Індивідуальна податкова консультація
Державна податкова служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), розглянула звернення ( ) щодо практичного застосування окремих норм чинного законодавства та в межах компетенції повідомляє.
Платник податків повідомляє, що є приватним нотаріусом ( ).
( ) року платником податків було укладено договір з ( ) щодо надання доступу до Порталу електронних сервісів міста ( ) для отримання інформації про зареєстрованих за певною адресою осіб.
Щомісяця складається акт про надані послуги, який підписується приватним нотаріусом та представником ( ). Оплата послуг здійснюється через платіжну систему ПАТ ( ) за допомогою платіжної картки, прив’язаної до розрахункового рахунку приватного нотаріуса.
Також платник податків повідомляє, що отримання нотаріусами витягу з Державного земельного кадастру є обов’язковим при вчинені правочинів щодо земельної ділянки (крім складання заповітів). Оплата таких витягів здійснюється через платіжну систему LiqPay за допомогою платіжної картки, прив’язаної до розрахункового рахункуприватного нотаріуса.
Таким чином, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань:
1. Чи достатньо для визначення сукупного чистого доходу приватного нотаріуса (різниці між доходом і документально підтвердженими витратами) підтвердження витрат на отримання довідок про осіб, зареєстрованих за певною адресою, такими документами:
укладеним договором з Комунальним підприємством;
актом виконаних робіт;
квитанцією з платіжної системи ПАТ ( );
випискою про списання коштів із розрахункового рахунку приватного нотаріуса?
2. Чи достатньо для визначення сукупного чистого доходу приватного нотаріуса підтвердження витрат на отримання витягу з Державного земельного кадастру такими документами:
квитанцією з платіжної системи LiqPay;
заявкою на отримання витягу, сформованою на офіційному сайті Державного земельного кадастру;
випискою про списання коштів із розрахункового рахунку приватного нотаріуса?
Порядок оподаткування доходів, отриманих фізичними особами, які провадять незалежну професійну діяльність, встановлено ст. 178 Кодексу.
Відповідно до п. 178.3 ст. 178 Кодексу оподатковуваним доходом вважається сукупний чистий дохід, тобто різниця між доходом і документально підтвердженими витратами, необхідними для провадження певного виду незалежної професійної діяльності.
Водночас слід зазначити, що Кодексом не передбачено будь-якого переліку витрат для фізичних осіб, які здійснюють незалежну професійну діяльність.
Разом з тим перелік витрат, які можуть бути враховані при обчисленні оподатковуваного доходу фізичною особою, яка провадить незалежну професійну діяльність, визначено Узагальнюючою податковою консультацією щодо деяких питань оподаткування фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність (приватних нотаріусів, адвокатів), затвердженою наказом ДПС України від 24.12.2012 № 1185 (далі – Наказ № 1185) та Узагальнюючою податковою консультацією щодо витрат приватного нотаріуса, затвердженою наказом Міністерства доходів і зборів України від 30.12.2013 № 884 (далі – Наказ № 884).
Відповідно до п. 178.6 ст. 178 Кодексу фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, зобов'язані вести облік доходів і витрат від такої діяльності. Облік доходів і витрат може вестися в паперовому та/або електронному вигляді, у тому числі через електронний кабінет.
Типова форма такого обліку та порядок його ведення визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Так, наказом Міністерства фінансів України від 13.05.2021 № 261 затверджено Типову форму, за якою здійснюється облік доходів і витрат фізичними особами – підприємцями і фізичними особами, які провадять незалежну професійну діяльність (далі – Типова форма) та Порядок ведення типової форми (далі – Порядок № 261).
Відповідно до п.п. 6 п. 1 Порядку № 261 документами, які підтверджують витрати, можуть бути, зокрема, платіжна інструкція, прибутковий касовий ордер, квитанція, фіскальний чек, акт закупки (виконаних робіт, наданих послуг) та інші первинні документи, що засвідчують факт оплати товарів (робіт, послуг).
Визначення поняття «первинний документ» наведено в Законі України
від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі – Закон № 996) та Положенні про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95 № 88, відповідно до яких це документ, створений у письмовій або електронній формі, який містить відомості про господарську операцію.
Обов’язкові реквізити, які повинні мати первинні документи, передбачено
ст. 9 Закону № 996.
Враховуючи викладене, фізична особа, яка провадить незалежну професійну діяльність може підтвердити понесені витрати на отримання довідок про осіб, зареєстрованих за певною адресою та витрати на отримання витягу з Державного земельного кадастру договорами та актами наданих послуг; платіжними документами, зокрема квитанціями, виписками та/або відомостями з рахунку, що містять визначену законом інформацію про виконані платіжні операції за рахунком, до якого емітовані платіжні інструменти.
Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |