X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 14.02.2025 р. № 788/ІПК/99-00-04-02-03 ІПК

Індивідуальна податкова консультація

 

Державна податкова служба України розглянула звернення Товариства та, керуючись статтею 52 розділу II Податкового кодексу України (далі – Кодекс), повідомляє.

Як зазначено у зверненні, Товариством подано уточнюючий розрахунок податкових зобов’язань з податку на додану вартість (далі – ПДВ) у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок (далі – уточнюючий розрахунок) на зменшення суми бюджетного відшкодування до податкової декларації, поданої за період, що перевірявся на предмет правомірності заявленої суми до бюджетного відшкодування та за результатами якої контролюючим органом було відмовлено у наданні бюджетного відшкодування ПДВ.

Інформуючи про зазначене, для уникнення завищення від’ємного значення ПДВ, Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію щодо подальших дій стосовно відображення в податковій звітності з ПДВ результатів перевірки, проведеної контролюючим органом, з урахуванням зазначених в зверненні обставин.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами Кодексу (пункт 1.1 статті 1 розділу I Кодексу).

Згідно з нормами чинного законодавства платники податку зобов'язані самостійно декларувати свої податкові зобов'язання та визначати сутність і відповідність здійснюваних ними операцій тим, які визначені Кодексом.

Відповідно до пункту 44.1 статті 44 розділу II Кодексу для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, інформації, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим пункту 44.1 статті 44 розділу II Кодексу.

Бюджетне відшкодування - відшкодування від'ємного значення ПДВ на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування ПДВ за результатами перевірки платника (підпункт 14.1.18 пункту 14.1 статті 14 розділу I Кодексу).

Відповідно п. 75.1 ст. 75 розділу II Кодексу контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Пунктом 200.14 статті 200 розділу V Кодексу зазначено, що якщо за результатами камеральної або документальної перевірки, контролюючий орган виявляє невідповідність сум бюджетного відшкодування сумі заявленої у податковій декларації, то такий орган зокрема у разі зясування за результатами проведення перевірок факту, за яким платник податку не має права на отримання бюджетного відшкодування, надсилає платнику податку податкове повідомлення – рішення (далі – ППР), в якому зазначаються підстави відмови в наданні бюджетного відшкодування.

Порядок надсилання контролюючими органами ППР платникам податку затверджено наказом Міністерства фінансів України від 28.12.2015 № 1204 «Про затвердження Порядку надіслання контролюючими органами податкових повідомлень-рішень платникам податку» (далі – наказ № 1204).

Відповідно до абзацу восьмого пункту 2 розділу II наказу № 1204, якщо за результатами перевірки контролюючим органом платнику відмовлено у наданні бюджетного відшкодування відповідний структурний підрозділ складає ППР за формою «В3».

Порядок заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість затверджено наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21 (далі – наказ № 21).

Відповідно до підпункту 5 пункту 4 розділу V наказу № 21, у рядку 16 податкової декларації з ПДВ відображається від’ємне значення, що включається до складу податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду, зокрема у рядку 16.3 вказується сума збільшення/зменшення від'ємного значення, узгоджена за результатами перевірки контролюючого органу, у звітному (податковому) періоді, на який припадає день узгодження податкового повідомлення-рішення, враховуючи процедури адміністративного оскарження відповідно до статті 56 розділу II Кодексу, тобто сума заявленого бюджетного відшкодування, у якій відмовлено.

При цьому у разі заповнення рядка 16.3 обов’язковим є заповненням таблиці «Збільшено/зменшено залишок від’ємного значення за результатами перевірки контролюючого органу на підставі податкового повідомлення-рішення та/або уточнюючих розрахунків» в податковій декларації з ПДВ, де вказується зокрема дата, номер ППР та сума, на яку відмовлено у бюджетному відшкодуванні ПДВ, зазначеної у такому ППР.

Внесення змін до податкової звітності за результатами самостійного виявлення помилок здійснюється у порядку, визначеному статтею 50 розділу II Кодексу.

