Індивідуальна податкова консультація
Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення щодо порядку заповнення заяви про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (далі – заява № 20-ОПП, об’єкти оподаткування), заяви про реєстрацію реєстраторів розрахункових операцій за формою № 1-РРО (далі – заява № 1-РРО, РРО), керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.
Як зазначено у зверненні, платник податків є фізичною особою – підприємцем, перебуває на спрощеній системі оподаткування, здійснює діяльність, пов’язану з роздрібною торгівлею залізними виробами, будівельними матеріалами та санітарно-технічними виробами в спеціалізованих магазинах.
Враховуючи викладене, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з таких питань:
1. Як правильно зазначити інформацію у графах 7 – 13 розділу 3 заяви № 20-ОПП?
2. Як правильно зазначати інформацію у заяві № 1-РРО?
Щодо питання 1 повідомляємо.
Відповідно до пункту 63.3 статті 63 Кодексу з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування (неосновне місце обліку).
Об’єктами оподаткування є майно та дії, у зв’язку з якими у платника податків виникають обов’язки щодо сплати податків та зборів.
Порядок обліку об’єктів оподаткування та форма заяви № 20-ОПП встановлені розділом VIII Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29.12.2011 за № 1562/20300 (далі – Порядок № 1588).
Відповідно до пункту 8.4 розділу VIIІ Порядку № 1588 заява № 20-ОПП (додаток 10 до Порядку № 1588) подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків.
Заява № 20-ОПП може бути подана технічними засобами електронних комунікацій в електронній формі з дотриманням вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг», Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги».
Як відповідь на порушене у зверненні питання, повідомляємо.
Заява № 20-ОПП заповнюється із дотриманням Пам’ятки для заповнення розділу 3 Заяви про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (Додаток до заяви № 20-ОПП).
У розділі 3 «Відомості про об’єкти оподаткування» заяви № 20-ОПП: у графі 7 зазначається назва населеного пункту/району у місті, у графі 8 – тип вулиці (вулиця / бульвар / площа / проспект / провулок / проїзд / узвіз тощо), у графі 9 – назва вулиці, у графі 10 – номер будинку (арабська цифра), у графі 11 – доповнення до номера будинку (у разі наявності – літера українського алфавіту), у графі 12 – корпус (у разі наявності, якщо до номера будинку, який складається з декількох корпусів, додається номер корпусу. Позначається арабською цифрою або літерою українського алфавіту), у графі 13 – номер квартири (арабська цифра).
При заповненні граф 7 – 9 заяви № 20-ОПП, що подається в електронній формі, у спливаючому вікні платник податків обирає необхідні дані з довідника, активуючи відповідне поле.
Заповнення даних для граф 10 – 13 здійснюється вручну.
Дані щодо об’єктів оподаткування, що зазначаються у цьому розділі, заповнюються відповідно до даних правовстановлювальних документів, які є актуальними на дату подання заяви № 20-ОПП, та є першоджерелом даних щодо об’єкта оподаткування.
Щодо питання 2 повідомляємо.
Пунктом 1 статті 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон) встановлено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі при продажу товарів (наданні послуг) зобов’язані, зокрема, проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи РРО або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні реєстратори розрахункових операцій зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.
Процедура реєстрації РРО в контролюючих органах регулюється Порядком реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 05.07.2016 за № 918/29048 «Про затвердження порядків щодо реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій» (далі – Порядок № 547).
Відповідно до пункту 4 глави 2 розділу ІІ Порядку № 547 реєстрація РРО проводиться на підставі заяви № 1-РРО (додаток 1 до Порядку № 547).
Суб’єкти господарювання можуть подавати реєстраційні заяви в електронній формі засобами телекомунікацій з дотриманням вимог законів у сфері електронного документообігу та використання електронних документів із зазначенням обов’язкових реквізитів електронних документів (пункт 7 глави 2 розділу ІІ Порядку № 547).
За наявності підстав для відмови в проведенні реєстрації РРО контролюючий орган не пізніше двох робочих днів з дати надходження документів для проведення реєстрації РРО надає або надсилає (поштовим відправленням або на електронну пошту) суб’єкту господарювання повідомлення про відмову у проведенні реєстрації РРО із зазначенням підстав для такої відмови або про таку відмову повідомляє у другій квитанції у разі подання реєстраційної заяви в електронній формі (пункт 9 глави 2 розділу ІІ Порядку № 547).
Згідно з пунктом 14 глави 2 розділу ІІ Порядку № 547 завершення процедури реєстрації РРО здійснюється на підставі довідки про опломбування РРО та акта введення в експлуатацію РРО, примірники яких у день введення в експлуатацію ЦСО надсилає до контролюючого органу, де проводиться реєстрація РРО. У разі ненадіслання зазначених документів у строк, визначений пунктом 13 цієї глави, довідка про резервування фіскального номера вважається недійсною, фіскальний номер скасовується датою резервування. Про таке скасування ДПС не пізніше наступного робочого дня інформує відповідний ЦСО, який зобов’язаний не розпочинати, або припинити, або скасувати процедуру введення в експлуатацію РРО.
Після отримання належним чином оформлених документів посадова особа контролюючого органу не пізніше наступного робочого дня проводить реєстрацію РРО шляхом внесення даних до інформаційно-телекомунікаційної системи ДПС (далі – ІКС ДПС), розміщує в Електронному кабінеті в електронній формі та/або надає (надсилає) суб’єкту господарювання реєстраційне посвідчення РРО за формою № 3-РРО (додаток 3 до Порядку № 547) (далі – реєстраційне посвідчення), що засвідчує реєстрацію РРО в контролюючому органі.
Як відповідь на порушене у зверненні питання, повідомляємо.
Усі розділи заяви № 1-РРО підлягають обов’язковому заповненню.
У розділі 3 «Дані щодо господарської одиниці» заяви № 1-РРО, зокрема, зазначаються: ідентифікатор об’єкта оподаткування, код території, назва господарської одиниці, адреса розміщення господарської одиниці, які заповнюються згідно з даними заяви № 20-ОПП, поданої до контролюючого органу відповідно до вимог пункту 63.3 статті 63 Кодексу та розділу VIII Порядку № 1588.
За даними ІКС ДПС платником податків було подано заяву № 1-РРО, у якій не заповнено дані щодо серії та номеру засобів контролю книги обліку розрахункових операцій / відсутня позначка про те, що книга обліку розрахункових операцій до РРО не реєструється, про що платнику податків повідомлено у другій квитанції.
За результатами автоматизованої перевірки заява № 1-РРО, що подана повторно із заповненням всіх необхідних розділів, була прийнята, фіскальний номер РРО засобами ІКС ДПС було зарезервовано, про що платнику податків повідомлено у відповідній квитанції.
Після отримання належним чином оформлених документів реєстрація РРО була проведена та в Електронному кабінеті в електронній формі розміщено реєстраційне посвідчення, що засвідчує реєстрацію РРО в контролюючому органі, відповідно до обраного заявником способу його отримання, зазначеного у заяві № 1-РРО.
У приватній частині Електронного кабінету у режимі «Облікові дані платника» платник податків може переглянути, зокрема, відомості про РРО. У режимі «Вхідні/Вихідні документи» міститься реєстраційне посвідчення в електронній формі.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 Кодексу).
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |