 передбачено, що члени наглядової ради у період дії воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях здійснюють свої повноваження безоплатно.

Крім того, Статутом визначено, що члени наглядової ради АТ «….», здійснюють свої повноваження на безоплатній основі.

Проте, відповідно до п. 15 Порядку визначення умов оплати послуг та компенсації витрат членів наглядових рад державних унітарних підприємств та господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відс. акцій (часток) належать державі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 4 липня 2017 року № 668 (далі – Порядок), зі змінами, компенсації підлягають витрати членів наглядових рад, пов'язані з виконанням ними своїх функцій, за умови їх документального підтвердження.

До витрат, які компенсуються, належать:

витрати на проїзд;

витрати на проживання у готелі протягом часу участі у засіданнях наглядової ради;

витрати, пов'язані з отриманням віз до інших країн (якщо поїздки за кордон необхідні у зв'язку з виконанням функцій члена наглядової ради);

інші обґрунтовані витрати члена наглядової ради, які пов'язані з виконанням ним своїх функцій.

Згідно з п. 16 Порядку витрати членів наглядових рад компенсуються після вирахування всіх податків і зборів (обов'язкових платежів), визначених законодавством, на підставі актів і оригіналів підтвердних документів, які за змістом та формою повинні відповідати встановленим законодавством вимогам, та на умовах, визначених у договорі.

Наказом Держкомтелерадіо від 30.03.2023 № 28 «Про затвердження умов цивільно-правових договорів, що укладатимуться з членами наглядової ради АТ «….», затверджено умови цивільно-правових договорів, що укладатимуться з членами наглядової ради АТ «….».

Таким чином, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з питання: чи підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб та військовим збором компенсація зазначених витрат членам наглядової ради АТ «….»? 

Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV Кодексу, відповідно до п.п. 162.1.1 п. 162.1 ст. 162 якого платниками податку є, зокрема, фізична особа – резидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні.

Згідно з п.п. 163.1.1 п. 163.1 ст. 163 Кодексу об'єктом оподаткування резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.

Перелік доходів, які включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платників податків визначено п. 164.2 ст. 164 Кодексу.

Так, до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається, зокрема:

дохід, отриманий платником податку як додаткове благо (крім випадків, передбачених ст. 165 Кодексу) у вигляді, зокрема, суми грошового або майнового відшкодування будь-яких витрат або втрат платника податку, крім тих, що обов'язково відшкодовуються згідно із законом за рахунок бюджету або звільняються від оподаткування згідно з розділом IV Кодексу (п.п. «г»
п.п. 164.2.17 п. 164.2 ст. 164 Кодексу);

інші доходи, крім зазначених у ст. 165 Кодексу (п.п. 164.2.20 п. 164.2 ст. 164 Кодексу).

Пунктом 167.1 ст. 167 Кодексу передбачено, що ставка податку становить 18 відс. бази оподаткування щодо доходів, нарахованих (виплачених, наданих) платнику (крім випадків, визначених у п.п. 167.2 - 167.5 ст. 167 Кодексу).

Також вказаний дохід є об’єктом оподаткування військовим збором для платників, зазначених у п.п. 1 п.п. 1.1 п. 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу (п.п. 1 п.п. 1.2 п. 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу).

Ставка військового збору для платників, зазначених у п.п. 1 п.п. 1.1 п. 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, становить 5 відс. від об’єкта оподаткування, визначеного п.п. 1 п.п. 1.2 п. 161 підрозділу 10
розділу XX «Перехідні положення» Кодексу (п.п. 1 п.п. 1.3 п. 161 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу).

Відповідно до п.п. 168.1.1 п. 168.1 ст. 168 Кодексу та п.п. 1.4 п. 16 1
підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу податковий агент, поняття якого наведено у п.п. 14.1.180 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, що нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в ст. 167 Кодексу та ставку військового збору, встановлену
п.п. 1 п.п. 1.3 п. 16 1 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу.

Таким чином, у разі якщо АТ «…..» приймається рішення щодо компенсації членам наглядової ради АТ «……» витрат на проїзд, проживання у готелі, витрат, пов'язаних з отриманням віз до інших країн, інших витрати членів наглядової ради, то дохід у сумі такої компенсації включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податків з відповідним оподаткуванням.

Додатково інформуємо, що кожен конкретний випадок податкових взаємовідносин, у тому числі і тих, про які йдеться у зверненні, необхідно розглядати з урахуванням договірних умов та обставин здійснення відповідних господарських операцій, у тому числі з детальним вивченням та аналізом договорів, первинних документів і матеріалів, оформленням яких супроводжувались такі операції, що дозволяють ідентифікувати фактичну їх сутність.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.