У разі виправлення значення рядка 21 декларації, яке у майбутніх звітних періодах не вплинуло на значення рядка 18 чи рядка 20.2, уточнюючий розрахунок подається за один звітний період, в якому вносяться відповідні зміни. Значення графи 6 рядка 21 уточнюючого розрахунку (як збільшення, так і зменшення) враховується у рядку 16.2 декларації за звітний період, у якому подано такий уточнюючий розрахунок (пункт 5 розділу VI Порядку № 21). При заповненні рядка 16.2 декларації обов’язковим є заповнення таблиці «Збільшено/зменшено залишок від'ємного значення за результатами перевірки контролюючого органу на підставі податкового повідомлення-рішення та/або уточнюючого розрахунку» (абзац шостий підпункту 5 пункту 4 розділу V).

Водночас, у разі виправлення значення рядка 21 декларації, яке у майбутніх періодах впливатиме на значення рядка 18 чи рядка 20.2, уточнюючий розрахунок подається за кожний звітний період, у якому значення рядка 21 декларації впливало на значення рядка 18 чи рядка 20.2 (пункт 6 розділу VI Порядку № 21).

Таким чином, враховуючи загальні положення Кодексу та Порядку № 21:

Для збільшення/зменшення залишку від’ємного значення за результатами перевірки контролюючого органу на підставі ППР, зокрема у разі відмови в отриманні бюджетного відшкодування та відповідно вручення ППР за формою «В3», платник податку відображає суму зменшеного бюджетного відшкодування в рядку 16.3 «збільшено/зменшено залишок від’ємного значення за результатами перевірки контролюючого органу» у податковій звітності з податку на додану вартість у звітному (податковому) періоді, на який припадає день узгодження ППР за формами «ВЗ»;

Якщо в майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 розділу II Кодексу) платник податку самостійно виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним декларації, він зобов'язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої декларації за формою, встановленою на дату подання уточнюючого розрахунку (пункт 1 розділу IV Порядку № 21), при цьому:

          - у разі виправлення значення рядка 21 декларації, яке у майбутніх звітних періодах не вплинуло на значення рядка 18 чи рядка 20.2, уточнюючий розрахунок подається за один звітний період, в якому вносяться відповідні зміни. Такий уточнюючий розрахунок може бути поданий у спосіб, визначений в абзаці п'ятому пункту 50.1 статті 50 розділу II Кодексу. Значення графи 6 рядка 21 уточнюючого розрахунку (як збільшення, так і зменшення) враховується у рядку 16.2 декларації за звітний період, у якому подано такий уточнюючий розрахунок (пункт 5 розділу VI Порядку № 21);

         - у разі виправлення значення рядка 21 декларації, яке у майбутніх періодах впливатиме на значення рядка 18 чи рядка 20.2, уточнюючий розрахунок подається за кожний звітний період, у якому значення рядка 21 декларації впливало на значення рядка 18 чи рядка 20.2 (пункт 6 розділу VI Порядку № 21).

Слід зауважити, що відповідно до пункту 50.2 статті 50 розділ ІІ Кодексу платник податків під час проведення документальних планових та позапланових перевірок (з урахуванням термінів продовження, зупинення або перенесення термінів її проведення) не має права подавати уточнюючі податкові декларації (розрахунки) до поданих ним раніше податкових декларацій з відповідного податку і збору за звітний (податковий) період, який перевіряється контролюючим органом.

Згідно з пунктом 50.3 статті 50 розділ ІІ Кодексу у разі якщо платник податків подає уточнюючий розрахунок до податкової декларації, поданої за період, що перевірявся, або не подає уточнюючий розрахунок протягом 20 робочих днів після дати складення довідки про проведення електронної перевірки, якою встановлено порушення податкового законодавства, відповідний контролюючий орган має право на проведення позапланової перевірки платника податків за відповідний період.

Підпунктом 78.1.3 пункту 78.1 статті 78 розділ ІІ Кодексу зазначено, що однієї з підстав здійснення документальної позапланової перевірки є зокрема поданий платником податків контролюючому органу уточнюючий розрахунок з відповідного податку за період, який перевірявся контролюючим органом.

Додатково повідомляємо, що рішенням ДПС України про результати розгляду скарги від __.___.2025 № ______ скасовано ППР в частині відмови в отриманні бюджетного відшкодування у сумі ____ грн,  з урахування уточнюючого розрахунку, яким зменшено суму ПДВ, заявлену до відшкодування на _____ грн.

Отже, враховуючи вищевикладене, за результатами скасування зазначеного у зверненні Товариства ППР за рішенням ДПС України у розмірі _____ грн, така сума не підлягає відображенню у податковій звітності з ПДВ.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 глави 3 розділу II Кодексу).