X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 17.02.2025 р. № 798/ІПК/99-00-24-03-03 ІПК

Індивідуальна податкова консультація

Державна податкова служба України, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), розглянула звернення (…) (далі – Товариство) щодо практичного застосування норм податкового законодавства та в межах компетенції повідомляє.

У своєму зверненні платник податків зазначив, що в межах своєї діяльності відкриває рахунки як фізичним особам, так і суб’єктам господарювання.

Так, зокрема, в рамках послуг відкриття рахунку юридичним особам, Товариство має намір, зокрема, надавати послугу зняття коштів з рахунку уповноваженими особами.

Платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію
з наступних питань:

1. Чи повинен представник юридичної особи при знятті коштів з рахунку, відкритого у фінансовій установі, надавати докази про сплату податків з вказаної суми (суми яку знімає)?

2. Які саме документи (вичерпний перелік) повинен надати представник юридичної особи при знятті коштів з рахунку?

Щодо питання першого

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються Кодексом (пункт 1.1 статті 1 Кодексу).

Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Кодексу платник податків зобов’язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених Кодексом та законами з питань митної справи.

Порядок нарахування, утримання та сплати (перерахування) податку до бюджету визначено статтею 168 Кодексу.

Податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов’язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в статті 167 Кодексу (підпункт 168.1.1 пункту 168.1 статті 168 Кодексу).

Податок сплачується (перераховується) до відповідного бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки, небанківські надавачі платіжних послуг приймають платіжні документи на виплату доходу лише за умови одночасного подання платіжної інструкції на перерахування цього податку до відповідного бюджету або платіжної інструкції на зарахування коштів у сумі цього податку на єдиний рахунок, визначений статтею 351 Кодексу (підпункт 168.1.2 пункту 168.1 статті 168 Кодексу).

При цьому доходом з джерелом його походження з України є будь-який дохід, отриманий резидентами або нерезидентами, у тому числі від будь-яких видів їх діяльності на території України (включаючи виплату (нарахування) винагороди іноземними роботодавцями), її континентальному шельфі,
у виключній (морській) економічній зоні (підпункт 14.1.54 пункту 14.1 статті 14 Кодексу).

Доходом, отриманий з джерел за межами України, є будь-який дохід, отриманий резидентами, у тому числі від будь-яких видів їх діяльності за межами митної території України або територій, непідконтрольних контролюючим органам (підпункт 14.1.55 пункту 14 статті 14 Кодексу).

Відповідно до пункту 54 частини першої статті 1 Закону України
від 30 червня 2021 року № 1591-IХ «Про платіжні послуги» (далі – Закон
№ 1591),
платіжна інструкція – розпорядження ініціатора надавачу платіжних послуг щодо виконання платіжної операції.

Платіжна операція – будь-яке внесення, переказ або зняття коштів незалежно від правовідносин між платником і отримувачем, які є підставою для цього (пункт 57 частини першої статті 1 Закону № 1591).

При цьому наказом Міністерства фінансів України від 22.03.2023 № 148 затверджено Порядок заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі
їх повернення.

Враховуючи викладене, у разі якщо уповноваженою особою юридичної особи здійснюється зняття коштів з рахунку цієї юридичної особи з метою виплати оподатковуваного доходу фізичним особам, то така уповноважена особа зобов’язана надати Товариству платіжну інструкцію на перерахування податку на доходи фізичних осіб до відповідного бюджету або платіжну інструкцію на зарахування коштів у сумі податку на доходи фізичних осіб на єдиний рахунок, визначений статтею 351 Кодексу.

Крім того, за ненарахування та/або неутримання, та/або несплата (неперерахування), та/або нарахування, сплата (перерахування) не в повному обсязі податків платником податків, у тому числі податковим агентом, до
або під час виплати доходу на користь нерезидента або іншого платника податків, а також нерезидентом, на якого покладено обов’язок сплачувати податок у порядку, встановленому розділом III Кодексу, передбачена відповідальність статтею 1251 Кодексу.

Щодо питання другого

Відповідно до статті 7 Закону України від 20 травня 1999 року № 679-XIV «Про Національний банк України» Національний банк України, зокрема, здійснює державне регулювання на платіжному ринку, визначає засади функціонування платіжного ринку України, регулює діяльність надавачів платіжних послуг, надавачів обмежених платіжних послуг, платіжних систем та технологічних операторів платіжних послуг, визначає порядок надання платіжних послуг та обмежених платіжних послуг.

Враховуючи викладене, з питання отримання вичерпного переліку документів, які повинна надати уповноважена особа Товариству у разі зняття коштів з рахунку юридичної особи, доцільно звернутися до Національного банку України.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

 

___________________________________________________________________________________________________________Дана індивідуальна податкова консультація діє до зміни/втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію.